AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Lånte penger til min daværende samboer som han fortsatt ikke har betalt tilbake. Har sendt vipskrav og andre påminnelser med jevne mellomrom uten hell. Hvordan kan jeg gå frem for å få det han skylder meg? Anonymkode: ab46e...97a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Spørs vel litt hvor mye penger det er snakk om, er summen betydelig håper jeg dere ordnet en skriftlig kontrakt. Anonymkode: 5f202...eac
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørs vel litt hvor mye penger det er snakk om, er summen betydelig håper jeg dere ordnet en skriftlig kontrakt. Anonymkode: 5f202...eac Siden vippskrav er nevnt utgår både betydelig og bruk av Espen Lee! noek ganger er det best å glemme og gå videre om det strekker seg ut.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Kan du dokumentere at han skylder deg penger er det bare å sette et fakturafirma på saken, så går det til inkasso osv og han må betale Anonymkode: 84dbf...d9c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørs vel litt hvor mye penger det er snakk om, er summen betydelig håper jeg dere ordnet en skriftlig kontrakt. Anonymkode: 5f202...eac Såpass mye at jeg ønsker å få det tilbake. Har dessverre ikke kontrakt da det bare var nok en ting han løy om at han skulle skrive under på. ts Anonymkode: ab46e...97a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Maatte_ha_konto skrev (1 time siden): Siden vippskrav er nevnt utgår både betydelig og bruk av Espen Lee! noek ganger er det best å glemme og gå videre om det strekker seg ut. Hadde jeg ønsket å glemme det, så hadde jeg neppe laget tråd om det her. Anonymkode: ab46e...97a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du dokumentere at han skylder deg penger er det bare å sette et fakturafirma på saken, så går det til inkasso osv og han må betale Anonymkode: 84dbf...d9c Jeg kan dokumentere at han skylder meg penger, men ikke summen. Er en grunn til at han bare skulle snakke om dette på tlf, tenker jeg. ts Anonymkode: ab46e...97a 1
Jaytee Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Vanskelig å få tilbake lån som skjer på privaten uten at ting dokumentert. Du får nesten bare purre på til han faktisk gidder å betale. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan dokumentere at han skylder meg penger, men ikke summen. Er en grunn til at han bare skulle snakke om dette på tlf, tenker jeg. ts Anonymkode: ab46e...97a Da har du en dårlig sak, blir ord mot ord så her kommer du nok ingen vei. Anonymkode: 7e6f9...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da har du en dårlig sak, blir ord mot ord så her kommer du nok ingen vei. Anonymkode: 7e6f9...6ac Det blir nok torpedo neste😎 Anonymkode: ab46e...97a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det blir nok torpedo neste😎 Anonymkode: ab46e...97a Ingen tar saken uten dokumentasjon på lånet. Anonymkode: 8b3c3...0ab
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 Om du ikke har gjeldsbrev og dokumentasjon, så blir det bortimot umulig å kreve inn via formelle veier. Du kan prøve deg på forliksrådet - men det blir fort ord mot ord. Størst sannsynlighet for å få tilbake noe er å forsøke å påvirke skamvettet hans via relasjonene rundt ham. Nevne for en kompis, snakke med hans foreldre. Slike ting. Men det er en risiko, for du ha jo ingen kontroll på hva han dikter opp for slags historie, og sier om deg. Forutsetter nok at hans nære synes godt om deg og stoler på deg, og vet at han driver lureri med penger fra før av. Anonymkode: 33ccb...140
AnonymBruker 42 Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen tar saken uten dokumentasjon på lånet. Anonymkode: 8b3c3...0ab Selvsagt... Hvem skriver vel ikke ut kjøpskontrakt og har kopi av den når man låner bort noen kilo med "apotekvarer" man ikke har lizenz for, lizm... ? "Torpedoer" er åpenbart avhengige av slik for å lovlig kunne ta "saken"
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du ikke har gjeldsbrev og dokumentasjon, så blir det bortimot umulig å kreve inn via formelle veier. Du kan prøve deg på forliksrådet - men det blir fort ord mot ord. Størst sannsynlighet for å få tilbake noe er å forsøke å påvirke skamvettet hans via relasjonene rundt ham. Nevne for en kompis, snakke med hans foreldre. Slike ting. Men det er en risiko, for du ha jo ingen kontroll på hva han dikter opp for slags historie, og sier om deg. Forutsetter nok at hans nære synes godt om deg og stoler på deg, og vet at han driver lureri med penger fra før av. Anonymkode: 33ccb...140 Mannen er godt voksen, og familien hans vet hvordan han håndterer økonomien. Så er neppe noe å hente på å involvere de eller kompiser. Anonymkode: ab46e...97a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker 42 skrev (24 minutter siden): Selvsagt... Hvem skriver vel ikke ut kjøpskontrakt og har kopi av den når man låner bort noen kilo med "apotekvarer" man ikke har lizenz for, lizm... ? "Torpedoer" er åpenbart avhengige av slik for å lovlig kunne ta "saken" Nettopp det jeg også tenkte… Anonymkode: ab46e...97a
TBergh Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 Hei. Du kan starte egeninkasso. Du finner fremgangsmåten på nettet. Vær imidlertid klar over at det formelle MÅ være i orden. Dette vil bl.a. gjelde tidsrommene mellom vær "purring" og rekkefølgen av "purringer" som du sender. Alt dette MÅ du sende pr ordinær brevpost Med vennlig hilsen TBerg
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #17 Skrevet 2. november 2022 TBergh skrev (40 minutter siden): Hei. Du kan starte egeninkasso. Du finner fremgangsmåten på nettet. Vær imidlertid klar over at det formelle MÅ være i orden. Dette vil bl.a. gjelde tidsrommene mellom vær "purring" og rekkefølgen av "purringer" som du sender. Alt dette MÅ du sende pr ordinær brevpost Med vennlig hilsen TBerg Får lese litt om det da. Anonymkode: ab46e...97a
Gjest Mr Bergen Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 (endret) Hva med å høre med han om det er mulig med en nedbetalingsordning? At han betaler et bestemt beløp pr måned istedetfor hele summen på en gang? Det kan virke mere overkommelig på noen Endret 2. november 2022 av Mr Bergen
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #19 Skrevet 2. november 2022 Mr Bergen skrev (1 time siden): Hva med å høre med han om det er mulig med en nedbetalingsordning? At han betaler et bestemt beløp pr måned istedetfor hele summen på en gang? Det kan virke mere overkommelig på noen Har nok gjort det. Vi hadde et veldig fint vennskap de første mnd. etter at jeg flyttet, men han kuttet kontakt da jeg spurte etter pengene mine. Anonymkode: ab46e...97a
introverten Skrevet 2. november 2022 #20 Skrevet 2. november 2022 La den stakkars mannen være i fred. Du kommer aldri til å få pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå