AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Jeg har en sønn på snart 14 fra før, vert alene med han siden han var 10 mnd og faren er helt uten av bilde. Jeg var singel til han var ca 3 og traff da en fantastisk mann, som både jeg og sønnen elsket, tiden gikk og det kom flere barn til, de er idag tvillinger på 8 og ei på 6 , jeg og min eksmann gikk fra hverandre i fjor sommer og han sa da han bare vllle ha kontakt med våre felles barn, jeg kunne jo ikke gjøre så mye med det. Men sønnen min er helt knust, Jeg og faren til de yngste har 50/50 og nå i år er det far sin tur til og ha de på julaften og nyttårsaften, denne synes min er veldig tungt og vanskelig, da han gleder seg jo selvsagt til det ellers,men han synes det blir kjedelig uten søskene og forstår den. Hvordan gjøre det best mulig for han? Jeg vet jo at jeg ikke kan tvinge eksen til samvær, da min sønn ikke er hans,men er uansett ufattlig vondt og se han sliter sånn Anonymkode: c751c...7e5 1 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Annerkjen følelsene hans, og bygg opp forventninger om hvor fint dere skal få det likevel. ❤️ Anonymkode: e39b8...ac0 11 6
Populært innlegg Maleficenta Skrevet 3. november 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har en sønn på snart 14 fra før, vert alene med han siden han var 10 mnd og faren er helt uten av bilde. Jeg var singel til han var ca 3 og traff da en fantastisk mann, som både jeg og sønnen elsket, tiden gikk og det kom flere barn til, de er idag tvillinger på 8 og ei på 6 , jeg og min eksmann gikk fra hverandre i fjor sommer og han sa da han bare vllle ha kontakt med våre felles barn, jeg kunne jo ikke gjøre så mye med det. Men sønnen min er helt knust, Jeg og faren til de yngste har 50/50 og nå i år er det far sin tur til og ha de på julaften og nyttårsaften, denne synes min er veldig tungt og vanskelig, da han gleder seg jo selvsagt til det ellers,men han synes det blir kjedelig uten søskene og forstår den. Hvordan gjøre det best mulig for han? Jeg vet jo at jeg ikke kan tvinge eksen til samvær, da min sønn ikke er hans,men er uansett ufattlig vondt og se han sliter sånn Anonymkode: c751c...7e5 huff får vondt av sønnen din. Syns eksmannen din er pillråtten. Så jeg gar ikke noe råd dessverre. 46 4 14
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Har ikke noe råd jeg heller, eksen din er en forbanna jævel, det hadde fullstendig knust morshjertet mitt å se på noe sånt, hadde aldri kunne se den fyren i øynene igjen. Motbydelig mann. Anonymkode: 455c0...f00 33 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Fy for et stygt menneske! Synes også synd på de tre andre barna dine som må dele gener med en så ond mann og ha samvær med ham og lære av hans manglende moralske kompass. Håper de ikke vokser opp til å bli like ondsinnede og hjerteløse. Det han gjør er jo mye ondere enn om han aldri hadde brydd seg sørlig om sønnen din. Lag en ekstra koselig jul for dere to. Gjør ekstra hyggelige ting hver gang de andre er hos psyko-faren sin. Anerkjenn følelsene hans, vær der for ham. Anonymkode: 1d3b2...b81 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Maleficenta skrev (4 minutter siden): huff får vondt av sønnen din. Syns eksmannen din er pillråtten. Så jeg gar ikke noe råd dessverre. Steforeldre elsker ikke stebarna like høyt som egne biologiske barn. det er fakta. Men har vondt av gutten stakkars som føler seg forkasta. Anonymkode: f0924...95a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Helt greit at han ikke skal ha noe økonomisk ansvar for gutten, men at han klarer å bryte alle bånd med en han har vært som en far for i 11 år skjønner jeg ikke, i hvert fall når dere har felles barn som gjør at dere uansett må ha kontakt. Takknemlig for min eks. som fortsatt stiller opp for mitt særkullsbarn (som har en biologisk far som dessverre stort sett er fraværende). Anonymkode: 346e2...2f5 37 1
GammelKaktus Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Må jo bare si til han at dette er bedritent gjort av din eks, fy faen for en drittsekk. Har ingen gode råd men at du sier til 14 åringen at dette er helt ræva gjort av denne mannen, for det er det. Så må dere jo bare gjøre det beste utav det, har dere familie eller venner dere kan feire med? Alternativ feiring, en tur utenlands? Eventuelt at dere stiller som frivillige er sted? Eller så har dere en jul hjemme med bare dere, kan være koselig det og så legger dere det opp slik han vil. 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Wow, så utrolig hjerterått gjort, det må være veldig vanskelig for en stakkars gutt i tenårene 😪 Har ingen gode råd til deg dessverre. Anonymkode: c5a17...281 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 😱😱 Sånt bare skjønner jeg ikke. Man har bodd med et barn i over ti år, fungert som en forelder...så vil man bare kutte kontakten?! For en drittmann. Sier han virkelig nei til at gutten kan være med på samvær? For en kjip situasjon. Du får bare støtte han så godt du kan i at du skjønner hvor vanskelig dette må være. Ar du heller ikke skjønner hvorfor /hvordan den mannen tenker og at du ikke synes det er ok heller. Anonymkode: 09f4f...5c6 11 1
Thanos Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Men du har altså ikke underveis i dette forholdet, oppdaget at fyren ikke brydde seg om barnet ditt? 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Jeg synes det er rart at du er overrasket, han er jo ikke guttens far. Hvorfor ta seg av en annen sitt avkom? Anonymkode: 24565...0db 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 Hvorfor er hans far ute av bilde, er det et valg du har tatt med far? Er det en mulighet å få kontakt med fars familie, besteforeldre, tanter, søskenbarn ? Evt la ham få reise på ferie, gå på kino, teater eller ute å spise når søskene er hos sin far. Anonymkode: f0924...95a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Steforeldre elsker ikke stebarna like høyt som egne biologiske barn. det er fakta. Men har vondt av gutten stakkars som føler seg forkasta. Anonymkode: f0924...95a Nei, kanskje ikke, men denne situasjonen krever ikke at han skal elske de likt, men at han er mann nok til å ta på seg ansvaret han tok på seg en gang i tiden, at han har anstendighet nok til å behandle gutten som sin sønn selv når forholdet til moren er over, det krever at han står opp og stiller opp. Det gjør han ikke, han eier ikke evnen til det. Anonymkode: 455c0...f00 15 1 2
Snuppiluppi84 Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 Er dette noe dere kanskje kan diskutere med familievern kontoret? Skjønner at han ikke vil ha han 50 % prosent, men er han ikke villig til en dag i uken? 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, kanskje ikke, men denne situasjonen krever ikke at han skal elske de likt, men at han er mann nok til å ta på seg ansvaret han tok på seg en gang i tiden, at han har anstendighet nok til å behandle gutten som sin sønn selv når forholdet til moren er over, det krever at han står opp og stiller opp. Det gjør han ikke, han eier ikke evnen til det. Anonymkode: 455c0...f00 Enig. Men når det røyner på så viser vi våre sanne sider. Sannheten er jo at han ikke er glad i gutten. Men han kunne vist ham medmenneskelighet og omsorg likevel. Kanskje han vil hevne seg på mor ? Anonymkode: f0924...95a 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Men når det røyner på så viser vi våre sanne sider. Sannheten er jo at han ikke er glad i gutten. Men han kunne vist ham medmenneskelighet og omsorg likevel. Kanskje han vil hevne seg på mor ? Anonymkode: f0924...95a Hvis det er tilfellet, så fallt han om mulig enda mer som menneske i mine øyne. Anonymkode: 455c0...f00 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 Hvem var denne fantastiske mannen du traff da sønnen din var 3 år? Anonymkode: 5eb19...126 7 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Det er dessverre ikke uvanlig. Min eksmann og hele hans familie brøt også kontakten med mine to eldste da vi gikk fra hverandre. Da hadde barna vært en del av familien i over 7 år, og de har ingen familie på den biologiske farens side som er i livet. Støtt gutten din og finn på noe ekstra fint for dere to. Lykke til! Anonymkode: 5ec34...76c 5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå