C.Fredriksen Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Noen som har kjøpt eksen sin ut av leilighet? Hvordan gikk dere frem? Han vil at jeg skal ordne papirene og sånn. Men vet ikke hvilken papir jeg trenger. Er ikke det banken som ordner seg disse? Spoiler Spoiler
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 C.Fredriksen skrev (5 minutter siden): Noen som har kjøpt eksen sin ut av leilighet? Hvordan gikk dere frem? Han vil at jeg skal ordne papirene og sånn. Men vet ikke hvilken papir jeg trenger. Er ikke det banken som ordner seg disse? Skjul innhold Vis skjult innhold Dere må først bli enig om en pris og så må dere fylle ut skjøte og sende til kartverket. Han må selvsagt avklare med banken at han kan stå ansvarlig økonomisk for hele boligen. Anonymkode: 44282...460
C.Fredriksen Skrevet 2. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Dere må først bli enig om en pris og så må dere fylle ut skjøte og sende til kartverket. Han må selvsagt avklare med banken at han kan stå ansvarlig økonomisk for hele boligen. Anonymkode: 44282...460 Pris er vi enige om allerede. Men må banken godkjenne først at han kan ta over lånet før vi eventuelt fylle ut skjøte?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 1. Få takst 2. Regn ut alt dere har skutt inn og hvem som har rett på hva før utkjøpssummen skal regnes ut. 3. Bli enige om hvem som skal betale ny tinglysing etc. 4. Kontakt banken og ordne alt gjennom dem slik at alt ordnes korrekt. Anonymkode: a35fd...4d8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 C.Fredriksen skrev (8 minutter siden): Pris er vi enige om allerede. Men må banken godkjenne først at han kan ta over lånet før vi eventuelt fylle ut skjøte? Ja. Anonymkode: ac88c...56f
Taluno Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 C.Fredriksen skrev (48 minutter siden): Pris er vi enige om allerede. Men må banken godkjenne først at han kan ta over lånet før vi eventuelt fylle ut skjøte? Dere kan alltids fylle ut skjøtet først. Men hva gjør dere etterpå om banken ikke gir han nok lån til å kjøpe deg ut? Jeg hadde ikke ordnet papir for å overlate så store verdier uten å få en bekreftelse på at økonomien er i orden.
C.Fredriksen Skrevet 2. november 2022 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2022 2 minutter siden, Taluno said: Dere kan alltids fylle ut skjøtet først. Men hva gjør dere etterpå om banken ikke gir han nok lån til å kjøpe deg ut? Jeg hadde ikke ordnet papir for å overlate så store verdier uten å få en bekreftelse på at økonomien er i orden. Det er det jeg tenker på. Derfor avventer jeg med å få svar fra banken først
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Ta, ville du satt over boligen på navnet til en fremmed uten å ha alt av papiret fra banken i orden? Nei? Da gjør du det ikke med din eks heller. Anonymkode: 343aa...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå