AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Dere som har migrene, hvor aktive er dere etter et migreneanfall? Jeg er nok ganske mildt rammet, får det ikke voldsomt ofte og det går stort sett over etter inntak av migrenemedisin. Våknet med det i morges, så an litt men tok til slutt sumatriptan og la meg til å sove noen timer, så var smertene borte da jeg våknet. Men føler meg fortsatt litt redusert. Lurer på om det er skadelig å trene senere på dagen? Med høy puls altså. Det er grusomt under et aktivt anfall, men har ikke presset meg etter anfall før så vet ikke hvordan det føles? Anonymkode: 403ed...2cf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 For meg kan det faktisk føles bra, det er som om jeg har mindre vondt i hodet enn å ikke ha det - på en måte - etter et anfall. Altså at å bli bra igjen etterpå føles lettere og bedre og mer våkent enn normaltilstand. Føles som at høy puls er bra for hodet, og det kan også stanse migrenen hvis jeg trener når det bare er bittelitt vondt. Når det er skikkelig anfall går det selvsagt ikke, da er det jo vondt å ligge stille og jeg spyr, men hvis jeg får trent akkurat når det bare murrer litt, kan det gå vekk. Anonymkode: 63bc1...656
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg kan det faktisk føles bra, det er som om jeg har mindre vondt i hodet enn å ikke ha det - på en måte - etter et anfall. Altså at å bli bra igjen etterpå føles lettere og bedre og mer våkent enn normaltilstand. Føles som at høy puls er bra for hodet, og det kan også stanse migrenen hvis jeg trener når det bare er bittelitt vondt. Når det er skikkelig anfall går det selvsagt ikke, da er det jo vondt å ligge stille og jeg spyr, men hvis jeg får trent akkurat når det bare murrer litt, kan det gå vekk. Anonymkode: 63bc1...656 Aha Ja, hodet mitt føles også "lett" etter at medisinen har virket. Vet ikke om det er pga. fravær av smerte, men det er liksom numment på en god måte. Har aldri lyktes i å stanse anfall med aktivitet, da. Har også f.eks hatt sex før/ved begynnende anfall og det var ikke noe lurt, i alle fall. Får prøve meg frem på joggetur i ettermiddag kanskje Anonymkode: 403ed...2cf
Snuppe Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 For meg så er som regel hele dagen ødelagt, må legge meg på et kaldt og mørkt rom. Jeg kaster ofte også opp. Noen ganger hjelper med medisin, men jeg blir ofte kvalm og dårlig av den. Bruker Sumatriptan injeksjonsvæske. Jeg har forsøkt å ta lette joggeturer samme dag når jeg har følt meg bedre, men det har opplevdes som svært ubehagelig pga den høye pulsen. Man blir jo helt matt og rar i hele kroppen. Vet ikke om dette er skadelig, men det føles i hvert fall ikke sunt ut.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Personlig så ville ikke jeg gjort det, for jeg ville vært redd for å trigge et nytt anfall. Ofte blir migrenen min trigget av stress, og selv om trening er et "positivt stress" så ville jeg nok hvilt resten av dagen likevel. Det kjennes mest riktig for meg, men det er altså kun basert på min magefølelse. Anonymkode: 86626...844 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Vanligvis er det utelukket å trene. Noen ganger kan jeg ta en gåtur eller lett trening hvis det ikke er av de verste anfallene og jeg er sikker på det er over. Men stort sett må jeg bare la kroppen få hente seg inn igjen siden jeg er ganske hardt rammet. Anonymkode: 918ec...155 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå