Gå til innhold

Flere som plutselig har blitt dårligere i tredje trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 30, og hatt en del oppkast/brekninger hele veien. Ellers fin form og har alle prøver er fine. 

De siste dagene har jeg hatt veldig hodepine, økt kvalme, lite matlyst og begynt å få hevelser i beina. Ga beskjed om dette til jordmor nå og fikk time i morgen tidlig. 

Skal selvfølgelig høre på jordmor og ikke KG, men bare lurte på om andre har opplevd det samme og om det eventuelt var noe? 

Jeg er generelt lite bekymret for ting, men tok kontakt med jordmor for å høre om dette burde sjekkes, og det burde det tydeligvis. Så nysgjerrig på hva det evt kan være, eller om det stort sett er ingenting 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første som slo meg er at du har tegn på svangerskapsfforgiftning. Så bra du skal til jm. 

Anonymkode: dfbf3...be1

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Første som slo meg er at du har tegn på svangerskapsfforgiftning. Så bra du skal til jm. 

Anonymkode: dfbf3...be1

Det var det jeg ble redd for når jeg googlet litt også, men håper også at det kan være ingenting 😅

Skrevet

Hadde ikke hevelser i bena, men hodepine, kvalme og dårlig matlyst. Jordmor tenkte svangerskapsforgiftning med en gang, men alle prøvene var fine. Landet på at kvalme og dårlig matlyst skyldtes plassmangel og at hodepinen mest sannsynlig skyldtes at jeg var litt lav på jern.

Anonymkode: 14ce8...4f7

• Nyttig 1
Skrevet

Det er helt normalt! Like normalt som å ikke være dårlig. Jeg ble også veldig dårlig i tredje trimester, er i uke 35 nå og fortsatt dårlig. Veldig kvalm, lite matlyst, ekstremt trøtt, mye vondter, dårlig søvn, svimmel og sliten, høy puls osv. Jeg har i tillegg ekstra god oppfølging med ultralyd (som ikke har noe med dette å gjøre, er fordi jeg har operert i magesekken for mange år siden) og alt står kjempebra til med den lille, og jeg er frisk som en fisk forutenom at jeg har graviditetsplager.

Anonymkode: 6791c...4e8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er helt normalt! Like normalt som å ikke være dårlig. Jeg ble også veldig dårlig i tredje trimester, er i uke 35 nå og fortsatt dårlig. Veldig kvalm, lite matlyst, ekstremt trøtt, mye vondter, dårlig søvn, svimmel og sliten, høy puls osv. Jeg har i tillegg ekstra god oppfølging med ultralyd (som ikke har noe med dette å gjøre, er fordi jeg har operert i magesekken for mange år siden) og alt står kjempebra til med den lille, og jeg er frisk som en fisk forutenom at jeg har graviditetsplager.

Anonymkode: 6791c...4e8

Slitsomt 😣 men bra det ikke er noe farlig 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...