Gå til innhold

Hvordan støtte en venn som er ensom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venn som er ensom. Han jobber på et sted der han er alene stort sett hele tiden, han bor for tiden med foreldrene, og han har ikke noe særlig nettverk av venner. Jeg digger han og syns det er fryktelig ufortjent at han er så ensom. Jeg prøver å oppmuntre han med å komme seg ut og begynne med en hobby, men han ender alltid opp hjemme. Jeg ringer han nå og da, og da skravler vi i timesvis. Jeg oppmuntrer han til å komme på besøk, men han gjør det sjelden. Likevel klager han på ensomheten. 
Er det noe mer eller annet jeg kan gjøre for han?

Anonymkode: bad39...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette. Han må faktisk ta litt tak selv. Og vil han ikke komme når du inviterer så er det ikke mye mer du får gjort. Han er kanskje mer interessert i at du skal komme på besøk til han der han bor med sine foreldre? Det er enkelte som tror og forventer at folk skal stå på døra deres og komme på besøk uten at de trenger å gjøre en tøddel selv. Realiteten er; er du ensom så må man gjøre en STOR innsats selv. Det er ikke en trylleformel hvor man skriker ut at man er ensom og så kommer både kjente og ukjente ilende til  

Anonymkode: 2d045...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...