AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Jeg er litt usikker om dette er innafor, eller om jeg overreagerer. Er det noe å si fra om? Eller er dette vanlig prat? Jobber på en arbeidsplass med i overkant av hundre ansatte. Vi har fem avdelinger med tyve ansatte i hver avdeling. Vi jobber på tvers og om hverandre, så avdelingsskille har i realiteten ingen betydning annet enn hvilken leder du forholder deg til. For et år siden sluttet min leder. Prosessen med nyansettelse tok noe lang tid og i våres begynte vår nye leder. Det er ikke en leder vi selv ville lagt, og det ble ganske mye snakk da det var bedre kvalifiserte søkere. Den som ble ansatt var en kvinne i sin beste alder, og helt uten ledelses erfaring eller studier. Det ble en tid hvor vi alle synes dette var merkelig, kanskje ikke hva vi ønsket og var litt negative. Men, avgjørelsen ble tatt og det må vi jo forholde oss til og dermed gjøre det beste ut av det. Jeg personlig synes hun fungerer greit som leder, men helt klart at noen av de andre søkerne kunne kanskje passet bedre fordi de hadde erfaring. Med litt tid kan det være hun her også vil være perfekt. Men avgjørelsen er tatt, vi har hun som leder og sånn er det tenker jeg. Så er det noen gamle travere på jobben da.... Og jeg blir litt smågal. Umiddelbart var de sterkest ut i starten over dette, men det foregår litt enda. Hvis leder er syk, så spekuleres det i ar hun kanskje er gravid, hun er jo i sin beste alder, gift osv, og har et barn på 2 år nå. Det er jo tid. Men herregud så useriøst av henne, skal hun liksom bli gravid nå. Spesielt godt voksne kvinner på min avdeling som driver med denne praten. Enda! Jeg har forsøkt å si at jeg er glad for en arbeidsplass som ikke diskriminerer. Da ble de litt snurt og har ikke kjasa med meg etterkant, men jeg hører jo at noen snakker seg mellom noen ganger. Er dette virkelig greit? For ordenskyld er dette min første ordentlige jobb. Jeg har hatt den noen år, hatt vikariater osv så jeg har arbeidserfaring og er over 30. Samtidig er dette den eneste seriøse fulltid faste jobben jeg har hatt over lengre tid, og blir dermed ganske usikker om dette er normalt? Anonymkode: 74e20...76b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Helt normalt dessverre, går under navnet kos med misnøye. Fint du har en annen innstilling og ikke henger deg på sladderen. Jeg tenker de ansatte ikke har den fulle oversikten i ansettelsesprosessen og dermed ikke er kvalifisert til å uttale seg om beslutningen. Selvsagt kan kvinner få lov til å sette barn til verden selv om de i arbeid! Hva utgjør en permisjon eller to i et 40 års arbeidsliv? Hos oss (mannsdominert) er det flere ganger ansatt gravide i både ledende og andre stillinger, herregud de kommer jo tilbake! Vi kan ikke velge ledere og kollegaer som vi velger venner, vi må akseptere det eller søke oss vekk. Her på KG pleier folk å gi råd om varsle Arbeidstilsynet straks noen klager på arbeidsforhold noe som er et helt latterlig råd. Det blir som å varsle forurensingstilsynet når noen pisser i sjøen på offentlig sted. Anonymkode: 78010...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Det er helt normalt, dessverre. Du kan ikke bestemme hva de andre skal prate om. Dette går ikke inn under mobbing eller annet som man strengt tatt kan slå ned på. Men du kan gjøre det klart at du ikke ønsker å delta, og si ifra og forlate samtalen. Anonymkode: 969a7...d28
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Ganske normalt, jo flere ansatte jo større er sjansen for at det kommer negative sytepaver som burde meldt seg på nav istedet. De krever tett oppfølging og når ledelsen er fraværende dukker sutringen opp,. Anonymkode: b1bdc...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå