AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Den eneste kulturen vi er kjent for som jeg kan være litt stolt av er helgefylla vår. Jeg drikker nesten ikke selv, fordi jeg ikke tåler det. Men er litt morsomt at vi er kjent for å drikke som om det er siste dagen i vårt liv (sagt av et utenlandsk kompis). Men utenom det, når jeg er i utlandet og folk spør hvor jeg er fra så er det første de begynner å snakke om fjorder og natur. Ååh, så kjedelig! Mørketiden er litt mer spennende å snakke om. Da har vi i det minste noe som er hardt også. For vi har det så trygt og behagelig på alle andre måter at det blir kjedelig! Vi har ikke naturkatastrofer. Jeg ønsker ikke at folk og dyr skal bli skadet såklart, men føler vi blir nesten svake siden vi ikke har noe som helst. Vi har noen stormer av og til, men selv de er svake i forhold til i mange andre land. Opplevde jordskjelv i Hellas for noen år siden, det var veldig kult! Vi har ikke særlig mange vakre dyr i naturen. Vi har rev og gaupe. Men gaupen er vel nesten utrydningstruet? Vi har ikke ulv. Jeg skulle ønske vi hadde. Tenk å gå seg tur ute og høre på ulvehyl. Det opplever man ikke i Norge… med mindre man er i Finnskogen kanskje.. hører man uling så er det mest sannsynlig bare en hund eller hjort…… dritt kjedelig! Vi har faktisk ikke noe farlig dyr i naturen. Og så har vi troll. Jeg vet ikke hvorfor det er så mange troll til salgs i norge. Altså sånne troll som du får kjøpt til pynt. Når jeg ser noe med Alaska så ser jeg ulv eller trekkhund. India så er det tiger osv. i Norge er vi visst mer på troll….. ikke elegant eller fint i det hele tatt. Hvorfor utrydder nordmenn ALT? Er vi verdens mest egoistiske og selvopptatte folkeslag? Det er bare oss oss og meg. Stort hus, nytt hus, ny bil, stor bil, fancy dyre leker til barna, stor hytte. Folk river ned skogen for å bygge de jævla hyttene sine. Og så går de til og med til avisen for å syte over at «å komme på fjellet er som å komme til byen, det er ikke slik det skal være». De vil på fjellet for å ha fred, men andre klarte også å tjene penger og større områder rives ned. Vi utrydder så mange dyr! Fordi de liksom er farlige. Hvorfor? Fordi Kari og Ola skal kunne gå trygt tur i skogen? Fordi drittungene skal kunne leke trygt ute, selv om nå til dags bare sitter inne og promper og skroller på iPaden? Det er ingenting som er spennende her lenger. Vi går på jobb og så er det hjem. Anonymkode: c7bcb...378
Maestro Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Bjørn har vi! Brunbjørn mener jeg på. Leste for ikke lenge siden om ei som hadde møtt på en liten bjørn, på Østlandet. Også har vi da elg! Rådyr, hjort. Vi har ikke anakonda da, men hoggorn. Grevling. Sånne som lager devning i elv 🙈ugler. Flere type flotte ørner. Er de jeg kom på sånn i farta 😴 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Ja nordmenn er så kjedelige. Bare yatzy,kaffe og Facebook. Altfor kjedelig for isbjørn og giraffer her så de pakka kofferten og dro Anonymkode: da497...aae 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Maestro skrev (37 minutter siden): Bjørn har vi! Brunbjørn mener jeg på. Leste for ikke lenge siden om ei som hadde møtt på en liten bjørn, på Østlandet. Også har vi da elg! Rådyr, hjort. Vi har ikke anakonda da, men hoggorn. Grevling. Sånne som lager devning i elv 🙈ugler. Flere type flotte ørner. Er de jeg kom på sånn i farta 😴 Grevling er ikke noe spesielt. Elg er ikke så spesielt. De kan løpe foran bil på veien. Men de er ikke så veeeeldig spennende. De er liksom elegante. Men gjør ikke så mye ut av seg. Rådyr stikker bare av. Anakonda er det helt greit at vi ikke har. Men dette er ikke dyr som lager liv. Bjørn har vi jammen ikke mye av. Og hvorfor har vi ikke ulv? Anonymkode: c7bcb...378
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): . Og hvorfor har vi ikke ulv? Anonymkode: c7bcb...378 Fordi det er lov å skyte dem. Stem på partier som vil bevare ulven Anonymkode: da497...aae 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Vi har ulv så lenge vi ikke skyter alle . Anonymkode: a8a66...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke naturkatastrofer. Jeg ønsker ikke at folk og dyr skal bli skadet såklart, men føler vi blir nesten svake siden vi ikke har noe som helst. Vi har noen stormer av og til, men selv de er svake i forhold til i mange andre land. Opplevde jordskjelv i Hellas for noen år siden, det var veldig kult! Teller kvikkleireras som naturkatastrofe? Og hvor mange må dø før du syns det er kult? Hvor mange på bli hjemløse? Anonymkode: a8a66...0d1 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Jeg har sett bjørn på Østlandet. Synes ellers elgen er veldig fin, og den har jeg sett mye av. Anonymkode: e7496...a17 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Som alle vet, så er det både bjørn og ulv i Norge. Rovdata - Last ned kart og figurer, brunbjørn Rovdata - Last ned kart og figurer, ulv Anonymkode: ab49c...36f 3 6
