Gå til innhold

Ullkåpe fra Etsy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min (temmelig) gamle ullkåpe begynner å bli sliten, så jeg trenger snart en ny. Men det finnes ikke, etter min smak, en eneste fin ullkåpe i butikkene for tiden. Jeg har finkjemmet både butikker og nettbutikker. Samme formløse sekkene og "badekåpene" over alt. 

Men på Etsy er det en del fint, synes jeg. Bare at de er ganske dyre der. Gjerne 2-3000,- pluss frakt, og så kommer jo moms på toppen. Skal jeg betale så mye så MÅ kvaliteten være god, og de må se ut som på bildet. Erfaring fra blant annet eBay har vist at det kan være så ymse...

Er det noen som har kjøpt plagg til slike priser på Etsy, og som er fornøyde? Eller er det en kjempesjanse å ta? Jeg har aldri handlet på Etsy før.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mesteparten av det som selges på Etsy er jo ikke masseproduserte varer men ting som vanlige privatpersoner har laget selv, Etsy er på en måte det samme Finn.no i og med at Etsy ikke selger noen ting men er en platform der privatpersoner kan selge det de har laget.

Det er jo bare naturlig at ting koster mer der enn i nettbutikker som selger masseproduserte ting eller sider som driver med dropshipping.

Anonymkode: b3279...652

• Liker 1
Skrevet

Tise?

Anonymkode: 54fd7...cd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 17.56):

Det er jo bare naturlig at ting koster mer der enn i nettbutikker som selger masseproduserte ting eller sider som driver med dropshipping.

Anonymkode: b3279...652

Ja, det er klart. En kan jo fort betale noen tusen for en ullkåpe av god kvalitet her i landet også. Så det er ikke prisen jeg stiller spørsmål ved, men om en får det en betaler for. Det ser ut jo ut sånn, så jeg skal vurdere det. :) 

Skrevet

Etsy er fullt av Kina-ræl, så pass veldig godt på hvem du handler fra.

Anonymkode: 46503...62c

Skrevet

Jeg har handlet en del fra etsy oppigjennom. Og selv så elsker jeg Etsy, kanskje fordi jeg har en litt spesiell stil og liker mye på etsy, det er et enormt utvalg som er langt bredere enn det norske markedet. Riktignok ingen ullkåper selv om det er både en og to på ønskelisten min der inne. Men jeg har kjøpt noen linkjoler med ganske stiv pris (alt er jo relativt selvsagt men med min økonomi er det stiv pris). Men jeg har vært veldig fornøyd både med rimeligere klær og med klær i en litt høyere prisklasse. Det innebærer selvsagt en viss risiko, en skal ikke se bort fra dette. Men se litt på omtale av andre kunder, se litt på 'ratingen' til selgerene. Som sagt jeg har vært veldig fornøyd med alt det jeg har kjøpt, de linkjolene jeg har kjøpt kan jeg se for meg at varer og varer i mange år ennda. Jeg har bare opplevd én feilsendelse/misforståelse igjennom mange mange kjøp igjennom 10-12 år, jeg ble litt skuffet men selger sente meg den varen jeg faktisk hadde kjøpt på dsgen omtrent etter jeg kontaktet hun og alt ordnet seg😊 Så ja, jeg vil si at en får det en betaler for, men helt 100% sikker er en jo aldri. Vet ikke om mine erfaringer var til hjelp men håper, om du velger å kjøpe at du blir fornøyd.. Det er jo som du sier en dyr investering og fryktelig surt viss det ikke svarer til forventningene.

PS,  av etsy og ebay er det ingen tvil i mine øyne at Etsy er å foretrekke med mange mange mange hakk..

• Nyttig 1
Skrevet

Pass på at ikke DHL fakturerer skatt og avgift for import! Prisen de tok var 3 ganger verdien av varen siste (og eneste) gang jeg brukte de. De tar avgifter for alt mulig, beregning av skatter og avgifter, oppbevaring av varen, sending av faktura, utlevering ++++.

Velg noen andre hvis du har valget!

Anonymkode: 4ced7...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Etsy er fullt av Kina-ræl, så pass veldig godt på hvem du handler fra.

Anonymkode: 46503...62c

Ja, jeg har sett at det er en del sånt. Det er vel de samme som er på eBay, kan jeg tenke meg. Lavere priser og dårlig kundeomtale.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Pass på at ikke DHL fakturerer skatt og avgift for import! Prisen de tok var 3 ganger verdien av varen siste (og eneste) gang jeg brukte de. De tar avgifter for alt mulig, beregning av skatter og avgifter, oppbevaring av varen, sending av faktura, utlevering ++++.

Velg noen andre hvis du har valget!

Anonymkode: 4ced7...ba3

På eBay har jeg skrevet inn voec-nummeret i adresselinje 2. Det kan kanskje hjelpe her også?

@skreppamedleppa Tusen takk! Det var et veldig nyttig svar! Den butikken jeg har sett i har veldig god omtale, så jeg går ut fra at det er greit der. Håper jeg. :) Har du forresten opplevd det AB skriver om DHL? Og hva gjør du i så fall for å forhindre dette?

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, every woman said:

På eBay har jeg skrevet inn voec-nummeret i adresselinje 2. Det kan kanskje hjelpe her også?

Det gjør det

Anonymkode: c442c...16c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...