AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Jeg sendte nylig en søknad til Lånekassen om studielån som jeg tror ble automatisk innvilget med beskjed om å signere med bankid. Men jeg har krav på noen ekstra penger utenom de vanlige lånene som man søker via nettsiden. Det må dokumenteres med scannede papirer, og de var ikke med i søknaden. Jeg lastet de opp i søknaden og sendte en mail/melding via nettsiden. Det står at det kan ta inntil 20 dager å få svar. Problemet er bare det at søknadsfristen går ut før disse 20 dagene. Jeg lurer derfor på om noen har fått svar på forespørsler der nylig og hvor mange dager det tok. Jeg vet ikke om jeg mister muligheten til å få de pengene hvis jeg signerer på avtalen slik den står nå. Anonymkode: f94f2...5f4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Nå har det gått ytterligere 4 uker, og enda ingen svar. Jeg har enda ikke signert låneavtalen som står, fordi jeg er usikker på om det vil si at jeg godtar den som den er og at de dermed ikke etterbetaler det som eventuelt måtte være feil. Anonymkode: f94f2...5f4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Men ring dem, da? Anonymkode: fccd8...6ca
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Hadde håpet å slippe det. Nå har jeg signert som den var, så får jeg heller håpe det er noe de retter i ettertid hvis det er noe å rette. Jeg har rett på 16666kr ekstra for semesteret. I oversikten står det listet opp et stipend på 15-og-noe tusen. Jeg er litt usikker på om det er dette beløpet som egentlig er de 16666kr, hvor det har skjedd noe slik at ikke hele beløpet er med. Eller om dette er noe helt annet, og at de 16666 skulle ha kommet i tillegg. Hvor lang tid pleier det å ta fra man signerer til man får første utbetaling? Jeg vet de betaler ut på faste dager de månedlige beløpene, men lurer på om første pleier å komme kun få dager etter signering. Anonymkode: f94f2...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå