Gå til innhold

Hvorfor forbyr ikke Oslo utleie av elsparkesykler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor forbyr ikke Oslo utleie av disse? De er jo en pest og en plage for alle som ferdes i byen

Anonymkode: 5cb0d...3cc

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor skal de forbys bare fordi noen synes de er irriterende? Det er mange som, av helsemessige årsaker, kan ha nytte av en slik elsparkesykkel for å komme seg rundt. For eksempel de med smertetilstander, utmattelsestilstander og/eller bevegelseshemninger.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Tvillingsjel said:

Hvorfor skal de forbys bare fordi noen synes de er irriterende? Det er mange som, av helsemessige årsaker, kan ha nytte av en slik elsparkesykkel for å komme seg rundt. For eksempel de med smertetilstander, utmattelsestilstander og/eller bevegelseshemninger.

Da får de kjøpe en privat da.

Flere storbyer i Europa har forbudt dette, men i Oslo så skal de på død å liv tillates?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere storbyer i Europa har forbudt dette, men i Oslo så skal de på død å liv tillates?

Jeg ser fremdeles ikke hvorfor man skal forby alt man ikke liker?

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Tvillingsjel said:

Jeg ser fremdeles ikke hvorfor man skal forby alt man ikke liker?

Fordi det er farlig for folk som ferdes sammen med disse som leier elsparkesykler, har blitt kjørt på flere ganger

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir vel til slutt forbutt å bruke noe med som har jul i oslo. Verken bil, motorsykkel,moped, sparkesykkel, sykkel, elsykkel, rullesko osv. Det kommer nok forbud mot det etterhvert TS...

Anonymkode: 46f10...f88

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Blir vel til slutt forbutt å bruke noe med som har jul i oslo. Verken bil, motorsykkel,moped, sparkesykkel, sykkel, elsykkel, rullesko osv. Det kommer nok forbud mot det etterhvert TS...

Blir vel en stund til Jul blir forbudt i Oslo vil jeg tro

Anonymkode: 20723...a9b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir vel en stund til Jul blir forbudt i Oslo vil jeg tro

Jo juleaften blir avlyst til slutt. I tillegg glemte du punktum på slutten av setningen din 😱.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt forskjell på forbud mot noe med jul og hjul🙈

Anonymkode: b70bd...ea0

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Forskjellen på byene du nevner og Oslo, er at Oslo styres av denne mannen, som i mellomtiden har blitt noen år eldre:

e8d437ab-231e-4cbf-a4ef-08a3828258b7?fit

Anonymkode: 9738e...c9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi det er farlig for folk som ferdes sammen med disse som leier elsparkesykler, har blitt kjørt på flere ganger

Burde man ikke forby biler også? Det er jo veldig farlig.

Meningen din er jo totalt irrelevant, hvis ikke du også mener at alt som er farlig burde bli forbudt.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fordi det er en praktisk måte å komme seg rundt på? 

Anonymkode: 5ef91...15f

Skrevet

Hvorfor skal det forbys når de som lager lovene også bruker dem? Har selv sett flere stortingspolitikere bruke de. 

Anonymkode: 8e67c...739

Skrevet

Blir det mindre farlig av at de eier sparkesykkelen selv?

Synes for øvrig ikke fotgjengerene som absolutt skal gå midt på fortauet er noe bedre.

• Liker 1
Skrevet

Kjørt på flere ganger? Det tviler jeg på. Blir en kjørt på så resulterer det i skader. Problemet er ikke så stort som du skal ha det til?

Anonymkode: 6ad3d...14a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Litt forskjell på forbud mot noe med jul og hjul🙈

Anonymkode: b70bd...ea0

Ikke i min verden 🎅🤶🎡

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forskjellen på byene du nevner og Oslo, er at Oslo styres av denne mannen, som i mellomtiden har blitt noen år eldre:

e8d437ab-231e-4cbf-a4ef-08a3828258b7?fit

Anonymkode: 9738e...c9c

Ikke meg du siterer, men herlig bilde haha

Ja er vel forbudt i hele UK og Amsterdam blant annet, Paris driver å innfører forbud og Tyskland og spesielt Berlin skal innføre strenge føringer.

Oslo startet dessverre for sent men reguleringer på dette, hadde de gjort det fra starten og ikke latt utleierne få gjøre som de ville i en god stund, så hadde nok promblene og folks holdninger vært annerledes 

Skrevet

Det er mye strengere reguleringer nå enn for ett år siden. Jeg føler det har hjulpet mye, ikke så mange sykler rundt omkring lenger. Og så synes jeg folk har blitt litt flinkere å kjøre dem, selv om mange kjører for fort fortsatt. 

Anonymkode: 936a6...8e5

Skrevet

Sparkesyklene er helt topp! Synes det er så rart at gamle, grinete, haters som ikke engang bor i sentrum får lov til å dominere denne debatten så ettertrykkelig. Akkurat som når folk som bor langt ut på bygda skal mene noe om parkeringsmuligheter og kjøreforhold i Oslo.

Oslo er en topp i å bo i, mye på grunn av av gode kollektiveløsninger, lite biler og andre mobile løsninger som sparkesykler. og Raymond! Skulle gjerne sett Ruter overta ansvaret for sparkesyklene og inkludere dem som en del av månedskort. 

Anonymkode: ff498...d8a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer, men herlig bilde haha

Ja er vel forbudt i hele UK og Amsterdam blant annet, Paris driver å innfører forbud og Tyskland og spesielt Berlin skal innføre strenge føringer.

Oslo startet dessverre for sent men reguleringer på dette, hadde de gjort det fra starten og ikke latt utleierne få gjøre som de ville i en god stund, så hadde nok promblene og folks holdninger vært annerledes 

Sparkesyklene er ikke forbudt i UK?

Anonymkode: ff498...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...