Gå til innhold

Nyfødtbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Kona mener det er "ut" med bilde på Face om at vi har fått et barn, pluss så sier hun at det er ugreit personvernsmessig og at pedofile kanskje kan lagre bildet og spre det. Hun mener mange andre er enige i de argumentene. Jeg synes det høres søkt ut.

Personlig tenker jeg et lite bilde på Face vil ikke være store problemet, og kan være praktisk så man kan meddele det til mange samtidig. Pluss så er det hyggelig for slekta.

Dette er såklart en helt annen diskusjon enn om man skal ukritisk dele ørten bilder av ungen hver dag. Det vil heller ikke jeg gjøre før hun er gammel nok til å si det er ok.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 4eac1...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser begge sidene og synes at i bunn og grunn må man være enig 

Anonymkode: e2a5e...7e9

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer ikke til å legge ut noe mer enn en hånd eller fot når vår kommer til, så det kan jo være en grei mellomting kanskje? 

Anonymkode: bba21...eb4

Skrevet

Jeg deler ikke ting fordi det skal være stas for andre så det argumentet skjønner jeg ikke.  Pedofili er å dra det langt men hun har vel rett i at man ikke vet hvem alle som ser hva man deler tenker og deler med mindre man har en filtrert venneliste.

Vi har ikke delt noen av våre på Facebook men sendte snap og lastet opp snap stories.

Anonymkode: d4a8a...2a3

Skrevet

Det med at pedofile stjeler bilder av nyfødte og redigerer bildene er en myte. Til og med kripos har gått ut og sagt at det skjer ikke. De som ønsker bilder av barn finner mer enn nok ekte. Det er heller ikke så rett å redigere bilder til noe usømmelig.

Men, det vil jo ikke si at man trenger å legge ut bilder over alt. Her bør dere nok bli enige om hva dere synes er OK eksponering av barnet på nett, snapchat osv. Det viktigste er at dere er enige.

Anonymkode: 1a9d0...a63

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det med at pedofile stjeler bilder av nyfødte og redigerer bildene er en myte. Til og med kripos har gått ut og sagt at det skjer ikke. De som ønsker bilder av barn finner mer enn nok ekte. Det er heller ikke så rett å redigere bilder til noe usømmelig.

Men, det vil jo ikke si at man trenger å legge ut bilder over alt. Her bør dere nok bli enige om hva dere synes er OK eksponering av barnet på nett, snapchat osv. Det viktigste er at dere er enige.

Det stemmer ikke. Finnes flere amerikanske pedofili nettsteder med det som tema. 

Men det er litt ekstremt å tenke sånn. Kjenner hun noen som har opplevd overgrep mot barn? Eller er det totalt irrasjonelt? Tenker at det må ligge noe bak en sånn frykt. 

Hadde pratet med henne. Det er jo bra at hun vil beskytte barnet deres. Heller det enn omvendt. 

Skrevet

Jeg delte et bilde av hånda til nummer 1 i 2018. Med nummer 2 delte jeg ingenting. Ser ikke lengre behov for å dele ting på sosiale medier. Sendte bilde på sms eller messengergrupper til de jeg vet hadde glede av det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det stemmer ikke. Finnes flere amerikanske pedofili nettsteder med det som tema. 

Men det er litt ekstremt å tenke sånn. Kjenner hun noen som har opplevd overgrep mot barn? Eller er det totalt irrasjonelt? Tenker at det må ligge noe bak en sånn frykt. 

Hadde pratet med henne. Det er jo bra at hun vil beskytte barnet deres. Heller det enn omvendt. 

Pedofile nettsteder som tar nyfødtbilder og redigerer dem?

Har du kilde?

For Kripos har sagt flere ganger at dette skjer ikke og de finner ikke slike bilder hos pedofile. Jeg har også nært kjennskap til folk som jobber med dette og som bekrefter dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Pedofile nettsteder som tar nyfødtbilder og redigerer dem?

Har du kilde?

For Kripos har sagt flere ganger at dette skjer ikke og de finner ikke slike bilder hos pedofile. Jeg har også nært kjennskap til folk som jobber med dette og som bekrefter dette.

Bruk Google og vær litt kreativ på søkeord. 

Her er for øvrig en norsk artikkel: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XXqQr/politiet-om-pedofili-nettverk-det-er-helt-vanlige-folk-omgivelsene-blir-sjokkert

Skrevet

Jeg tenker det er hyggeligere for slekt og venner å få en melding på tlf med bilde, eventuelt mail. Kona di har rett: facebook er så ut at det ljomer etter.

Anonymkode: 4c211...b3d

Skrevet

Hun er hysterisk, et par bilder tilgjengelig for bare familie og evt venner på FB er uproblematisk og jeg bare ler av de som er redd for at pedofile misbruker normale babybilder. MEN dere må være enige så du kan ikke trumfe gjennom viljen din når hun nekter. 

Anonymkode: d816c...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...