AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Synes man bør være mer ærlig om ting, man kaster tross alt bort tiden sin på et menneske hver gang man møtes. Bruker tid. Tid er dyrebart. Da kan du ikke komme på date nr.3-4 å si at du har barn, er ufør, skiftet kjønn, arbeidsledig, andre lidelser, aseksuell, uerfaren seksuelt, ikke kan lage mat, liker å lage mat, etc...listen er lang. Så bruker man jo mye tid på å skrive med hverandre før man møtes. Det er også tid man bruker, dyrebar tid. De fleste prøver å fremstå som noe de ikke er, mer hvordan du ønsker å være. Ofte avslører man dette raskt når man møtes. Anonymkode: be607...9c1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Enig i mye, samtidig som folk kanskje ikke alltid selv er klar over at de forsøker å fremstå annerledes enn de er. Anonymkode: 45e1b...fe9 2
Gjest vilkåret Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Men bruker du å informere om at du er en egoistisk torsk på første date, da, ts?
Taluno Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Jeg legger ikke ut om private helseopplysninger til noen før jeg har blitt godt kjent og har tillit til personen. Og ikke alle skriver til hverandre i lang tid før de møtes. 9 1
exictence Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Jeg er ikke enig. Altså, jeg er enig i at man skal være ærlig. Men det er man selv om man ikke bretter ut hele livet sitt. Men spør om det du vil vite, så svarer jeg. Jeg var på date med en som snakket om alle sine tidligere dater. Veldig lite sjarmerende å snakke om. Men selv denne daten, ser jeg ikke på som bortkastet tid. Det er alltid bare hyggelig og bli kjent med nye folk. 5
Trolltunge Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Alle prøver selvfølgelig å vise sine beste sider i starten. Det er derfor man ikke må stupe inn i ting med hjerte og sjel altfor fort. Det tar tid å bli skikkelig kjent. Jeg blir egentlig ganske oppgitt av folk som blir vonbråten, "brukt", "lurt" og "sviktet" etter noen få dater. Det tar måneder å bli så bra kjent at man kan vite noe sikkert, og år å virkelig kjenne noen ut og inn. Det tar tilsvarende tid for andre å virkelig skjønne deg også. Selvfølgelig kan man føle noe spesielt etter få treff, men det er oftere bare dyp interesse og begjær enn å virkelig vite at dette er den rette, og ofte en falsk følelse, siden man faktisk ikke kjenner hverandre godt nok. I ettertid kan jeg jo hevde at det var noe spesielt mellom meg og min mann fra starten av, men den følelsen har jeg da virkelig hatt med andre menn også, hvor det viste seg å være helt feil. Bruk tid på å se det an, før man hopper hodestups i det. Det er lurt! En følelse av at noe er spesielt kan man ikke stole på før man kjenner hverandre ganske bra. Før det kan ene eller begge brått finne ut noe som krasjer at det føleles riktig. 7 2
Gjest ti10 Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Det er jo med dating som alt annet når du møter nye folk, det er ikke sånn at man drar fram den aller verste egenskapen sin aller først. Det gjelder både dating, selskaper og i lunsjen på jobben. Tenk deg da: "Forresten er jeg uføretrygdet, snarsint, irritabel, hater unger, tåler ingen pelsdyr og avskyr sånne forbanna familieprogram som går på lørdager. Kan ikke håndtere penger, og anlegg for hudsykdommer og alkoholisme har jeg også."
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Min store hemmelighet da jeg datet han som nå er mannen min var at jeg hadde høy kredittgjeld. Det var så flaut for meg å fortelle det for han hadde ordnet økonomi, men jeg tok virkelig et tak for å betale ned. Kunne ikke vente på at eksen betale meg de pengene. Anonymkode: bfca3...957 2
exictence Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Jeg blir egentlig ganske oppgitt av folk som blir vonbråten, "brukt", "lurt" og "sviktet" etter noen få dater. Enig hvis jeg har forstått deg rett? Sviktet, brukt og lurt kan man da først føle på dersom man har kjent personen over lang tid, og virkelig har blitt lurt og løyet for. Ellers føler nå jeg at man kan ikke gi den andre skylden fordi man har latt seg "tro noe annet"/ hatt en annen forventning. Kanskje man ikke har spurt om eller snakket om ting som man har bare gjort seg en formening om om den andre. Man kan ikke skylde på andre fordi de er annerledes enn det du forventet eller trodde. 3 1
Daria Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Dating er ikke et jobbintervju hvor alt skal avgjøres på ett møte, det er en bli-kjent-prosess. Akkurat barn ville jeg nok synes det var litt merkelig å ikke nevne (mest fordi det er en så stor del av livet til de fleste foreldre) , men jeg ville blir mer skeptisk til en som delte for mye privat for tidlig enn en som holdt litt tilbake. For ikke å snakke om hvor lite lyst jeg har til å date en som ser på det å treffe meg som bortkastet tid med mindre det går som han vil. 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Jeg lyver mye på date. Vil at dama skal like meg mest mulig. Inntil vi har hatt sex og forholdet er etablert. Da er man trygg og hun har blitt glad i meg. Og vil ikke dumpe meg når skjelettene detter ut av skapet.. Anonymkode: ef8f3...aca 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Jeg ville ikke fortalt alle mine personlige ting til alle jeg ble kjent med/datet, med det første. Vil bli ganske godt kjent og kunne stole på vedkommende før mine innerste, mørke tanke og hemmeligheter kommer fram f.eks. Noen trenger mer tid enn andre, mangler du tid, vær ærlig om det da, si at du ønsker alle fakta på bordet med det samme fordi du ikke vil kaste bort tid og tydeligvis har en liste å forholde deg til. Jeg foretrekker å bli litt kjent og litt trygg på vedkommende før jeg åpner meg helt opp. Anonymkode: 345f6...ca5 5
Mona123 Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg lyver mye på date. Vil at dama skal like meg mest mulig. Inntil vi har hatt sex og forholdet er etablert. Da er man trygg og hun har blitt glad i meg. Og vil ikke dumpe meg når skjelettene detter ut av skapet.. Anonymkode: ef8f3...aca Hvorfor ikke bruke tid på å bli en bedre person så du slipper å lyve? Alle har gjort noe de kanskje angrer på eller andre ting som ikke er bra, men det viktigste er hvordan man håndterer det. Er du ærlig slipper du at folk er glad i deg på feil premisser og du slipper å være redd for at de dumper deg fordi du utgav deg for å være en annen. Endret 3. november 2022 av Mona123 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 Mona123 skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bruke tid på å bli en bedre person så du slipper å lyve? Alle har gjort noe de kanskje angrer på eller andre ting som ikke er bra, men det viktigste er hvordan man håndterer det. Er du årlig slipper du at folk er glad i deg på feil premisser og du slipper å være redd for at de dumper deg fordi du utgav deg for å være en annen. Nope. De fleste damer har red flag alert. Og dumper deg i den tidlige fasen om man er for ærlig med enkelte ting. Så det gjør jeg ikke.. Anonymkode: ef8f3...aca
Mona123 Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope. De fleste damer har red flag alert. Og dumper deg i den tidlige fasen om man er for ærlig med enkelte ting. Så det gjør jeg ikke.. Anonymkode: ef8f3...aca Åja, da er det bedre å lure dem til å bli glad i deg. Sånn at du kan ha en trist og usikker dame. Herregud. 4 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 Forblir heller singel enn å fortelle alt om meg selv på første date.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 Alle har da noe som man ikke bare kaster ut i offentligheten for alle og enhver. Det tar tid å bygge tillit. Jeg har vært på mange dater med menn som raskt har vist seg at det ikke ble mer enn en kaffekopp ut av. Synes det er veldig rart med de som kommer med intime betroelser overfor fremmede på første eller andre daten. Tenker at de som ikke har åpnet opp like mye selvsagt har sitt, men er glad de ikke har delt for mye med meg når det uansett ikke skulle bli oss. Selv ønsker jeg ikke å dele alt av traumer med fremmede som trolig ville dumpet straks de fikk høre min historikk uten at de kjente meg nevneverdig. Jeg sitter på opplevelser som selv mine beste venner gjennom flere tiår ikke aner har skjedd meg. Folk oppfatter meg som tøff og sterk psykisk og ville blitt overrasket over hva jeg bærer i bagasjen. Jeg er et løvetannbarn som ikke ønsker å fremstilles som et offer overfor fremmede. Hva jeg vil dele med tiden vurderes underveis, men jeg tar ikke så lett på relasjoner at jeg er blottet for filter. Sorry, TS, men du skulle helt klart sluppet å kaste bort flere meldinger på meg om du så mye som hadde nevnt den innstillingen du har over dating, åpenhet og tidsbruk. Du virker mildt sagt veldig enkel og lite drillet i reelle utfordringer verden kan ha å by på for enkelte. Anonymkode: e7f38...320 6
Trolltunge Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 exictence skrev (24 minutter siden): Enig hvis jeg har forstått deg rett? Sviktet, brukt og lurt kan man da først føle på dersom man har kjent personen over lang tid, og virkelig har blitt lurt og løyet for. Ellers føler nå jeg at man kan ikke gi den andre skylden fordi man har latt seg "tro noe annet"/ hatt en annen forventning. Kanskje man ikke har spurt om eller snakket om ting som man har bare gjort seg en formening om om den andre. Man kan ikke skylde på andre fordi de er annerledes enn det du forventet eller trodde. Ja du har forstått meg rett, og jeg er så enig i det du skriver. Derfor jeg blir oppgitt når folk hevder seg brukt og lurt etter få treff. Da har man mer lurt seg selv til å tro og forvente på svært tynt grunnlag. Klart det er lov å håpe på..., men litt klarsyn er det lurt å beholde. 2
AprilLudgate Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg lyver mye på date. Vil at dama skal like meg mest mulig. Inntil vi har hatt sex og forholdet er etablert. Da er man trygg og hun har blitt glad i meg. Og vil ikke dumpe meg når skjelettene detter ut av skapet.. Anonymkode: ef8f3...aca Mmmmjo? Men uansett: Nå er ikke jeg singel eller på dateren - men: I don’ t owe you nothing. Og selvsagt ljuger alle på et vis - kanskje aller mest til seg selv 😅🤷♀️ Ærlighet fordrer også selvinnsikt, så her foregår det jo og mange kognitive dissonanser der ute. Alt i alt så vurderer JEG hva jeg sier og ikke, og hva jeg verdsetter for min egen del. Klart det er opplysninger som åpenbart er sentrale, men dette kommer jo helt an på daten og formålet. Sannsynligheten for at man avslutter som følge av manglende kjemi er alltid mye større enn hvasomhelst annet. 2 1
Taluno Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg lyver mye på date. Vil at dama skal like meg mest mulig. Inntil vi har hatt sex og forholdet er etablert. Da er man trygg og hun har blitt glad i meg. Og vil ikke dumpe meg når skjelettene detter ut av skapet.. Anonymkode: ef8f3...aca Vel, dette kan slå begge veier. Det er stor forskjell på å bevist lyve, og det å unnlate fortelle alt. Jeg hadde med stor sannsynlighet dumpet om jeg fikk vite at forholdet er blitt etablert på en løgn. Og hadde jeg fått vite at han hadde løyet masse og ikke fortalt sannheten før etter sex, så hadde jeg bare antatt at det var en dust som gjorde hva som helst for ett ligg, og så lagt han i boksen for "absolutt ikke kjæreste-emne". 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå