Andrine& Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 (endret) Hva i alle dager gjør jeg med det? Det skjedde for en stund siden å begynner å gå opp for meg nå.. Jeg har panikk bla og er veldig deprimert akkurat nå. Jeg trodde det fantes lover og varslingsrutiner med slike ting.. Har jeg lov til å spørre om noen kjenner lovene som gjelder her? Endret 14. september 2023 av Andrine& 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Hvis legen din sa det du skrev her så melder du hen inn til fylkeslegen og pasientombudet med en gang! Det er ikke sånn man skal bli møtt! Bytt fastlege asap inne på helsenorge ❤️ Anonymkode: 8fb91...dc4 19 7 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Sendte du tekstmelding til legen din? Anonymkode: 0bb58...5e1 1
Andrine& Skrevet 2. november 2022 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sendte du tekstmelding til legen din? Anonymkode: 0bb58...5e1 E-dialog tror jeg det heter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Bytt lege og send klage på legen hvis du orker det. Slik oppførsel er helt uakseptabel. Hvis du fremdeles har et akutt problem så bør du oppsøke legevakten. Anonymkode: b3615...d31 4 1
Andrine& Skrevet 2. november 2022 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (På 2.11.2022 den 20.03): Jepp. Det er ingenting som kan forsvare legens oppførsel. Dette var pillråtten oppførsel fra ende til annen. Det er råtten i seg selv ja, men kritisk med tanke på hvorfor jeg kom dit den dagen. Jeg skalv å gråt resten av dagen etter den timen Endret 14. september 2023 av Andrine& 1 9
Silva Pluvialis Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Andrine& skrev (2 minutter siden): Det er råtten i seg selv ja, men kritisk med tanke på hvorfor jeg kom dit den dagen. Jeg skalv å gråt resten av dagen etter den timen å nå har jeg tankekjør i forhold til hodet mitt, det ble vinklet inn mot at jeg måtte ha en hjerneskade.. Frykten min ble ikke mindre etter den samtalen. Skal ikke systemet sette igang hjelp ved den typen meldinger? Jeg synes det er rart at jeg ble sendt hjem alene uten videre oppfølging. Den brukeren som lurte på alder osv kan få gleden av å vite at jeg har vært på krisesenter etter å ha vært i et voldelig forhold, mistanken om hjerneskade kommer bla etter vold. Jeg prøver å komme meg opp igjen etter den tørnen. Uansett hva folks fortid handler om må legene klare å gjøre jobben sin. Helt uhørt av legen. Jeg ser at en person over her ikke tror deg, men tro meg, slikt skjer. Dessverre. Det burde ikke skje, men så jævlige er faktisk noen helsepersonell. Det er naivt å tenke at slikt ikke forekommer. Hvis jeg var deg ville jeg dratt til legevakten. Det høres ut som du trenger å bli ivaretatt, noe du så absolutt fortjener ❤️ Klem 1 1
Thanos Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 (endret) Men folkens....er det noen her som kan tenke seg at en lege helt uprovosert slenger ut så kraftig anklager mot en pasient, helt uten forvarsel? Ja jeg har hørt om leger som kan svare frekt, som er arrogante og lite hjelpsomme. Men dette er stort sett tilsvar til pasienter som svarer frekt eller bagatelliserer legens kompetanse. Men jeg har aldri hørt om en lege som blir forbannet og kaller pasienten sin for hjerneskadet, helt uprovosert, fordi pasienten forteller at h*n sliter med depresjon og selvmordstanker. Det henger ikke på greip. Og hadde legen sagt noe slikt, er h*n psycho og ville trolig aldri kunne blitt lege i utgangspunktet. Jeg sier ikke at historien din ikke er sann TS, men var det noe du gjorde eller sa i forkant som provoserte legen? Uansett er oppførselen til legen uakseptabel! Du burde melde vedkomne opp i systemet ASAP! Endret 2. november 2022 av Thanos 6 1
Silva Pluvialis Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Thanos skrev (2 minutter siden): Men folkens....er det noen her som kan tenke seg at en lege helt uprovosert slenger ut så kraftig anklager mot en pasient, helt uten forvarsel? Ja jeg har hørt om leger som kan svare frekt, som er arrogante og lite hjelpsomme. Men dette er stort sett tilsvar til pasienter som svarer frekt eller bagatelliserer legens kompetanse. Men jeg har aldri hørt om en lege som blir forbannet og kaller pasienten sin for hjerneskadet, helt uprovosert, fordi pasienten forteller at h*n sliter med depresjon og selvmordstanker. Det henger ikke på greip. Og hadde legen sagt noe slikt, er h*n psycho og ville trolig aldri kunne blitt lege i utgangspunktet. Jeg sier ikke at historien din ikke er sann TS, men var det noe du gjorde eller sa i forkant som provoserte legen? Uansett er oppførselen til legen uakseptabel! Du burde melde vedkomne opp i systemet ASAP! Ja. Jeg har selv opplevd helsepersonell som kommer med helt absurde uttalelser. Et eksempel, jeg fortalte om en svært traumatisk hendelse hvor jeg fryktet at jeg skulle bli voldtatt. Vet du hva psykiaterens svar var? "Du er jo pen, så eldre menn kan jo bli forelsket..." Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok lydopptak, for jeg skjønner godt hvis folk ikke tror på det. Fordi det er så sinnsykt absurd ting å si av en som jobber med sårbare mennesker. 1 1 1
Thanos Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Ja. Jeg har selv opplevd helsepersonell som kommer med helt absurde uttalelser. Et eksempel, jeg fortalte om en svært traumatisk hendelse hvor jeg fryktet at jeg skulle bli voldtatt. Vet du hva psykiaterens svar var? "Du er jo pen, så eldre menn kan jo bli forelsket..." Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok lydopptak, for jeg skjønner godt hvis folk ikke tror på det. Fordi det er så sinnsykt absurd ting å si av en som jobber med sårbare mennesker. En slik uttalelse kan jeg fint tro at en lege kan plumpe ut med til en pasient. Det var nok en kommentar som han tenkte veide positivt iom at psykiateren skrøt av utseende ditt. En ufattelig teit og superklønete kommentar, men den oppfatter jeg ikke som ren ondsinnethet. Det legen til TS sa er jo ren ogskjær ondskap!
Gjest Warrior Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 (endret) Dette må du si i fra om. Hvis en lege skal oppføre seg sånn mot pasientene sine så må han ikke være lege. Leger skal respektere pasientene sine og de er der for å hjelpe. Kjenner hvor sint jeg blir av å tenke på at noen som er der for å hjelpe enten det er psykologer, leger osv kan snakke sånn til pasientene sine😡Er det mulig😡 Dessverre ikke første gang det skjer. Dette bør du gå videre med synes jeg. Endret 2. november 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 Hei, Så trist at du opplevde å bli møtt på en så lite empatisk og dårlig måte. Om du bor i Oslo, vil jeg tipse om psykiatrisk legevakt på Oslo kommunale legevakt, så vel som at DPS i din tilhørende bydel kanskje har en Akuttenhet hvor du kan henvende deg for snarlig time/vurdering. Det høres ut som det har blitt sagt mye i den samtalen du refererer til som vitner om svært dårlig/manglende kommunikasjon, og at du har blitt møtt på en svært dårlig måte. Jeg råder deg derfor til å undersøke om det er andre steder du kan henvende deg for hjelp. Uansett hva vi sliter med, fortjener alle å bli møtt med omtenksomhet og respekt. Du nevner at du står i kø for hjelp. Det er godt å høre, men jeg skjønner at ventetiden er tung når man har det vanskelig! Er det noen ting du kan gjøre i ventetiden som en avledning fra de vonde tankene og følelsene du har? Gå en tur, lytte til en podcast, møte andre, gjøre en hobby, være litt god mot deg selv, være i naturen og rette fokuset utover mot det du ser, lukter eller tar på? Husk at det å aktivt gjøre aktiviteter kan være en fin måte å få et avbrekk og avledning fra de vonde tankene dine, og hjelpe deg til å få noe nye inntrykk som kanskje gir litt lettelse på det vonde du kjenner på. Jeg ønsker deg alt godt! ❤️ Anonymkode: 3f9c9...61b 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Ja. Jeg har selv opplevd helsepersonell som kommer med helt absurde uttalelser. Et eksempel, jeg fortalte om en svært traumatisk hendelse hvor jeg fryktet at jeg skulle bli voldtatt. Vet du hva psykiaterens svar var? "Du er jo pen, så eldre menn kan jo bli forelsket..." Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok lydopptak, for jeg skjønner godt hvis folk ikke tror på det. Fordi det er så sinnsykt absurd ting å si av en som jobber med sårbare mennesker. Hvis man tar seg så nær av en slik filleting sier jo det ganske mye om dagens snowflakes generasjon. Slike utsagn kan psykologen min komme med, uten at jeg tar meg nær av det. Fordi jeg forstår at det er ment som ironi/noe positivt. Fatter ikke hvordan du kan ta det negativt?! Alt trenger ikke å være så svart/hvitt i behandling. Ikke rart andre pasienter ikke kommer seg framover, når man bare skal dyrke det vonde og vanskelige. Takk gud for at psykologen min på DPS av og til kan ha fokus på det positive og hverdagslige, og ikke bare det negative og behandlingen jeg går gjennom. Men at det faktisk er tid og rom, for å snakke om livet og annet tull. Det har definitivt effekt på min behandling. Anonymkode: 1b675...dd8 4 1 1
Gjest Warrior Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man tar seg så nær av en slik filleting sier jo det ganske mye om dagens snowflakes generasjon. Slike utsagn kan psykologen min komme med, uten at jeg tar meg nær av det. Fordi jeg forstår at det er ment som ironi/noe positivt. Fatter ikke hvordan du kan ta det negativt?! Alt trenger ikke å være så svart/hvitt i behandling. Ikke rart andre pasienter ikke kommer seg framover, når man bare skal dyrke det vonde og vanskelige. Takk gud for at psykologen min på DPS av og til kan ha fokus på det positive og hverdagslige, og ikke bare det negative og behandlingen jeg går gjennom. Men at det faktisk er tid og rom, for å snakke om livet og annet tull. Det har definitivt effekt på min behandling. Anonymkode: 1b675...dd8 Kutt ut med å kalle andre snowflakes. Til og med jeg tar meg nær av sånt. Det er ikke sånn oppførsel man forventer av folk som skal hjelpe. Det er ikke greit sagt av en lege.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Skrevet 2. november 2022 Jeg har opplevd både en lege og en psykiater som har oppført seg sånn mot meg. Heldigvis hadde jeg familie til stede begge gangene og min mor sier at hun aldri hadd trodd at en lege kunne oppføre seg slik om hun ikke hadde sett det selv. Legen og psykiateren var rett og slett psykisk voldelige. De hånte og latterliggjorde meg. I tillegg opplevde jeg to leger som holdt mitt lille barbehagebarn fast for å gi ham sprøyte i pungen, de brølte til ham og truet med å stikke ham med nålen så det gjorde vondt om han ikke lå stille. Leger er bare mennesker de også og kan derfor reagere dysfunksjonelt. Enkelte menn reagerer i tillegg med raseri når de blir redde, og en potensiell selvmordskandidat kan selvfølgelig trigge sterk frykt hos legen som føler et medisinsk ansvar for pasienten. Ts, jeg er enig i at du bør bytte lege. Du trenger en som kan gi deg trygghet, istedenfor å reagere med en eksplosiv og krenkende oppførsel. Anonymkode: 73603...154 2 1
Purple_Pixiedust Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 (endret) Andrine& skrev (1 time siden): Det er råtten i seg selv ja, men kritisk med tanke på hvorfor jeg kom dit den dagen. Jeg skalv å gråt resten av dagen etter den timen å nå har jeg tankekjør i forhold til hodet mitt, det ble vinklet inn mot at jeg måtte ha en hjerneskade.. Frykten min ble ikke mindre etter den samtalen. Skal ikke systemet sette igang hjelp ved den typen meldinger? Jeg synes det er rart at jeg ble sendt hjem alene uten videre oppfølging. Den brukeren som lurte på alder osv kan få gleden av å vite at jeg har vært på krisesenter etter å ha vært i et voldelig forhold, mistanken om hjerneskade kommer bla etter vold. Jeg prøver å komme meg opp igjen etter den tørnen. Uansett hva folks fortid handler om må legene klare å gjøre jobben sin. Da går du gjennom en stor krise nå. Jeg har også vært i voldelige forhold jeg har brutt ut fra, og er for øvrig på krisesenter selv nå. Og vet således at slikt som dette var jo virkelig det siste du trengte. Å bli snakket til slik når man er så sårbar. Hva feiler det den legen. Kan du dra til legevakten? I min by er det kun én legevakt og ikke en egen psykiatrisk legevakt. Uansett hva som er i din by, så kan du dra dit for hjelp. Du kan også kontakte krisesenteret og be om en samtale og hjelp til hvordan håndtere situasjonen. Her jeg er har de sagt at flere går i samtaler etter å ha flyttet ut, og vi satt nå i kveld og så på hvilke ønsker og mål jeg har. Ikke bare i forhold til det som gjør at jeg må være her nå. Så hvis du kan fortsette kontakten med krisesenteret. For selv om du er utflyttet så er det ennå hjelp å få. De kan jo muligens bli med deg til legevakten også hvis du er i behov for innleggelse. Endret 2. november 2022 av Purple_Pixiedust 1
Andrine& Skrevet 2. november 2022 Forfatter #17 Skrevet 2. november 2022 (endret) Purple_Pixiedust skrev (24 minutter siden): Da går du gjennom en stor krise nå. Jeg har også vært i voldelige forhold jeg har brutt ut fra, og er for øvrig på krisesenter selv nå. Og vet således at slikt som dette var jo virkelig det siste du trengte. Å bli snakket til slik når man er så sårbar. Hva feiler det den legen. Kan du dra til legevakten? I min by er det kun én legevakt og ikke en egen psykiatrisk legevakt. Uansett hva som er i din by, så kan du dra dit for hjelp. Du kan også kontakte krisesenteret og be om en samtale og hjelp til hvordan håndtere situasjonen. Her jeg er har de sagt at flere går i samtaler etter å ha flyttet ut, og vi satt nå i kveld og så på hvilke ønsker og mål jeg har. Ikke bare i forhold til det som gjør at jeg må være her nå. Så hvis du kan fortsette kontakten med krisesenteret. For selv om du er utflyttet så er det ennå hjelp å få. De kan jo muligens bli med deg til legevakten også hvis du er i behov for innleggelse. Tusen takk så snill du er! Krisesenteret er helt fantastisk ja. Akkurat nå i kveld fikk jeg god støtte i tråden her, det hjelper veldig mye å få tilbakemeldinger fra andre. Også har jeg fått kontakt med LFSS, de har visst et tilbud, jeg fant ut av det i kveld. De kan man snakke med, det var en lettelse å finne ut. Jeg har vært på nippet til å reise tilbake til krisesenteret ja.. Godt å høre at du er et sted du har det trygt. Endret 2. november 2022 av Andrine& 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 1 hour ago, Thanos said: Men folkens....er det noen her som kan tenke seg at en lege helt uprovosert slenger ut så kraftig anklager mot en pasient, helt uten forvarsel? Ja jeg har hørt om leger som kan svare frekt, som er arrogante og lite hjelpsomme. Men dette er stort sett tilsvar til pasienter som svarer frekt eller bagatelliserer legens kompetanse. Men jeg har aldri hørt om en lege som blir forbannet og kaller pasienten sin for hjerneskadet, helt uprovosert, fordi pasienten forteller at h*n sliter med depresjon og selvmordstanker. Det henger ikke på greip. Og hadde legen sagt noe slikt, er h*n psycho og ville trolig aldri kunne blitt lege i utgangspunktet. Jeg sier ikke at historien din ikke er sann TS, men var det noe du gjorde eller sa i forkant som provoserte legen? Uansett er oppførselen til legen uakseptabel! Du burde melde vedkomne opp i systemet ASAP! Jeg tenker det samme som deg. Men som en annen skrev så har man jo sett i nyhetene om psykolgoer som ikke bare voldtar pasientene, men at disse også får tilbake autorisasjonen. Men hadde du spurt meg "kan man være psykolog om man voldtar pasienter" så hadde jeg sagt at det ikke henger på grep at det er mulig. Så man kan ikke utelukke at historien til trådestarter er sannn og da bør man ikke spekulere i om den er usann. Det er såpass ille det trådstarter har opplevd så hun bør slippe at folk skriver at de tviler på henne. De som ikke tror på henne kan bare la vær å svare, så enkelt er det. Og skulle jeg komme med en mulig årsak til at legen sa det han sa til henne. Så hadde jeg gjettet på at legen var alkoholiker eller hadde noen andre problemer som gjorde at han mistet dømmekraften helt. Anonymkode: a8d13...328 1 1
Thanos Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker det samme som deg. Men som en annen skrev så har man jo sett i nyhetene om psykolgoer som ikke bare voldtar pasientene, men at disse også får tilbake autorisasjonen. Men hadde du spurt meg "kan man være psykolog om man voldtar pasienter" så hadde jeg sagt at det ikke henger på grep at det er mulig. Så man kan ikke utelukke at historien til trådestarter er sannn og da bør man ikke spekulere i om den er usann. Det er såpass ille det trådstarter har opplevd så hun bør slippe at folk skriver at de tviler på henne. De som ikke tror på henne kan bare la vær å svare, så enkelt er det. Og skulle jeg komme med en mulig årsak til at legen sa det han sa til henne. Så hadde jeg gjettet på at legen var alkoholiker eller hadde noen andre problemer som gjorde at han mistet dømmekraften helt. Anonymkode: a8d13...328 Det var derfor jeg skrev i bunnen av innlegget at jeg ikke sier at historien er løgn. Det er aldri godt å vite. Men det er ekstremt sjeldent en proff lege klikker slik ts forklarer. Jeg har aldri sett, hørt eller lest lignende.
Maestro Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Ei jeg kjenner har vært i psykeriten i mange mange år. Og fosterhjem. Blitt seksuelt misbrukt i flere fosterhjem. Vært klinisk død to ganger. Har OVER 1000 arr tilsammen på armer og ben, som måtte sys. Da hun måtte på legevakta for og sy, ble hun møtt med himling av øyer fra sykepleierne som skulle lappe hun isammen igjen. Som i "er hun her igjen?" Mange som velger feil yrke, og burde heller finne på noe annet og drive med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå