Gå til innhold

Tegn på utbrenthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste året har arbeidsdagen vært preget av å jobbe i et miljø som er kronisk underbemannet. 
I denne perioden har jeg jobbet mye overtid og gått på jobb selv om jeg har vært syk. 
De siste ukene har arbeidsbelastningen vært så stor at jeg har begynt å merke noen forandringer hos meg selv. 
Det begynte med at jeg mista matlysten, klarer ikke få i meg mat. Har rast ned i vekt. ikke turt å veie meg, merker bare hvor løst klærne plutselig sitter. 
jeg sliter med å få sove og våkner mange ganger om natten. 
føler meg nedstemt, er likegyldig til det meste. 
Sliter med å følge opp i forhold til barna. Heldigvis har mannen overtatt det ansvaret. (Kjøre til/fra trening, foreldresamtaler,foreldremøter etc.) 

I dag bestilte jeg time til lege fordi jeg begynner å bli bekymret for helsen min. 

Er dette tegn på at jeg begynner å bli utbrent?
Noen som har opplevd det samme og som kan si noe om det? Har aldri opplevd dette før og har vært vant til høy arbeidsbelastning i perioder. 

Anonymkode: 396cd...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, definitivt! Håper du får en sykemelding før dette går for langt for deg og kroppen din! Folk kan bli sengeliggende av utbrenthet og det kan ta lang tid å komme seg på plass igjen. Få hjelp til å ta deg en pause så du ikke havner der! 

Håper også at ledelsen i jobben din ordner opp i dette, det høres jo virkelig ikke bra ut for noen av dere som er ansatte!

Anonymkode: cba84...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...