Gå til innhold

Noen som har erfaring med å få en ny vurdering på satt diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk for flere år siden utredning og en diagnose som jeg ikke fullfører flere av kriteriene til, spesielt de som er aller mest tydelige. Noen som har opplevd å få en ny vurdering? 
Diagnosen er C-ptsd, jeg har ikke gjenopplevelser eller mareritt. Jeg har lest meg opp og sett en del hvordan andre beskriver denne lidelsen, men jeg føler at den er mye verre for andre enn meg? Når folk forteller så høres den veldig alvorlig ut, det høres ut som en forferdelig diagnose. Jeg får vondt av å lese andre beskrive hvordan de har det og synes det er rart at jeg ikke fullfører kriteriene. Jeg har opplevd mye traumer, men lever fint med de i dag. Har heller andre problemer som er verre.. Jeg ønsker en ny vurdering da jeg ikke kjenner meg hjemme i denne diagnosen. 
Er redd for å ikke bli tatt seriøst, så dette er bare noe jeg går og tenker på og vurderer.

Anonymkode: 8b0c8...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk diagnosene ptsd og borderline. Jeg var ikke enig. Ble utredet på nytt og adhd satt. 

Fastlegen søkte meg inn til ny utredning. 

Anonymkode: 49ab2...cff

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk diagnosene ptsd og borderline. Jeg var ikke enig. Ble utredet på nytt og adhd satt. 

Fastlegen søkte meg inn til ny utredning. 

Hvordan ble denne prosessen gjort? Var det via dps?

Skrevet

Føler det er veldig mange som får ptsd-diagnosen for tiden, og jeg tror det er viktig du går videre med dette. Gå til fastlegen og be om henvisning til dps, fordi du må få revurdert diagnosen som er satt på deg. Dette ordner seg nok :) 

Anonymkode: 2744b...a88

Skrevet

Veldig merkelig at sakkyndige setter en slik diagnose på folk som ikke opplever flashbacks. Flashbacks og mareritt er de mest fremtredende symptomene og tegnene på PTSD. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Veldig merkelig at sakkyndige setter en slik diagnose på folk som ikke opplever flashbacks. Flashbacks og mareritt er de mest fremtredende symptomene og tegnene på PTSD. 

CPTSD er noe annet enn PTSD.

Anonymkode: b56c7...dc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke ved kptsd.

Ts, symptomtrykket vil variere ved kptsd. Jeg har kptsd og en pf diagnose. Det er overlapp mellom min pf og adhd men der hvor begge trer frem trumfer en pf adhd. Mitt symptomtrykk er lavere enn for mange andre med samme pf men det er like fullt den diagnosen som treffer best.

Anonymkode: f8472...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan ble denne prosessen gjort? Var det via dps?

Nei. Det var ikke kapasitet, så jeg fikk en privat psykiater betalt av Helfo. 

Jeg svarte på ganske mange spørreskjema, laget tidslinje over hendelser i livet mitt og søsken og partner fikk uttale seg om hvordan jeg var og er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...