Gjest Agent smith Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Den eneste kulturen vi er kjent for som jeg kan være litt stolt av er helgefylla vår. Jeg drikker nesten ikke selv, fordi jeg ikke tåler det. Men er litt morsomt at vi er kjent for å drikke som om det er siste dagen i vårt liv (sagt av et utenlandsk kompis). Men utenom det, når jeg er i utlandet og folk spør hvor jeg er fra så er det første de begynner å snakke om fjorder og natur. Ååh, så kjedelig! Mørketiden er litt mer spennende å snakke om. Da har vi i det minste noe som er hardt også. For vi har det så trygt og behagelig på alle andre måter at det blir kjedelig! Vi har ikke naturkatastrofer. Jeg ønsker ikke at folk og dyr skal bli skadet såklart, men føler vi blir nesten svake siden vi ikke har noe som helst. Vi har noen stormer av og til, men selv de er svake i forhold til i mange andre land. Opplevde jordskjelv i Hellas for noen år siden, det var veldig kult! Vi har ikke særlig mange vakre dyr i naturen. Vi har rev og gaupe. Men gaupen er vel nesten utrydningstruet? Vi har ikke ulv. Jeg skulle ønske vi hadde. Tenk å gå seg tur ute og høre på ulvehyl. Det opplever man ikke i Norge… med mindre man er i Finnskogen kanskje.. hører man uling så er det mest sannsynlig bare en hund eller hjort…… dritt kjedelig! Vi har faktisk ikke noe farlig dyr i naturen. Og så har vi troll. Jeg vet ikke hvorfor det er så mange troll til salgs i norge. Altså sånne troll som du får kjøpt til pynt. Når jeg ser noe med Alaska så ser jeg ulv eller trekkhund. India så er det tiger osv. i Norge er vi visst mer på troll….. ikke elegant eller fint i det hele tatt. Hvorfor utrydder nordmenn ALT? Er vi verdens mest egoistiske og selvopptatte folkeslag? Det er bare oss oss og meg. Stort hus, nytt hus, ny bil, stor bil, fancy dyre leker til barna, stor hytte. Folk river ned skogen for å bygge de jævla hyttene sine. Og så går de til og med til avisen for å syte over at «å komme på fjellet er som å komme til byen, det er ikke slik det skal være». De vil på fjellet for å ha fred, men andre klarte også å tjene penger og større områder rives ned. Vi utrydder så mange dyr! Fordi de liksom er farlige. Hvorfor? Fordi Kari og Ola skal kunne gå trygt tur i skogen? Fordi drittungene skal kunne leke trygt ute, selv om nå til dags bare sitter inne og promper og skroller på iPaden? Det er ingenting som er spennende her lenger. Vi går på jobb og så er det hjem. Anonymkode: c7bcb...378 🤣
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 Vi lærte på barneskolen om rovdyr i Norge. Vi har både ulv og bjørn. Anonymkode: 738af...23e 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #12 Skrevet 4. november 2022 Se på topografien i Norge og Sverige. Norge har fjell og daler, Sverige har flatt med skog og «öppna landskap». Ikke like mye mat for rovdyr på fjellet…. Så ser du på topografien andre steder så er det bedre plass… Anonymkode: abf22...a25 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Skrevet 4. november 2022 Det er da ulv og bjørn i Norge. Det har faktisk kommet villsvin hit og de siste årene. Anonymkode: f1811...f62 1 1
Reign Skrevet 4. november 2022 #14 Skrevet 4. november 2022 Fordi vi drepte de alle fleste bjørnene, og vi drepte absolutt alle ulvene.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #15 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 3.40): Jeg har sett bjørn på Østlandet. Synes ellers elgen er veldig fin, og den har jeg sett mye av. Anonymkode: e7496...a17 Hvor ? 😵💫 Anonymkode: b5fc8...fd5
Perelandra Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 Trådener ryddet brukerdebatt og spekulasjon, og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 3.35): Teller kvikkleireras som naturkatastrofe? Og hvor mange må dø før du syns det er kult? Hvor mange på bli hjemløse? Anonymkode: a8a66...0d1 Kvikkleire ras er ikke vanlig. Det var en tragisk enkelthendelse. Synes ikke det er kult at folk blir hjemløse osv. men synes vi i Norge blir nesten litt feige siden vi aldri trenger å kjenne på sånn… Anonymkode: c7bcb...378
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #18 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 16.01): Vi lærte på barneskolen om rovdyr i Norge. Vi har både ulv og bjørn. Anonymkode: 738af...23e Veldig lite! Har aldri hørt et eneste ulvehyl jeg. Anonymkode: c7bcb...378
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #19 Skrevet 6. november 2022 TS. Når du vet så utrolig lite om landet du bor i er det ikke rart ting blir litt kjedelig for deg. Derfor vil jeg foreslå at du tar deg en tur til Australia: der vil du finne mange artige dyr du aldri før har sett. Bonus: mange av dem er giftige også, og hva kan vel være mer spennende enn det? Anonymkode: 5b674...02c 2 1
Leo Skrevet 6. november 2022 #20 Skrevet 6. november 2022 Reign skrev (På 4.11.2022 den 14.18): Fordi vi drepte de alle fleste bjørnene, og vi drepte absolutt alle ulvene. Noen av dem har på en eller annen måte kommet tilbake. Her har vi i hvert fall ulv så vi klarer oss. Faktisk så vidt mye at jeg ikke lar hunden være ute i hagen alene selv om den er inngjerdet. Jeg tror også de i nærområdet som har mistet dyra sine den siste uken synes det er nok ulv. Om det er spennende? Ikke så veldig. Men det er sånn det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå