Gå til innhold

Ønsker å hjelpe noen til Jul, og få andre rundt meg til å være med. Tips?

Rysiseal

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å hjelpe en familie som trenger det, til Jul  ved å skaffe julegave til barna og litt julemat. Og gjerne gave til forelderen / foreldrene, da det nok hadde vært hyggelig for dem.

Begynte å se på Finn.no julehjelp, men alle annonsene jeg så på hadde blitt lagret av flere, så jeg regner med at disse får hjelp (håper det).

Jeg tenker derfor å finne en familie som ikke har hatt annonse, og samtidig har jeg lyst til å få flest mulig i mitt nettverk til å gjøre det samme.

Kanskje de vil gjøre det på egen hånd, kanskje noen ønsker at jeg er en slags mellommann. Andre alternativ vil sikkert få flere med.

Har dere noen tips til hvordan jeg kunne organisere dette på en effektiv måte?

Noen tanker:

Ønsker ikke å ha det på Facebook eller et sted hvor alle kan se at jeg gjør det, da jeg ikke ønsker å vise omverdenen at jeg skal hjelpe andre. Vil helst være anonym mot omverdenen, slik at kun de fra mitt nettverk som skal være med og de så får hjelp kan vite om meg.

Har tenkt at jeg med andre kan bl.a. sjekke på finn det som gis bort eller selges billig og se om det matcher noen gaveønsker fra barna (vil veldig gjerne at barnas (ikke så dyre gaveønsker blir oppfylt, for det hadde vært så stort for dem!).

Kanskje ha en annonse på finn for å vite folk som er villige til å hjelpe først, og så etterpå en for å bli kontaktet av de som trenger?

Er det noen steder hvor man kan finne de som trenger mest?

Ønsker du å diskutere hvorvidt folk faktisk trenger hjelp osv, lag gjerne egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg på Frivillighetssentralen nær deg så formidler de kontakt . 

Anonymkode: 2fafe...048

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ønsker å hjelpe andre til å få en god jul ❤️ Jeg ber ikke deg om hjelp nå altså bare slik at det er sagt. Men jeg har en annonnse ute for å hjelpe en familie. Den er det 15 som har lagt som favoritt, men så langt har jeg ikke hørt fra noen. Mulig jeg gjør det etterhvert, men så langt er det i alle fall ingen sammenheng mellom antallet favorittrykk og respons på annonnsen, og det kan godt hende gjelder flere 🤷‍♀️ Bare slik at du er klar over det 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi til det lokale krisesenteret; der kan jeg garantere det blir satt pris på. Du aner ikke hvor mange som lyver på finn og spleis, og flere utnytter også hjelpeorganisasjonene for å spe på luksusforbruket sitt.

Eller finn en hjelpeorganisasjon i nærheten av deg som sender hjelpesendinger til barnehjem i Øst-Europa. 

Anonymkode: 5adc0...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...