Gå til innhold

Dilemma: si opp eller holde ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 100% i barnehage som ped. leder. Har også en annen bachelor. Trives virkelig ikke i yrket og ryggen min er ganske slitt etter 5 år i samme jobb. Drømmejobben min har blitt utlyst og sjansene mine for å få den er ganske store. Dette er da med min andre bachelor i noe helt annet. Men den er bare en 60%  prosjektstilling i 2 år, med mulighet både for forlengelse og økning i stillingsprosent etter sommeren. Har veldig lyst til å gå for dette, men med barn og boliglån føles det veldig skummelt å si opp en fast 100% stilling. Samtidig vet jeg at hvis jeg fortsetter i nåværende jobb kommer jeg til å ende utbrent om ikke lenge. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: ccb64...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber 100% i barnehage som ped. leder. Har også en annen bachelor. Trives virkelig ikke i yrket og ryggen min er ganske slitt etter 5 år i samme jobb. Drømmejobben min har blitt utlyst og sjansene mine for å få den er ganske store. Dette er da med min andre bachelor i noe helt annet. Men den er bare en 60%  prosjektstilling i 2 år, med mulighet både for forlengelse og økning i stillingsprosent etter sommeren. Har veldig lyst til å gå for dette, men med barn og boliglån føles det veldig skummelt å si opp en fast 100% stilling. Samtidig vet jeg at hvis jeg fortsetter i nåværende jobb kommer jeg til å ende utbrent om ikke lenge. Hva hadde du gjort?

Veldig synd at du etter kun 5 år i barnehage er nær grensen for å bli utbrent 

Anonymkode: 7277c...7be

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Veldig synd at du etter kun 5 år i barnehage er nær grensen for å bli utbrent 

Anonymkode: 7277c...7be

Ja, underbemannet og med ryggproblemer er det ikke så rart.

• Liker 1
Skrevet

Kan du kombinere den ene jobben med den andre? Jobbe 50% i barnehagen, for eksempel?

Anonymkode: 714e2...2d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde byttet beite. Du kan, i verste fall, ta noen ekstravakter i bofellesskap med bhglærerbacheloren (for å spe på økonomien). Uansett blir du ikke arb.ledig. Det er flust av bhglærer-utlysninger. 

Anonymkode: c8847...ebe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke i tvil, ta den andre jobben! Du kan eventuelt spe på med å melde deg som vikar de dagene du er ledig, frem til du får fast. Hilsen utbrent barnehagelærer. 

Anonymkode: 0c973...8f8

Skrevet

Du søker permisjon fra barnehagejobben din i første omgang eller så ber du om å gå ned i stilling slik at du kan kombinere jobbene ☺

Anonymkode: c1514...e3a

• Liker 1
Skrevet

Se over budsjettet sammen med partneren og vurder om dere har råd til at du jobber 60 % en stund og søk uansett jobben.

Anonymkode: 4b14e...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...