Gå til innhold

Noen barnehagelærere som sluttet, men gikk tilbake i jobben senere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke akkurat at jeg treffer mange med dette spørsmålet, men jeg lurer oppriktig. 

Jeg byttet beite for 2 år siden etter 14 år i bhg (halvparten som pedagog). Jeg var og er pedagog i hjertet, men rammene gjorde meg utslitt og lei. Jeg gruet meg til å dra på jobb, selv om jeg var glad i barna. 

Etter to år i bolig er jeg dritt lei. Det er virkelig ikke meg, og jeg har null motivasjon. Merket det omtrent på dag 1, men var så lettet over å ha byttet jobb, så jeg tenkte der skulle gå seg til. Og det gjorde det, til en viss grad. Nå er jeg helt flat i «følelsene» rundt denne jobben, og har vært det o over ett år. Gir meg ingenting å jobbe med utviklingshemmede, selv om jeg utad gjør en god jobb (men mindre bra nå enn i starten).

Vurderer rett og slett å gå tilbake til bhg, der hjertet mitt er. Samtidig vrenges det inni meg å stå i de utfordringene jeg vet kommer. 

Anonymkode: 809e2...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det selv at det der ikke kommer til å gå bra. Kanskje du bør prøve noe annet?

Anonymkode: d5a6d...486

Skrevet

Fikk du fast jobb i bolig når du slutta? Jeg er også pedagog på 12 året. Er så lei og gruer meg til jobb… har bestemt meg for å slutte og vil sette meg opp som vikar eventuelt i boliger eller på skole.

Skrevet
Lulu26 skrev (13 timer siden):

Fikk du fast jobb i bolig når du slutta? Jeg er også pedagog på 12 året. Er så lei og gruer meg til jobb… har bestemt meg for å slutte og vil sette meg opp som vikar eventuelt i boliger eller på skole.

Skjønner åssen du har det 😢 Ingen god følelse! 

Nei, men det var frivillig. Jeg kunne søkt på en fast jobb, men jeg ble tipset om at den boligen jeg jobber på var den beste av dem å jobbe på. Og det tror jeg var riktig! 

Jeg er fortsatt i vikariatet (har blitt forlenget to ganger), men det åpner seg opp en ledig, fast stilling til sommeren. Jeg er på vei ut av fagfeltet så den kan noen andre ta 🙊

Du får helt sikkert jobb i bolig! Om det ikke er fast, så er det nok mange ledige stillinger 😊(Avhengig av hvor i Norge du bor). 

Lykke til! 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 21.50):

Du sier det selv at det der ikke kommer til å gå bra. Kanskje du bør prøve noe annet?

Jepp, i know. Nå er jeg faktisk innkalt til andregangsintervju i drømmejobben, så… klyp meg i armen! 😍 Denne skal jeg ha! 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jepp, i know. Nå er jeg faktisk innkalt til andregangsintervju i drømmejobben, så… klyp meg i armen! 😍 Denne skal jeg ha! 

Ts

Lykke til! Godt å se at det er håp også for oss utslitte barnehagelærere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lykke til! Godt å se at det er håp også for oss utslitte barnehagelærere.

Takk ❤️ Ja, det er håp. Men Finn ut hva du egentlig vil jobbe med, og gå for det. Det har jeg gjort! 😊👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...