Gå til innhold

Gjester; Holde noen rom private?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et hus med 2 etasjer der stuen, kjøkken/spiserom og et lite bad er i første etasje. Soverom, barnerom, hovedbad og kott i andre etasje.

Når vi har besøk ønsker vi hovedsakelig at gjestene skal holde seg til første etasje da spesielt jeg føler det ikke er noen grunn til at gjester skal gå opp dit alene, med mindre det er for en logisk grunn, og om de har sett hvordan det ser ut tidligere. Jeg liker ikke å tenke på at noen kan drive å snoke i våres private ting, og har dedikert badet i første etasje til nettopp bare gjester. (Og ja, har tidligere sett spor av at noen har snoket). Har barnegrind alltid foran trappa.

Har opplevt at noen gjester går opp for å gå på do, selv når vi har sittet ute og spist på sommeren og ingen har vært i huset, men tenker å si ifra neste gang at jeg ønsker at doen i første etasje skal brukes.

Vi har aldri mange på besøk av gangen.

Tenker dere dette er innafor eller urimelig?

Anonymkode: 2010d...2d8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett siste episode av Family Guy nå?

Anonymkode: 93251...253

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sett siste episode av Family Guy nå?

Anonymkode: 93251...253

Nei…

Skrevet

Urimelig!

Anonymkode: 8267a...fcf

Skrevet

Bare si at doen oppe er ødelagt og lås døra. 

Anonymkode: 0c17d...f0a

Skrevet

De som går opp vil vel gjøre nr2 i fred og slippe at noen står og venter på tur utenfor. Eller de kanskje har gått opp fordi det faktisk var opptatt på do nede. 

Jeg syns det er litt sært å holde alt privat, hvert fall om det kun er do oppe som brukes. De går vel ikke inn på soverommene? 

Anonymkode: a36af...abd

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som går opp vil vel gjøre nr2 i fred og slippe at noen står og venter på tur utenfor. Eller de kanskje har gått opp fordi det faktisk var opptatt på do nede. 

Jeg syns det er litt sært å holde alt privat, hvert fall om det kun er do oppe som brukes. De går vel ikke inn på soverommene? 

Frem til nå har vi alltid greid oss med ett bad og de aller fleste vi kjenner har også det, så tenker det ikke burde være et problem. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Frem til nå har vi alltid greid oss med ett bad og de aller fleste vi kjenner har også det, så tenker det ikke burde være et problem. 

Men det er vel ikke fremmende uteliggere dere inviterer med dere hjem på grillfest, eller? Tviler sterkt på at venner og familie går rundt og snoker i tingene deres i andre-etasje. At de går på do i andre-etasje er vel ikke et problem. Du er urimelig!

• Liker 7
Skrevet

Om de går opp for å gå på do, så tenker jeg at de stresser rundt dobesøket og hadde latt dem gå der de var uforstyrret. Låst soverom og andre rom

Anonymkode: 01867...d48

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Peterpan91 skrev (Akkurat nå):

Men det er vel ikke fremmende uteliggere dere inviterer med dere hjem på grillfest, eller? Tviler sterkt på at venner og familie går rundt og snoker i tingene deres i andre-etasje. At de går på do i andre-etasje er vel ikke et problem. Du er urimelig!

Jo, det vet jeg gjøres og har sett spor av at noen har snoket blant annet i medisinskapet. Og fått kommentar på ny innredning på barnerom også, så vet at det snokes rundt og ikke kun gås på toalettet. Hvis det blir sett på som urimelig eller ikke respektert kommer jeg heller til å ha besøk langt sjeldnere da jeg virkelig ikke liker det.

Som sagt har vi aldri mange av gangen, noen få stykk, så er ikke sånn at det blir kø for å komme på do.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det vet jeg gjøres og har sett spor av at noen har snoket blant annet i medisinskapet. Og fått kommentar på ny innredning på barnerom også, så vet at det snokes rundt og ikke kun gås på toalettet. Hvis det blir sett på som urimelig eller ikke respektert kommer jeg heller til å ha besøk langt sjeldnere da jeg virkelig ikke liker det.

Som sagt har vi aldri mange av gangen, noen få stykk, så er ikke sånn at det blir kø for å komme på do.

Jeg hadde stusset om jeg fikk beskjed om at jeg måtte på do nede. Om du legger føringer ville jeg følt meg uvelkommen (noe du også indirekte sier mtp at du vil ha mindre besøk.) Og jeg snoker ikke

Anonymkode: 54693...dbb

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har du medisiner og annet privat i bokser på badet. Flytt de til soverommet før besøk, eller skaff medisinsskap med lås. Soverommene kan låses. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenker dere dette er innafor eller urimelig?

Tenker det kan være begge deler :vetikke: Urimelig om dere har feks. har grillings/fest e.l. , og det er kø på doen nede. Innafor om dere har noen få "fremmede" på besøk, og som strengtatt ikke har noe der oppe å gjøre...   

Det er jo ikke noen stor greie uansett, lizm. Bare å si ifra at "den" delen av huset er privat - så for folk tolke det som de vil, eller hva? 

• Liker 2
Skrevet

Hva slags oppdragelse er det folk har hvis de bare vandrer rundt i huset på måfå? Og inn på soverommene? Burde ikke vært nødvendig å si fra at det er privat. 

Anonymkode: 5bf99...1ee

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker da at det er helt innafor at folk tar en titt inn på barnerommet - buhu liksom - de snoker jo ikke nødvendigvis. Unasett så er det vel ikke fremmede narkomaner det er snakk om, det er tross alt venner. Jeg synes du overdriver noe så inni de grader. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags oppdragelse er det folk har hvis de bare vandrer rundt i huset på måfå? Og inn på soverommene? Burde ikke vært nødvendig å si fra at det er privat. 

Familien som er verst, og hadde bare vært en veldig stor fordel for min indre ro om jeg med sikkerhet visste at det ikke ble snoket i verken medisinskap, rotekottet eller nattbordsskuffer spesielt. Sistnevnte ville jeg kanskje antatt fikk være i fred, men det er ikke sånn at jeg er paranoid når jeg vet det snokes rundt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Lås av soverommene når dere har besøk? Problem løst.

Anonymkode: 5e279...56d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lås av soverommene når dere har besøk? Problem løst.

Anonymkode: 5e279...56d

Så det virker mindre sært å låse rommene enn å bare be gjestene om å benytte seg av gjestebadet?

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker heller ikke folk opp i 2 etg. Der har vi soverommene og bad. Nede har vi stue kjøkken og toalett. Første gang gjester er hos oss og ber om å låne toalett, sier jeg hvor det er, altså det i 1 etg. Har barna besøk og de er på rommene sine, ingen problem at de bruker toalett på badet som er i samme etg. Men om kaffebesøk må på do, og da hadde gått opp for å bruke toalettet, det liker jeg ikke.

Anonymkode: 0c376...2a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det virker mindre sært å låse rommene enn å bare be gjestene om å benytte seg av gjestebadet?

Ingen av delene burde vært nødvendig, men hvis man låser soverommene bør i prinsippet ingen merke det. Og i hvert fall ikke kommentere det etterpå, DET ville vært sært. "Du, Grethe, jeg kom meg ikke inn på soverommet deres, har døra gått i vranglås?" 😅

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...