Gå til innhold

Noen som vet om årets i fluensa vaksine er en mrna vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er dette bare noe de driver å forske på?

Det har jo så langt vist mye større forekomst av bivirkninger etter mrna vaksiner enn den tradisjonelle influensa vaksinen, så ville det ikke vært rart om de valgte å gjøre den om til en mrna vaksine?🤔

Hører selv dette var et vanskelig spørsmål og sikkert ingen som kan svare🤪 Men rykte jeg har hørt om at årets influensa vaksine er mrna vaksine kan vel kanskje noen svare på?

Og til dere som har tatt den, opplevde dere noen bivirkninger?

I år? Eller tidligere år?

Anonymkode: bc6f4...ad1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Eller er dette bare noe de driver å forske på?

Det har jo så langt vist mye større forekomst av bivirkninger etter mrna vaksiner enn den tradisjonelle influensa vaksinen, så ville det ikke vært rart om de valgte å gjøre den om til en mrna vaksine?🤔

Hører selv dette var et vanskelig spørsmål og sikkert ingen som kan svare🤪 Men rykte jeg har hørt om at årets influensa vaksine er mrna vaksine kan vel kanskje noen svare på?

Og til dere som har tatt den, opplevde dere noen bivirkninger?

I år? Eller tidligere år?

Hvor har du fått denne informasjonen?

Anonymkode: d0245...90a

• Liker 3
Skrevet

Ingen av vaksinene er mrna-vaksine ifølge felleskatalogen....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

🤪

i forhold til corona vaksinene så var det dei tradisjonelle vaksinene som hadde mest bivirkninger. 

Anonymkode: af589...a91

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 0.01):

Hvor har du fått denne informasjonen?

Anonymkode: d0245...90a

Det er lett og finne informasjon om det fler steder. Jeg bruker legemiddelverket og sammenligner🙂 Elles fisket det opp i diverse artikler og tidsskrifter. Både engelske og norske.  Her er en enkel norsk jeg kom over i Sykepleien. no.

https://sykepleien.no/2021/01/koronavaksinene-gir-oftere-bivirkninger-enn-sesonginfluensavaksiner

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 0.09):

i forhold til corona vaksinene så var det dei tradisjonelle vaksinene som hadde mest bivirkninger. 

Anonymkode: af589...a91

Går du på den enkelte vaksinen og sjekket den ut i legemiddelverket så er det lett å se hvilke som har mest antall bivirkninger og hvor hyppige forekomster.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok årets influensavaksine på tirsdag denne uken. Litt ømhet  i armen første dagen og ellers ingen reaksjoner. Null problem.

• Liker 2
Skrevet
Topsi skrev (På 3.11.2022 den 0.05):

Ingen av vaksinene er mrna-vaksine ifølge felleskatalogen....

Ja da var det nok bare et rykte. Finner derimot mye lesestoff om at de er under forsking og utvikling, så de kommer nok i framtiden om de viser seg å være trygge nok.

«Moderna: Positive resultater for mRNA-vaksine mot influensa

Moderna sier at foreløpige data fra deres menneskelige utprøving av en mRNA-vaksine mot influensa viser positive resultater.

Det amerikanske bioteknologiselskapet, som også har utviklet en mRNA-vaksine mot coronaviruset, sier at data fra de tidlige stadiene av utprøvingen viser høye nivåer av antistoffer hos 180 personer, både hos yngre og eldre.

– Selv før coronapandemien døde omtrent tre millioner mennesker hvert år på grunn av luftveisinfeksjoner, og mange flere blir innlagt på sykehus eller blir syke som følge av influensavirus, sier Moderna-sjef Stephane Bancel i en uttalelse som hyller resultatet.

Den neste utprøvingsrunden, som involverer 500 personer, startet i forrige måned.»

(©NTB)

VG

Skrevet
Pillarguri skrev (6 minutter siden):

Jeg tok årets influensavaksine på tirsdag denne uken. Litt ømhet  i armen første dagen og ellers ingen reaksjoner. Null problem.

Hvorfor tok du den?🙂

Skrevet

Fordi legen ba meg om å gjøre det da jeg har nedsatt immunforsvar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...