Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke vondt i halsen lenger ved forkjølelse/influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg korona for 2 gang, og begge gangene har jeg vært syk men ikke fått vondt i halsen. 
De andre i familien som har hatt det samtidig har alle fått vondt i halsen. 
Når jeg tenker på det så har jeg faktisk vært forkjølet flere ganger de siste årene uten å få sår hals. 

Sommeren 2019 hadde jeg en kraftig forkjølelse som sikkert varte i 3 uker. De andre i familien var frisk etter en uke. 
Jeg hadde skikkelig sår hals, hostet opp noe vanvittig med slim og mistet stemmen. Har aldri mistet stemmen før. 
Det var en skikkelig heftig runde. 

Men etter den gangen så har jeg faktisk ikke hatt sår hals. Har vært forkjølet flere ganger, men blir alltid overrasket over at jeg ikke får sår hals. 
Klager ikke akkurat på det, er digg å slippe unna det. 

Har aldri opplevd det før at jeg er forkjølet uten sår hals, men nå er det sånn hver gang. 

Er det vanlig? Andre som opplever det, og hvorfor slipper halsen unna? Trodde det ene hang sammen med det andre

Anonymkode: 2ae9a...829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmmmm....... jeg hadde kronisk sår hals ved minste tegn til forkjølelse hele livet mitt før. Etter at jeg fikk covid et par ganger, har jeg ikke hatt tegn til det ved sånn sykdom.. det har jeg ikke tenkt på før du sa det nå. 

Anonymkode: 7bea9...228

Skrevet

Tilfeldigheter. Kognitiv bias.

Anonymkode: c21fa...dd1

Skrevet

Har jobbet på legevakta og aldri hørt om dette eller noe lignende før🙂

Tror heller ingen lege vil kunne bekrefte hypotesen din.

Heller se på det slik at du er heldig og at immunforsvaret ditt jobbet godt. Det kan også kan godt være at immunsforsvaret ditt har lært å bekjempe virus i halsen og/eller streptokokker ekstra godt, ihvertfall for en stund🙂 Men du vil nok garantert få det tilbake en dag, desverre😌

Anonymkode: bb880...bd4

Skrevet

Jeg har vært forkjølet utallige ganger uten å ha sår eller vond hals!

Hadde forøvrig veldig mye halsbetennelse som liten, men etter fylte fire år eller noe sånt har jeg aldri hatt det igjen.

Anonymkode: 00006...36d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...