AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #21 Skrevet 3. november 2022 Stativ med mindre kurver. Det tar ikke mer plass enn én stor dunk. Anonymkode: a1736...043 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #22 Skrevet 3. november 2022 Stativ med trådkurver brukes her i huset. Bygger i høyden og er plassbesparende. Vi kjøpte fra Elfa; de er dyre men man kan skreddersy størrelse på stativ og kurver i større grad enn om man kjøper ferdig stativ. Anonymkode: 9715a...8f9 1
Mona123 Skrevet 3. november 2022 #23 Skrevet 3. november 2022 Jeg har kjempestore vaskeposer jeg sorterer i, som oppbevares i en skittentøyskurv. Vanlige ting ligger bare løst, sorterer de etter farge når jeg skal vaske. Delikate ting som bluser, blonder, ull osv har jeg I egne poser. De rører ikke kjæresten min da han vet at de tingene vasker jeg selv. På den måten slipper jeg flere kurver, og han får likevel vaske "normale" tøy, eneste han gjør er å sortere på farge. 4
Daria Skrevet 3. november 2022 #24 Skrevet 3. november 2022 Hvis han ikke skjønner poenget med å sortere i maskinen, hvorfor skal han skjønne poenget med å sortere å skittentøyskurven? Tror jeg bare hadde gått for "begge vasker sine egne klær selv"-systemet. 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #25 Skrevet 3. november 2022 Mange gode forslag her. En annen mulighet er jo at du beholder dagens system, men all klesvask blir ditt ansvar, så kan han få hele ansvaret for en annen, tilsvarende arbeidsoppgave. Anonymkode: aa3fe...1d4 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #26 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange gode forslag her. En annen mulighet er jo at du beholder dagens system, men all klesvask blir ditt ansvar, så kan han få hele ansvaret for en annen, tilsvarende arbeidsoppgave. Anonymkode: aa3fe...1d4 Kan legge til vi gjorde det sånn da jeg var gift. Jeg vasket, hang opp/tørket, la på plass. Han fikk ansvar for renhold av bad samt all støvsuging isteden. Fungerte fint for oss. Anonymkode: aa3fe...1d4 3
Snublefot62 Skrevet 3. november 2022 #27 Skrevet 3. november 2022 Først og fremst må dere jo bli enige om dere skal vaske klærne hver for dere eller felles. Hjemme hos oss vasker vi alt felles. På vaskerommet har vi nå 5 bokser fra IKEA (link) merket med farget 40 grader, hvit 40 grader, 60 grader, treningstøy og spesial (ull, finvask etc). Boksene er perfekt størrelse da en "full" boks er passelig mengde for en maskin. Tanken er å merke boksene bedre med bilder av hva som skal oppi sånn at de minste i hus klarer å sortere selv. Dette fungerer veldig bra for oss. Vurderer en boks til for ull nå som vi nærmer oss vinter. Samtidig har vi og tatt det steget å ha et garderoberom til oss voksne og et garderoberom til barna, hvor 90% av bukser og gensere henges opp på stenger i stede for å brettes, og undertøy legges løst i en skuff. Sparer enormt mye tid på dette kontra å brette klær som vi gjorde før. 1
Maestro Skrevet 3. november 2022 #28 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vasker truser og gensere samtidig. Ikke meg du siterer, men det er ganske vanlig. Sokker også! Mange er så rare på dette. Klærne blir rene. Og maskinene blir fulle, hadde aldri klart å fylle en maskin med undertøy. Vasker filler og sengetøy sammen også, på 60 grader. 90 om noe er ekstra skittent, men det er sjeldent. Kjører maskinrens med jevne mellomrom. Anonymkode: 9da2a...cc3 Jeg vasker håndklær, sokker og undertøyet sammen. Bor alene og sparer opp slik at jeg får full maskin. Samme gjelder hverdagsklær
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #29 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vasker truser og gensere samtidig. Ikke meg du siterer, men det er ganske vanlig. Sokker også! Mange er så rare på dette. Klærne blir rene. Så lukter det ganske ekkelt av klærne når man vasker klær og undertøy sammen på 40°. Derfor æsj. Anonymkode: 53bdc...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #30 Skrevet 3. november 2022 Maestro skrev (7 minutter siden): Jeg vasker håndklær, sokker og undertøyet sammen. Bor alene og sparer opp slik at jeg får full maskin. Samme gjelder hverdagsklær Æsj. Anonymkode: 53bdc...3bf 1
Maestro Skrevet 3. november 2022 #31 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Æsj. Anonymkode: 53bdc...3bf Hæ? Hva er ekkelt med det? 1
Snublefot62 Skrevet 3. november 2022 #32 Skrevet 3. november 2022 Normalt sett ville jeg sagt at undertøy skal på 60 grader av hygieneårsaker. Men syntetiske stoffer i undertøyet ser ut til å bli helt rene på 40 grader, og det er og det som står i mine boksere. Så jeg vasker boksere som treningstøy ellers, på syntetisk program, med sportsvaskemiddel, uten skyllemiddel og på 40 grader. Men tradisjonelt så vil en nok vaske bomullsundertøy på 60 grader eller mer sammen med håndklær og sengetøy.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #33 Skrevet 4. november 2022 Snublefot62 skrev (20 timer siden): Først og fremst må dere jo bli enige om dere skal vaske klærne hver for dere eller felles. Hjemme hos oss vasker vi alt felles. På vaskerommet har vi nå 5 bokser fra IKEA (link) merket med farget 40 grader, hvit 40 grader, 60 grader, treningstøy og spesial (ull, finvask etc). Boksene er perfekt størrelse da en "full" boks er passelig mengde for en maskin. Tanken er å merke boksene bedre med bilder av hva som skal oppi sånn at de minste i hus klarer å sortere selv. Dette fungerer veldig bra for oss. Vurderer en boks til for ull nå som vi nærmer oss vinter. Samtidig har vi og tatt det steget å ha et garderoberom til oss voksne og et garderoberom til barna, hvor 90% av bukser og gensere henges opp på stenger i stede for å brettes, og undertøy legges løst i en skuff. Sparer enormt mye tid på dette kontra å brette klær som vi gjorde før. Men dette funker nok ikke for TS som har et lite bad med plass til kun èn skittentøyskurv? Anonymkode: 5afe1...64c 1
Snublefot62 Skrevet 4. november 2022 #34 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men dette funker nok ikke for TS som har et lite bad med plass til kun èn skittentøyskurv? Anonymkode: 5afe1...64c Det fine med disse jeg linket til er at de kan stables i høyden. Tar man tre store så får man tre i høyden. Tar man to store og to små klarer man fire i høyden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #35 Skrevet 4. november 2022 1. Kjæresten din har ikke fått opplæring i å vaske klær av sine foreldre, derfor må du overta oppdragelsen av en voksen mann. 2. Han vasker sine egne klær Lykke til Anonymkode: a3fab...481
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #36 Skrevet 4. november 2022 Nordmenn har ikke lært noen ting om vask. Klær kan bli rene av høy temperatur og av kjemikalier, eller en blanding. Om man dreper bakterier er ikke så viktig. Bakterier trenger næring for å leve og formere seg. Er plagget rent, dør bakteriene fordi det ikke finnes næring der. Akkurat slik de gjør når du vasker kjøkkenbenken. Ingen koker kjøkkenbenken for å fjerne bakterier. Anonymkode: 71251...1bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #37 Skrevet 4. november 2022 Ikea Trofast har smale hyller med kurver som kan passe på små bad. Jeg har sånn på vaskerommet til alt jeg ikke liker skal gå i vanlig vask. Ullklær, treningstøy, bluser. mikrofiberkluter, røde klær. Har ikke så stort vaskerom så har ingen skap, men vaskemaskin, tørketrommel, smalt tørkestativ, trådkurvhylle, varmtvannstank. Fra taket har jeg hengt opp Ikea Skubbahyller hvor jeg legger brettede klær som skal ut av rommet. Har kurver under vaskemaskin og tørketromler til mellomlagring før/etter vask og så jeg slipper å bøye meg ned. Har også stenger i taket over klesstativet hvor alle gensere og skjorter henger på kleshengere til tørk for å utnytte plassen mest mulig. Anonymkode: f3550...8de
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #38 Skrevet 4. november 2022 Vi har en kurv men mannen får ikke vaske med maskinen. Da er det fort ikke sortert riktig eller feil materialer sammen, feil temperatur, feil sentrifugering, mynter og papirer… osv. Han vasker noen ting for hånd som trenger pen vask men som ikke fyller opp maskinen (kjører kun fulle maskiner). Han får holde seg til oppvasken. 😂 Anonymkode: 0560d...3cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå