Gå til innhold

Hvorfor i alle verden er posttjenestene tregere enn noen gang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg handler litt på nett, men synes posttjenestene i dette landet blir dårligere og dårligere. Jeg forstår ikke helt hvorfor det går den veien, når det handles og sendes flere pakker enn noen gang og Postens tidligere monopol ikke lenger eksisterer. Konkurransen burde skjerpe aktørene til å levere bedre!

Posten leverer nå kun annenhver dag hjem i postkassenetil folk. Jeg bestilte varer fra et nettapotek i går og etter bare et par timer kom det mail om at pakken var pakket og klar hos dem. I dag, over et døgn seinere, kommer det sms fra Postnord om at jeg kan forvente pakken levert på mandag, altså seks døgn etter bestilling. Jeg synes det er ekstremt dårlig! De burde faktisk klare å levere pakken i morgen. Alle nettbutikker burde jo for fader legge press på Posten,  Postnord m fl om å være mer effektive!

Anonymkode: 839ab...28c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym Brukar0

Jeg bestilte noe hos Floyd på mandag og i går (dvs. tirsdag) var den klar til henting på posten. Syns det er kjapt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo PostNord ikke det samme som posten. og grunnen til at posten leverer sjeldnere er jo at ingen sender brav lenger.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde opphevelsen av strømmonopolet strømmen billigere?

Gjorde frislippet av taxinæringen drosjeturene rimeligere ...?

Konkurranse er på ingen måte synonymt med bedre og billigere tjenester.

Anonymkode: 9ad2a...97a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gjorde opphevelsen av strømmonopolet strømmen billigere?

Gjorde frislippet av taxinæringen drosjeturene rimeligere ...?

Kan legge til at TS skal være glad for at varene ikke ble bestilt med Helthjem, som er notorisk kjent for å levere forsendelsene helt andre steder enn helt hjem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan legge til at TS skal være glad for at varene ikke ble bestilt med Helthjem, som er notorisk kjent for å levere forsendelsene helt andre steder enn helt hjem.

Da ville jeg kalt det nesten helt hjem i stedet 😀

Anonymkode: f88ec...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg handler litt på nett, men synes posttjenestene i dette landet blir dårligere og dårligere. Jeg forstår ikke helt hvorfor det går den veien, når det handles og sendes flere pakker enn noen gang og Postens tidligere monopol ikke lenger eksisterer. Konkurransen burde skjerpe aktørene til å levere bedre!

Posten leverer nå kun annenhver dag hjem i postkassenetil folk. Jeg bestilte varer fra et nettapotek i går og etter bare et par timer kom det mail om at pakken var pakket og klar hos dem. I dag, over et døgn seinere, kommer det sms fra Postnord om at jeg kan forvente pakken levert på mandag, altså seks døgn etter bestilling. Jeg synes det er ekstremt dårlig! De burde faktisk klare å levere pakken i morgen. Alle nettbutikker burde jo for fader legge press på Posten,  Postnord m fl om å være mer effektive!

Så lenge bedriftene får billig leveringer så går det tregt, er du villig til å betale mye så kan du få pakken levert dør til dør med hurtiglevering,men det er dyrt. Istedenfor å klage så kan du bestille på dyreste måten. Det går ikke an  tro en får en rolls royce når du bare vil betale for en skoda.Noen kunder må skjerpe seg!

Anonymkode: 651a0...32a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her jeg bor er Helthjem 100% pålitelige. De leverer raskt, på døren til riktig adresse og på samme tidspunkt om natten hver gang.

Postnord derimot, bruker gjerne en uke, sier ikke når de skal komme, krever at jeg kommer ned i gaten for å møte sjåføren, roter bort en tredjedel av pakkene, utsetter levering etter at jeg har ventet en hel kveld, leverer i butikker langt unna osv.osv.

Postnord er de notorisk håpløse her, jeg har sluttet å bestille fra firmaer som kun bruker dem.

Anonymkode: 38831...745

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranse gir alltid lavere fortjeneste til de som leverer et produkt eller en tjeneste. Monopol er alltid synonymt med dyrere tjenester, da er det omtrent ingen grunn til å være effektiv og billig. Kroneksempelet er Vinmonopolet.

Til ts, derfor dukker nye tjenester opp, som Porter Buddy og Helt Hjem, som er både raskere og billigere enn posten. 

Anonymkode: 0207b...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PostNord er elendig. Her leverer de bare en dag i uka, så det er helt håpløst å bestille noe man trenger fort fra butikker som bruker de.

Anonymkode: 8e6b1...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Konkurranse gir alltid lavere fortjeneste til de som leverer et produkt eller en tjeneste. Monopol er alltid synonymt med dyrere tjenester, da er det omtrent ingen grunn til å være effektiv og billig. Kroneksempelet er Vinmonopolet.

Til ts, derfor dukker nye tjenester opp, som Porter Buddy og Helt Hjem, som er både raskere og billigere enn posten. 

Anonymkode: 0207b...d9c

Så sjefene i strømselskapene idag får mindre millionbunuser enn de som holdt orden på det norske strømmarkedet i 1980-årene?

Og strømmen den gang var dyrere ...?

Oj. Det visste jeg ikke, gitt - husker bare at strømregningen jeg hadde i 1990 var av en helt annen verden enn regningene folk får idag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Har opplevd alt fra å få pakken i løpet av et par dager til flere uker. Men når man sporer, ser man jo at det kan være flere grunner til det. Av og til går det lang tid før den blir pakket og sendt fra avsender, noen ganger ligger den på den første pakketerminalen i mange dager, andre ganger kan det ta lang tid før den registreres på siste terminal, og så kan det være at den ligger der i en dag eller tre.

Hvis man i tillegg er uheldig med dagene det kjøres ut post på i tillegg, og det dessuten er helg, tar det gjerne 4 dager til ...

Og så er det dette med at kort avstand fra sender til mottaker ikke hjelper, for det man sender må først innom sentralen, selv om den ligger milevis fra både sender- og mottakersted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg kalt det nesten helt hjem i stedet 😀

Her jeg bor kalles de Langt fra hjem. Det tar meg over en time (inkludert fergetur) å komme til nærmeste hentested, altså minimum 2 timer for å hente en pakke (hvis det ikke er kø på hentestedet og jeg rekker samme ferge tilbake).

De eneste som klarer å levere til sted her er DHL, og pakken kom et døgn før forventet. Posten leverte pakken min til feil hus (ser ikke forskjell på 4 og 23?) og Postnord har jeg gitt opp.

Anonymkode: 0cd1c...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 21.42):

Postnord har jeg ingen dårlig erfaring med når det kommer til leveringstid. Nå handler jeg stort sett fra en nettbutikk (Komplett.no). Det kommer sikkert an på hvilken avtale de forskjellige firmaene har, og kan se for meg at Komplett fint kan stille høyere krav til Potnord kontra den lokale no-name kiosken på hjørnet.

Men la inn bestilling tidlig i går og denne er nå på vei til utleveringstedet. Da vi bor ett stykke nord for Trondheim vil jeg se på dette som en veldig rask leveranse.

6 døgn er heller ikke noe å anse som lang leveringstid til utleveringsted. Trekker en fra helgen står en igjen med 4 døgn. Sammenlignet med mange år tilbake ser jeg ikke at det har blitt noe dårligere? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/2/2022 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Alle nettbutikker burde jo for fader legge press på Posten,  Postnord m fl om å være mer effektive!

hjelper ikke det når de vil betale minst mulig for frakten, samme med vis som er kunder i nettbutikker og ønsker helst "fri frakt"

Anonymkode: 25353...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 11/3/2022 at 7:46 AM, AnonymBruker said:

Kroneksempelet er Vinmonopolet.

Tja det stemmer ikke helt, på en del varer er faktisk Vinmonopolet blant verdens rimeligste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/3/2022 at 8:05 AM, AnonymBruker said:

Så sjefene i strømselskapene idag får mindre millionbunuser enn de som holdt orden på det norske strømmarkedet i 1980-årene?

Og strømmen den gang var dyrere ...?

Oj. Det visste jeg ikke, gitt - husker bare at strømregningen jeg hadde i 1990 var av en helt annen verden enn regningene folk får idag.

Du vet at det er forskjell på kraftselskaper og strømselskaper?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 7.46):

Kroneksempelet er Vinmonopolet.

Elsker servicen jeg får på Vinmonopolet. Gode tips om hva jeg bør prøve, imponert over fagkunnskapen til de ansatte. Og de kan bestille alt. Blir ikke helt det samme å stikke innom Kiwi og raske med seg en billig rødvin. 

Anonymkode: 1b050...568

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 6.27):

Dette er faktisk ikke sant. Aldri vært noe problem ned helthjem. Posten, deimot.

Anonymkode: f8b04...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...