AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Synes det er vanskelig å finne statistikk, men er det noen her som kan si litt om lønn i konsulentbransjen vs. tilsvarende jobb i en offentlig stilling som gjerne bruker disse konsulentene? Grunnlønn og evt. bonus. Hvor store er egentlig forskjellene? Anonymkode: 8bf3f...3ca
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Store! Hadde gått opp noen hundre tusen på å jobbe som konsulent Anonymkode: 3124d...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Jeg gikk opp et sekssifret tall da jeg byttet til en jobb med mindre ansvar i det private… Anonymkode: 2b37c...8e9
Summeer Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Spørs jo også hvilken bransje. Lønna for seniorutviklere har feks nærmet seg en god del de siste årene, fordi det er så manko. Jeg hadde selv tjent ca 25% mer i det private, men tok det offentlige tilbudet jeg fikk pga pensjonsordning, ordnede arbeidsforhold, Job security og skikkelige rammer, som er verdt mye for meg 😉 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 I min bransje og med min erfaring vil jeg ha en lønnsforventning på 680-750 000 i det offentlige, mens en tilsvarende konsulentstilling i det private ville gitt meg 150-200 000 mer. Lønna i det offentlige vil altså ligger 20-30% under det private, grovt regnet. Det vil variere fra fagfelt til fagfelt, fra bransje til bransje, og det varierer også med ansiennitet. Anonymkode: d3bcd...322
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Jeg er tidlig i min karriere som økonom og tilbudet jeg fikk fra det offentlige lå 50k høyere enn som privat konsulent i tilsvarende stilling. Men jeg tror at etter noen års erfaring vil det private ligge høyere i lønn. Det offentlige starter høyere i mitt tilfelle. Anonymkode: 5de8e...184
Tomas77 Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 Mye høyere som konsulent enn i det offentlige, men du ofrer jobbsikkerhet. Eksterne konsulenter går først og dette er ikke et tidspunkt jeg ville tatt den sjansen, men er du ung og fri så er saken en annen.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 Det er ikke aktuelt for meg akkurat nå, men kanskje om et par år. Må få litt mer erfaring først! F.eks. en dyktig prosjektleder hos oss tjener +/- 900 000 i det offentlige. Hvor mye kunne vedkommende fått som konsulent? Utviklere kjenner jeg ikke så godt til lønna i offentlig sektor, for de er det få av, men scrum master, endringsleder, IT-sikkerhet, personvern osv.? Hos oss ligger disse på 750’ - 950’. Noen få prosjektledere og personer med mye ansvar for IT-arkitektur har passert 1 mill. Tenker det er ok lønninger og lurer på hvor mye mer de kunne fått. TS Anonymkode: 8bf3f...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå