Gå til innhold

Ikke lurt å ikke ha bensinbil nå!

Gunillapersson

Anbefalte innlegg

Gunillapersson skrev (På 2.11.2022 den 15.18):

Jeg skal ta lappen snart og kjøper meg bensinbil driter i at det kommer til å bli dyrt akkurat nå! Alle som bare har en el bil rissikerer å slite hvis russland kutter strømmen og starter krig her! Uansett om dem ikke kutter strømmen så vil jeg komme meg vekk fra storbyen på tryggere grunn hvis det blir for varmt fort uten å måtte lade en time! En bensinbil med en ekstra kanne bensin i bagasjerommet hermetikkmat og det aller nødvendigste burde fleste familier ha nå...  Driter i om det høres hysterisk ut. Men siden ingen kan vite hvordan dette utarter seg burde man foreberede seg litt iallefall og ikke la frykt styre.

Psst, hvis strømme kuttes så fungerer ikke bensinpumper heller.

Med elbil kan man lade hvor som helst hvor det er elektrisitet. Og man kan generere egen elektrisitet med f.eks. solceller.

I kulda så bruker elbiler også langt mindre energi for å holde kupeen varm. Det er tryggere å sitte trafikkfast i en elbil enn i en fossilbil siden det å stå stille og kun varme opp innvendig bruker ekstremt lite strøm. Men en fossilbil må fortsette å brenne av unødig mye energi for å holde på varmen inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...