Gå til innhold

Black Week/Friday 2022

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man vet jo hva man ønsker seg og trenger. Og man vet hva disse tingene koster. 

Opp gjennom har jeg gjort mange, gode kupp. Flere i grytesettet jeg samler på for halv pris. Ny iPhone til mannen - 1000 spart. Nytt Sony Headset - 1000 spart. Om vi trenger ny elektronikk eller hvitevarer utover høsten avventer vi alltid til black friday tilbudene kommer. 

Lurt blir man vel først om man setter seg ned med tilbudsavvisene og blir lurt av falske lokkepriser, eller til å kjøpe noe man ellers ikke ville kjøpt. 

Anonymkode: cb235...9e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Se eksemplet med bilder:)

Anonymkode: 51567...0e2

Og hva er det du mener man skal se på da? 

Man kan jo se prisen på det produktet helt tilbake til 2018. Man ser helt tydelig at nettopp det produktet har vært på tilbud helt ned i 1790,- ja, og at prisen i dag er langt høyere, altså kan man se at den du siterer gjør det helt riktige ved å sjekke prisguiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man vet jo hva man ønsker seg og trenger. Og man vet hva disse tingene koster. 

Opp gjennom har jeg gjort mange, gode kupp. Flere i grytesettet jeg samler på for halv pris. Ny iPhone til mannen - 1000 spart. Nytt Sony Headset - 1000 spart. Om vi trenger ny elektronikk eller hvitevarer utover høsten avventer vi alltid til black friday tilbudene kommer. 

Lurt blir man vel først om man setter seg ned med tilbudsavvisene og blir lurt av falske lokkepriser, eller til å kjøpe noe man ellers ikke ville kjøpt. 

Jeg tror at det er spesielt i år med alle prisøkningene man har hatt. De bruker å skru opp prisene, det er jo ingen hemmelighet, men at det skjer på en vanvittig måte i år kan man ikke utelukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreamstar skrev (8 timer siden):

Har ingen planer om det heller. Kjøpt alle julegaver i utlandet i år, og trenger ikke noe nytt selv heller, så holder meg fint unna "tilbud".

Hva med en ny tattovering? 🤣

Anonymkode: 5980c...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror at det er spesielt i år med alle prisøkningene man har hatt. De bruker å skru opp prisene, det er jo ingen hemmelighet, men at det skjer på en vanvittig måte i år kan man ikke utelukke.

Ja, sant. I år er det nok lett å miste oversikten, noe butikkene utnytter. 

Eneste på min liste i år er en ny stekepanne, som jeg har en formening om hva vanligvis koster. Og så pleier jo matbutikker og slikt å henge seg på, der har jeg god, løpende oversikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg kjøpte de for tre år siden. Ser at versjonen som kom etter er rimeligere på samme siden. 

Jeg har notert meg ned hva jeg ser etter i år. Kommer ikke til å falle for noen av de svindel-tilbudene. 

Anonymkode: e9ca3...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har for det første gått lei av å sitte å saumfare etter tilbud på varer en kanskje er ite etter, selv om vi har gjort noen gode kjøp tidligere. For det andre brukte jeg opp kvoten i dag da jeg «dro» mastercardet å handlet robotstøvsuger i julegave til oss selv.

Gjøre seg «avhengig» av en slik spesifikk dag det gidder jeg rett og slett ikke. Dessuten så kryr det jo med folk på butikkene. Folk blir helt tulleruske. De drar ikke på butikken for at de vet at det er noe de skal handle som er på tilbud, de drar for å se om det er noe på tilbud som de kan handle

Anonymkode: 1af25...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elkjøp hadde faktisk ett produkt for ett par år siden, som vanligvis kostet 1 000 kroner. Men så skrur dem plutselig opp prisene til 3 000 kroner ett par uker før dette tullet med Black Friday. Men til selve Black Friday kostet dette produktet 1 500 kroner. Dermed kan Elkjøp selvfølgelig "skryte av" av en halvering av prisen. 1 500 kroner blir jo selvfølgelig halvparten av 3 000 kronene. Men dette koster selvfølgelig mer enn den originale prisen til "bare" en tusen-lapp liksom. Typisk søppel fra disse butikkene, som vanlig. 

Anonymkode: 9ea01...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

elkjøp hadde faktisk ett produkt for ett par år siden, som vanligvis kostet 1 000 kroner. Men så skrur dem plutselig opp prisene til 3 000 kroner ett par uker før dette tullet med Black Friday. Men til selve Black Friday kostet dette produktet 1 500 kroner. Dermed kan Elkjøp selvfølgelig "skryte av" av en halvering av prisen. 1 500 kroner blir jo selvfølgelig halvparten av 3 000 kronene. Men dette koster selvfølgelig mer enn den originale prisen til "bare" en tusen-lapp liksom. Typisk søppel fra disse butikkene, som vanlig. 

Anonymkode: 9ea01...2d0

Men slikt ser man jo uansett når man sjekker prishistorikk. 
Det er dårlig gjort ja, men man ser det. 

Jeg har gjort mange gode kupp på BlackFriday. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, har for det første gått lei av å sitte å saumfare etter tilbud på varer en kanskje er ite etter, selv om vi har gjort noen gode kjøp tidligere. For det andre brukte jeg opp kvoten i dag da jeg «dro» mastercardet å handlet robotstøvsuger i julegave til oss selv.

Gjøre seg «avhengig» av en slik spesifikk dag det gidder jeg rett og slett ikke. Dessuten så kryr det jo med folk på butikkene. Folk blir helt tulleruske. De drar ikke på butikken for at de vet at det er noe de skal handle som er på tilbud, de drar for å se om det er noe på tilbud som de kan handle

Man tar det jo på nett. Ingen drar i butikken for å kjøpe elektronikk, kjøkkenutstyr eller leker. 

Ellers består min "saumfaring" av Elkjøp, Power, Jernia. Som ofte har de beste tilbudene på ting jeg trenger innenfor gitte kategorier. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man tar det jo på nett. Ingen drar i butikken for å kjøpe elektronikk, kjøkkenutstyr eller leker. 

Ellers består min "saumfaring" av Elkjøp, Power, Jernia. Som ofte har de beste tilbudene på ting jeg trenger innenfor gitte kategorier. 

Nei, om du ser på kjøpesenter så kryr det med folk. De drar dit for å se om det er noe de kan kjøpe. Personlig hadde jeg betalt mellolegget kun for å slippe å stå i kø og alt det andre styret.

Ja, min saumfaring bestod av nettsøk, men gidder som sagt ikke det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 23.13):

Kjøpte de for 900 kr på black friday i fjor på timestilbud på Elkjøp. ( fikk de ikke før i januar da, for de ble stående i rest, men verdt det… ) 

Anonymkode: 8c734...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liste over ting jeg trenger (baby på vei og julegaver), sammenligner priser og sjekker prisstatistikk før jeg kjøper noe. Finner som regel noe av interesse. Mange forhandlere er sylfrekke ja, men det er litt arrogant å utbasunere at alle vi som handler da blir lurt og bare kjøper dritt til høye priser 😜

Anonymkode: 57823...979

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senteret i fjor var det veldig mye reklame og så var det vare 10 og 20%. Ikke verd gåturen dit engang.

Black friday er elektronikkens dag, bortsett fra det er det mye juks. 

I outletbyen feks var tilbudene gode men år for år har de blitt elendige. Alle førpriser jukset med. Billigere å kjøpe varene på coop obs eller xxl. 

Anonymkode: c293f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har volvo noe black friday salg😄Vet pris på bilen jeg liker, og 20% der ville virkelig vært noe👌

Anonymkode: e32c4...10f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 23.03):

Jeg sjekker prisguiden og følger med på varen før black friday. Da vet jeg om det er et godt tilbud eller ikke.

Anonymkode: 063a8...192

Samme her

Anonymkode: fac27...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymVestlending

Gleder meg litt til Black Friday jeg. Har ca. 10 ting jeg har planlagt å kjøpe lenge, og snart skal alle kjøpes. Vært flere ting underveis også, men de falt fra. Syns det er det mest nyttige med Black Friday, om jeg får lyst på noe i sommer så venter jeg gjerne mange måneder med å kjøpe det for å se om jeg FAKTISK har lyst på det. Består det til Black Friday så blir det kjøp.

Endret av AnonymVestlending
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...