Gå til innhold

Ikke lurt å ikke ha bensinbil nå!

Gunillapersson

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta lappen snart og kjøper meg bensinbil driter i at det kommer til å bli dyrt akkurat nå! Alle som bare har en el bil rissikerer å slite hvis russland kutter strømmen og starter krig her! Uansett om dem ikke kutter strømmen så vil jeg komme meg vekk fra storbyen på tryggere grunn hvis det blir for varmt fort uten å måtte lade en time! En bensinbil med en ekstra kanne bensin i bagasjerommet hermetikkmat og det aller nødvendigste burde fleste familier ha nå...  Driter i om det høres hysterisk ut. Men siden ingen kan vite hvordan dette utarter seg burde man foreberede seg litt iallefall og ikke la frykt styre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men da kjøper du deg bensinbil da. 

Tror kanskje du har større utfordringer i livet enn hvilke type bil du skal ha...

Endret av mrs.tld
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om russland stopper tilgang til drivstoff, eller at vårt eget forsvar legger restriksjoner på privat forbruk siden millitæret trenger alt drivstoff tilgjengelig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å komme seg vekk fra storbyen på tryggere grunn  som sagt. Kjøp en ekstra kanne bensin å ha liggende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ildhane skrev (3 minutter siden):

Hva om russland stopper tilgang til drivstoff, eller at vårt eget forsvar legger restriksjoner på privat forbruk siden millitæret trenger alt drivstoff tilgjengelig?

Da får man bruke bena som alle andre.det gjelder å komme seg fort vekk dit man vil oppholde seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loublover
Gunillapersson skrev (13 minutter siden):

Jeg skal ta lappen snart og kjøper meg bensinbil driter i at det kommer til å bli dyrt akkurat nå! Alle som bare har en el bil rissikerer å slite hvis russland kutter strømmen og starter krig her! Uansett om dem ikke kutter strømmen så vil jeg komme meg vekk fra storbyen på tryggere grunn hvis det blir for varmt fort uten å måtte lade en time! En bensinbil med en ekstra kanne bensin i bagasjerommet hermetikkmat og det aller nødvendigste burde fleste familier ha nå...  Driter i om det høres hysterisk ut. Men siden ingen kan vite hvordan dette utarter seg burde man foreberede seg litt iallefall og ikke la frykt styre.

Ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ildhane skrev (12 minutter siden):

Da konverterer du den til å gå på gass. Går veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunillapersson skrev (14 timer siden):

Imsdalen skrev (12 minutter siden):

Ikke med strøm, den lader under kjøring

Hva om det blir EMP? 

(Siden krisenaksimering allerede er i gang i tråden) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (1 time siden):

Ikke med strøm, den lader under kjøring

Samme som meg. Vi kommer nok ikke så langt på det om tanken er tom.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke bilen/transport jeg er mest bekymret for dersom det skulle blitt krig. 
Og jeg anser det som ekstremt lite sannsynlig at Russland skulle angripe Norge slik at det slår ut strømnettet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (17 timer siden):

Da konverterer du den til å gå på gass. Går veldig bra.

Konvertere? Da får du meg til å tenke diesel. Jeg tror at noen dieselbiler (ikke alle ) kan gå på frityrolje. De som vet mer om dette, kommenter gjerne!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (41 minutter siden):

Konvertere? Da får du meg til å tenke diesel. Jeg tror at noen dieselbiler (ikke alle ) kan gå på frityrolje. De som vet mer om dette, kommenter gjerne!

Bensinbiler kan enkelt suppleres med et lpg-system hvor det opprinnelige bensintank etc forblir. Du får da en ekstra tank på bilen som lat bensinmotoren kjøre på gass. Jeg har hatt det på noen av bilene mine, samtlige var av merket Chevrolet Suburban. Forbruket øker, men prisen er lavere og det er vesentlig lavere utslipp. Mine biler med 320 hester, 2.5 tonn egenvekt og ekte firehjulsdrift med fordelingskasse var da billigere å kjøre enn en bensin-volvo.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Leifr skrev (1 time siden):

Pff. Russland starter ikke krig mot NATO.  Ikke med mindre de ønsker å opphøre som nasjon.

Den krigen Russland har startet mot Ukraina kan være nok til at Russland går i oppløsning. Kan Russlands oppløsning være Putins hevn med opptil 200 millioner flyktninger (Russland+ Ukraina) mot Europa og Alaska?

Jeg sammeligner Ukrainakrigen med et sjalusidrama. Ukraina slo opp med Russland og begynte å ligge med USA. Russland ble rasende og vil drepe henne . Når han ikke får henne, skal ingen andre få henne.  Oppløsningen av Russland kan se ut som at Putin er så sur at han vil ødelegge Russland også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brontosaurus

Vet ikke om det hjelper å ha bensinbil når alle forlater byen samtidig og trafikken blir stående i stampe. Til slutt forlater folk bilene sine for å gå til fots. Da tror jeg du bør satse på motorsykkel eller båt, avhengig av hvor du skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...