Gå til innhold

Er dette vanlige medikamenter brukt under narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Robinul 0,2 Thio 250 og Curacit 50. Er i forbindelse med ECT. Finner ingen info på google, så spør her... 

Anonymkode: 1e1ff...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Robinul 0,2 Thio 250 og Curacit 50. Er i forbindelse med ECT. Finner ingen info på google, så spør her... 

Hvorfor skulle det ikke være det, mener du?

Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle det ikke være det, mener du?

Jeg vet ikke. Bare synes det er interessant. Så hadde vært interessant å vite. Har og hørt at man bruker andre medikamenter om det er ECT?

Skrevet

Og hva er det som avgjør hvilken dose av medikamentet de gir? Har hørt vekt er en av de, men hva anneet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva er det som avgjør hvilken dose av medikamentet de gir? Har hørt vekt er en av de, men hva anneet?

Vekt og virkning. Robinul ( langt fra alle får det) fungerer så man ikke produserer masse spytt/slim, thiopental er sovemedisin, suxa ( curacit) er muskelrelaks så krampene ikke blir for voldsomme. Mange får også rapifen. 

Anonymkode: 7b9e4...aca

Skrevet

Jeg fikk blant annet fentanyl under narkose sist jeg ble operert. Hvor får man listen over legemidler som er brukt? Husker sykepleieren ramsa opp masse, men jeg fikk ikke med meg annet enn fentanyl fordi det er et legemiddel omtalt i media.

Anonymkode: 6d8e5...732

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk blant annet fentanyl under narkose sist jeg ble operert. Hvor får man listen over legemidler som er brukt? Husker sykepleieren ramsa opp masse, men jeg fikk ikke med meg annet enn fentanyl fordi det er et legemiddel omtalt i media.

Anonymkode: 6d8e5...732

Det skal føres opp i operasjonsnotatet som skrives i journalen din etter operasjonen. :)

Anonymkode: 3a7f6...88f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det skal føres opp i operasjonsnotatet som skrives i journalen din etter operasjonen. :)

Anonymkode: 3a7f6...88f

Nei det gjøres ikke. Det står på anestesijournalen. Kirurgene driter i hva slags narkose som blir gitt. 

Anonymkode: 7b9e4...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...