AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #41 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk og at det er flere goder i kommunal bhg sektor kontra privat Anonymkode: 8260c...703 Hva slags goder da, eksmp? Anonymkode: a04b0...47e 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #42 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye mer i lønn har de som er ansatt i private barnehager kontra de som er ansatt i kommunale? Anonymkode: 3f039...73a Det same omtrent Anonymkode: caafd...577
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #43 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Husk og at det er flere goder i kommunal bhg sektor kontra privat Anonymkode: 8260c...703 Hva slags goder da? Anonymkode: caafd...577
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #44 Skrevet 3. november 2022 Hvor lenge kan streiken vare? Kan den vare til over nyttår også? Anonymkode: d1346...c72
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #45 Skrevet 3. november 2022 https://e24.no/naeringsliv/i/GMyw59/barnehagemilliardaerer-flytter-til-sveits-ingen-planer-om-aa-benytte-oss-av-exit-skatten Mens ansatte sloss for å få bedre pensjon så sitter de med over 2 milliarder i egenkapital og velger å flytte til Sveits... Fy f.... blir forbanna! Anonymkode: 75286...075 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #46 Skrevet 3. november 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i privat barnehage. Vi får MYE dårligere pensjon enn de som jobber i kommunal barnehage. Å jobbe i barnehage er tungt og fysisk krevende yrke som gjør at få holder ut til pensjonsalder. De som jobber i kommunale barnehager kan pensjonere seg litt tidligere pga hardt og slitsomt yrke uten at det går så mye ut over det du får utbetalt som pensjonist. Vi i private barnehager har ikke denne rettigheten. Vi må stå i jobb og vil tape stort om kroppen ikke holder ut. Vi krever bare AKKURAT det samme som de som jobber kommunalt har. Jeg og mine kolleger kommer til å se oss om etter jobber i kommunale barnehager dersom vi ikke blir hørt denne gangen heller. De private barnehagene kommer til å slite med at alle vil slutte! Spesielt vi som har jobbet noen år. Mye kompetanse vil bli borte fra de kommunale barnehagene. Det dere kan gjøre er å støtte oss i denne streiken, selv om det passer sinnsykt dårlig, og det er dere det går ut over. Det er arbeidsgiverene her, som er totalt urimelige mot de ansatte. Anonymkode: 4d599...f96 Støtter dere 100%. Utrolig frustrerende å ikke bli satt pris på. Klem fra lærer som fortsatt er kokende forbanna etter vårt streikeresultat. Jeg håper virkelig dere får gjennomslag for deres krav. Stå på❤️ Anonymkode: 34e89...8e7 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #47 Skrevet 3. november 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Lurer også på dette. Lite omtalt i media, redd saken er litt glemt og det kan slure og gå lenge før det blir en avklaring. Anonymkode: 0809f...ccd Det er nok ikke ønskelig at folk skal få sympati med barnehagearbeidere, så det blir hysjet ned i media. Media er på siden til arbeidsgivere. Man så hvordan lærere ble fremstilt i media da det var streik. Det var mye fokus på at lærerstreiken ødela helsen til barn og unge. Det var ikke fokus på hvordan lærere har ressirsmangel og lav lønn i forhold til det ansvaret de har for at barn og unge visstnok ikke skal gå under psykisk. Anonymkode: bb648...01b 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #48 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Husk og at det er flere goder i kommunal bhg sektor kontra privat Anonymkode: 8260c...703 Som hva da? Med unntak av pensjonsordningen, kan ikke jeg se noen. Anonymkode: 3807d...d99 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #49 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor lenge kan streiken vare? Kan den vare til over nyttår også? Anonymkode: d1346...c72 Har hørt at fagforbundene har råd til å streike i 14 uker, så det vil si rundt midten av januar. Anonymkode: d6181...a17
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #50 Skrevet 3. november 2022 Noen som vet hvorfor ingen FUS barnehager er tatt ut i streik, de er også medlem av PBL? Anonymkode: d6181...a17
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #51 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som vet hvorfor ingen FUS barnehager er tatt ut i streik, de er også medlem av PBL? Anonymkode: d6181...a17 De har egen tariffavtale. Eller noe sånt. Anonymkode: e6875...d1c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #52 Skrevet 3. november 2022 Vi har et stort oljefond. Dette kunne vært løst på andre måter. Hvorfor tenker ikke politikerne. Barnehageansatte må få streike, men ulønnet permisjon hjelper ingen ut av barnefattigdom. Anonymkode: 62aef...10c
Toyah Skrevet 3. november 2022 #53 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): https://e24.no/naeringsliv/i/GMyw59/barnehagemilliardaerer-flytter-til-sveits-ingen-planer-om-aa-benytte-oss-av-exit-skatten Mens ansatte sloss for å få bedre pensjon så sitter de med over 2 milliarder i egenkapital og velger å flytte til Sveits... Fy f.... blir forbanna! Anonymkode: 75286...075 Det er ganske ugreit! Mens noen kjemper en streik for noe som bør være en selvfølge. Tar andre med seg formuen ut av landet. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #54 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Noen som vet hvorfor ingen FUS barnehager er tatt ut i streik, de er også medlem av PBL? Anonymkode: d6181...a17 Egen tariff Anonymkode: caafd...577
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #55 Skrevet 3. november 2022 Jeg får helt noia når jeg leser om datoer så langt frem i tid. Vi er av de uheldige med helt stengt barnehage. Jeg er alene med 3-åringen, og de siste ukene har vært aktivisering av ham på dagtid, og jobb til langt på natt, men rekker ikke levere det jeg skal. Begynner å bli temmelig sliten nå, tør ikke tenke på om dette fortsetter en måned tid… Anonymkode: 2ee55...d91 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #56 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får helt noia når jeg leser om datoer så langt frem i tid. Vi er av de uheldige med helt stengt barnehage. Jeg er alene med 3-åringen, og de siste ukene har vært aktivisering av ham på dagtid, og jobb til langt på natt, men rekker ikke levere det jeg skal. Begynner å bli temmelig sliten nå, tør ikke tenke på om dette fortsetter en måned tid… Anonymkode: 2ee55...d91 Dette høres tøft ut! Har du snakket med lederen din om situasjonen? Ingen tjener på det hvis du møter veggen, så pass på❤️ Jeg er student og har litt mer fleks, men begynner å bli bekymra for eksamen hvis det drar ut i tid. Nå er det heldigvis uformelle samtaler mellom partene. Håper det kan føre til noe! https://www.nrk.no/nyheter/ny-kontakt-og-opptrapping-i-barnehagestreiken--1.16165030 Anonymkode: 0809f...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #57 Skrevet 3. november 2022 Gi oss mammaene fri, så slipper vi hele problemet. Bare problemer med barnehagen, og for en uforutsigbarhet det har vært de siste årene. Hadde vært bedre å ga de hjemme og møte folk privat fir aktiviteter. Skal ikke mye til for å slå en normal barnehage sitt opplegg. Aldrer på valg av barnehage. Ja vi støtter streiken som foreldre, men hvordan fortsetter å støtte barnehagen, mens eieren flytter til Sveits med store summer. Burde byttet til kommunal. Irriterende på alle måter. Anonymkode: bf3c2...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #58 Skrevet 4. november 2022 Femte uttak er publisert her nå: https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/barnehagestreiken-2022/her-streiker-barnehagelarerne/ Anonymkode: d1346...c72
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #59 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 21.37): https://www.utdanningsnytt.no/barnehagestreik-2022-demonstrasjon-utdanningsforbundet/de-private-barnehagene-tjener-penger-pa-streiken/339142 Anonymkode: a04b0...47e Men hvis dette stemmer, hvordan skal da streiken kunne virke? Det blir ikke noe pressmiddel mot arbeidsgiveren om de tjener penger på at arbeidstakerne streiker. Anonymkode: 2e27d...09b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #60 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis dette stemmer, hvordan skal da streiken kunne virke? Det blir ikke noe pressmiddel mot arbeidsgiveren om de tjener penger på at arbeidstakerne streiker. Anonymkode: 2e27d...09b Nel, streik i skole/barnehage er en vits, men de ansatte har jo ingen andre virkemidler å ta i bruk. Det er ikke rart det ender med tvungen lønnsnemd. De eneste taperene på det er barna, foreldrene og foreldrenes arbeidsgivere, så da blir det opp til politikere å bestemme når denne gruppen har lidd nok. Streik i en produksjonsfabrikk, der snakker vi streik som effektivt virkemiddel! Anonymkode: e6875...d1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå