AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #21 Skrevet 3. november 2022 Har ikke tips ang søvn, siden jeg selv savner jobbe nattevakt. Jobbet 7 av og 7 på, med 8 timers vakter, og en del overtid. Hadde mer overskudd i den perioden enn nå med 7-15 jobb. Men du jobber ikke 70 timer pr uke, siden man regner gjennomsnittlig arbeidstid ved slik turnus. Som vil si du jobber 35 timer pr uke i snitt. Anonymkode: b20d0...da2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #22 Skrevet 3. november 2022 William_S skrev (4 timer siden): Velkommen til helsesektoren, det virker som underbemanning nærmest er et ønske. Mine tips hva gjelder nattevakter er å ha med seg noe man kan se eller lese på underveis. Nattevakter varierer jo veldig i om det er rolig eller ikke og er det rolig må man sysle med noe for å få tiden til å gå og holde seg våken. Så sant. Derfor er ikke den utdannelsen jeg tar innen helse, har kun jobben ved siden av studiet håper det løser seg for deg TS, blir helt ødelagt av bare 2 netter Anonymkode: 20884...179
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #23 Skrevet 3. november 2022 Noen som har erfaring med 13 timers vakter på natt? Dette er på omsorgsinstitusjon. Anonymkode: 57c38...e3b
Bombasi Skrevet 3. november 2022 #24 Skrevet 3. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei, jeg trenger tips til å komme meg gjennom nattevaktene mine. Hvordan holde meg våken? Startet i ny jobb for en måned siden, der jeg jobber 7 netter (vakten varer i 10timer) på rad og har 7 dager fri. (Jobber ca 70 timer i uken) Er dette innafor? Føler meg helt ødelagt og den uken jeg har fri sover jeg jo bare… det går utover familielivet og helsen min. Hva gjør jeg? Anonymkode: d190b...dc1 Vet at det er et dårlig tips, men er du sikker på at denne jobben er noe for deg? Det skal ikke være slik at du ender opp som et vrak etter å ha vært på jobb, og nattarbeid er ikke for alle. Jeg, som var nattens dyr og trivdes svært godt med nattevakter, har jobbet 5 nattevakter på rad på det meste. Og selv jeg var ganske gåen etterpå. Det var heldigvis ikke en del av min turnus til vanlig, og fant ut at det skulle jeg aldri gjøre igjen. 7 netter på rad må jo være døden hvis du ikke er laget for det. Og annenhver uke, hele året! Nei, huff. Skal du klare det må du ofre familielivet for å sove godt mellom vaktene. Søvn er viktigst, at du er uthvilt. Du må også spise bra, få i deg koffein og lufte deg godt. For meg fungerte det å være i aktivitet når jeg var trøtt. Opp å stå, hopp, gjør noen øvelser o.l. for å få i gang blodpumpa og adrenalinet. Ellers er det bare å ønske deg lykke til Endret 3. november 2022 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #25 Skrevet 3. november 2022 Bombasi skrev (2 timer siden): Vet at det er et dårlig tips, men er du sikker på at denne jobben er noe for deg? Det skal ikke være slik at du ender opp som et vrak etter å ha vært på jobb, og nattarbeid er ikke for alle. Jeg, som var nattens dyr og trivdes svært godt med nattevakter, har jobbet 5 nattevakter på rad på det meste. Og selv jeg var ganske gåen etterpå. Det var heldigvis ikke en del av min turnus til vanlig, og fant ut at det skulle jeg aldri gjøre igjen. 7 netter på rad må jo være døden hvis du ikke er laget for det. Og annenhver uke, hele året! Nei, huff. Skal du klare det må du ofre familielivet for å sove godt mellom vaktene. Søvn er viktigst, at du er uthvilt. Du må også spise bra, få i deg koffein og lufte deg godt. For meg fungerte det å være i aktivitet når jeg var trøtt. Opp å stå, hopp, gjør noen øvelser o.l. for å få i gang blodpumpa og adrenalinet. Ellers er det bare å ønske deg lykke til Dette er første jobben (den er midlertidig) jeg har hatt på 3 år ellers har det bare vært korte perioder som tilkallingsvikar (noe som er alt for uforutsigbart for meg). Søker jobber hele tiden, og kan ikke stå uten jobb pga økonomi… er det virkelig så vanskelig og få seg fast jobb uten utdanning!? Anonymkode: d190b...dc1
Hensatt Skrevet 3. november 2022 #26 Skrevet 3. november 2022 Styr unna energidrikk, spesielt de med mye sukker. Og ikke overdriv koffeininntaket. Lett å gå på en smell med stressrelaterte sykdommer og hjerterytmeforstyrrelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå