Gå til innhold

Ny karriere som utvikler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er stort press i de fleste jobber om dagen jeg. I hvert fall hvis du ønsker å gjøre en god jobb.

Anonymkode: 8c978...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke du vil få en enklere hverdag nødvendigvis. Mange utviklere har en knallhard hverdag, og det er mange baller og prosjekteri  luften på samme tid, samt mange møter og henvendelser. Ikke uvanlig at jeg ser folk jobbe minst 11+ timer hver dag - ofte også i helgene. 

Anonymkode: dd5d5...170

Da jobber man for et elendig selskap (som jeg selv har gjort). Det er ikke standard at man jobber masse overtid, kun hos selskaper som utnytter ferskinger (som jeg var på det tidspunktet). Ordentlige bedrifter har fleksitid, fleksibel arbeidstimer og fleksibel arbeidsplass. Det er kamp om de beste utviklerne, de gode selskapene vet dette og derfor er arbeidsvilkårene bedre. Alle som snakker om «work-life-balance» er grønne flagg, alle som snakker om «ubetalt overtid» og «jobben er familien» er røde flagg. 

Så ja en gang i blandt må man jobbe en helg fordi det er lansering en mandag og noe uforutsett skjer, men dette skjer ikke ofte(2-3ganger i året). Da får jeg også avspasere den tiden når det passer meg. Så det er definitivt en enklere hverdag. Jeg har også hjemmekontor, så jeg slipper reisetid, drar kun ned på kontoret når jeg selv ønsker. Fleksibel arbeidstid lar meg hente barna tidlig fra barnehagen også jobber jeg igjen de timene på kvelden, andre ganger i helgene. Mesteparten av dagen sitter jeg på kontoret mitt hjemme for meg selv i stillhet og programmerer. Har som sagt ikke mange møter, noen i uka. Raske meldinger på slack om jeg må spørre om noe eller noen spør meg. 

Anonymkode: c4915...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tror ikke du vil få en enklere hverdag nødvendigvis. Mange utviklere har en knallhard hverdag, og det er mange baller og prosjekteri  luften på samme tid, samt mange møter og henvendelser. Ikke uvanlig at jeg ser folk jobbe minst 11+ timer hver dag - ofte også i helgene. 

Anonymkode: dd5d5...170

Hvor i alle dager er det? 

Jeg har jobbet i bransjen i 12 år, og aldri vært borti noe sånt. De på drift har av og til veldig hektiske perioder, men det er snakk om perioder, IKKE normalen. 

Jeg har aldri noen sinne blitt beordret til å jobbe overtid, og gjør det svært lite. 

Work-life-balance er noe norske bedrifter er veldig flinke på, som regel, og spesielt i it-bransjen hvor det er kamp om de flinke folka. 

Anonymkode: c5d49...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...