Fremmed fugl Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Møter av ig til på KG og i virkeligheten mennesker som skriver eller snakker som at vi velger partnere som vi velger varer i en butikk. Der vi vurderer hva vi har mulighet å få og de ulike tilbudene som finnes. Men er det faktisk mange som har en partner i et langvarig og forpliktigende forhold der du pekte på din nåværende partner fra en rikholdig meny? Sånn som jeg ser rundt meg, og også fra livet mitt, så virker det mer som man velger å gå videre eller ikke med en person der forholdet utvikler seg over tid. Ikke der man velger mellom "skal jeg få barn med Lise, Stine eller Cathrine."
Trolltunge Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Hjertet valgte, som min mann sier. Det oppsto forelskelse og varme følelser, og derfor ble det oss. Det var ikke et rasjonelt valg mellom et stort utvalg, der det var elle melle omtrent. Det var at gjensidige følelser oppsto som var avgjørende. 2
Blåjojo Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Om du velger at du vil gå videre med noen så er det jo et valg du tar? Neppe mange her eller i det virkelige liv som står å velger partner som om de handler på en butikk. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Etter at nettdating og sjekke-apper ble så vanlig, så kan man jo lett se for seg at ja, folk velger blant flere nå. Folk sitter jo og blar på Tinder og sveiper høyre og venstre som om menneskene der var varer i et utstillingsvindu som de velger blant. Får de da match på 3 stykker, så dater en del mennesker kanskje alle tre på likt (men uten å si noe til hver enkelt om de andre), for nå for tiden er det jo ikke uvanlig å "bare date" i opptil ett helt jævla år før man får lov å kalle seg "kjærester" eller "er sammen"! Er det rart jeg er frivillig singel? Anonymkode: 705d2...d7a 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Ja det gjør jeg. Når jeg går inn for å date noen og satse på noen så velger jeg han blandt andre kandidater og velger å bruke tiden min på den som er best for meg og mest rett for meg som ønsker samme type fremtid som meg osv. Velger vekk andre kandidater som ikke er bra for meg eller som uansett ikke vil ha samme fremtid som meg Anonymkode: 17d62...5c0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Tja, alt vi foretar oss, er jo valg. Jeg valgte å akseptere det da ekssamboer gikk fra meg. Vil han gå, så venter jeg ikke på at han evt skal angre, da er toget gått. Jeg valgte å kutte kontakt da en ny date var for vinglete. Det gidder jeg ikke. Jeg valgte å ikke skrive videre med andre jeg skrev litt med da jeg møtte han jeg nå er med. For da kjente jeg at her er det noe helt annet, som jeg vil prioritere. Jeg valgte å ikke utforske det da en kollega viste interesse for meg etc. Men det var ikke sånn at jeg hadde 3 friere klar som singel og valgte 1, liksom. For jeg dater ikke flere samtidig. Det har vært helt bevisst. Jeg må date én, og den andre det samme, ellers gidder jeg ikke. Anonymkode: 30dc6...591 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Nei, det er i mine øyne totalt forkastelig å date Hans, Trygve og Arne parallelt og så velge seg ut én av dem. Man vil jo bli elsket for den man er, bli valgt ut fordi den andre ser potensialet for et godt og langvarig liv sammen. Ikke fordi man skåret best blant kandidatene. Anonymkode: b3a34...29f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Jeg har bare datet én av gangen og synes noe annet er ufint, med mindre man er tydelig på at man faktisk ikke er ute etter noe seriøst. Mener du derimot at man har tilbudet blant flere om hvem man velger å faktisk gå inn for å date er jo det en helt annen sak. Anonymkode: a97b4...738 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Jeg dater flere og er ærlig om det fra start. Ser etter noe seriøst, så har ikke sex med noen. K30 Orker ikke bruke mnd med en og en, også blir det ingenting av… Men avslutter om ting blir mer seriøst med noen selvfølgelig. Anonymkode: dd7c0...c92
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Ja altså det spørs jo i hvilket posisjon du er i. Velge fult rikelig blant unike filteret partnere er ikke mulig nei men en kvinne i riktig alder kan velge bla ti talls av menn hvis de er single i hennes krets. Hun kan også ta kontakt utenom om hun vil. Så har vi online dating, men der er det som regel sjeldent noe man vil ha siden den pakka er ikke fullstendig .man vet jo ikke personens personlighet og levemåte menn blir som regel valgt. Skjeldnere de kan velge selv mellom to. De fleste mennene jeg skjenner gil er i forhold hvor kvinnen tok initiativ verbalt eller uverbalt Anonymkode: faaf2...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå