AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Jeg leier leilighet som en del av utleiers hus. Jeg har egen strømmåler, men det er ikke mulig her å ordne slik at jeg kan ha eget strømselskap. Jeg leser dermed av strømmåler og sender utleier som beregner pris utifra sin egen strømregning. Han sier at jeg skal betale 1,9 kr per Kwh medberegnet strømstøtte og nettleie. Høres dette riktig ut? Anonymkode: 9ca0e...544
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Nei det høres ikke riktig ut. Du blir lurt Anonymkode: eeca6...be8 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Nei, nei og atter nei. Be da isåfall om å se faktura og hvilken pris han selv får. Og hvorfor får du ikke lov til å tegne et eget strømabonnement? Så lenge du har målernummer og tilgang til måleren så er det jo bare å ringe et hvilket som helst strømselskap og opprette abonnement. Så tar du kontakt med nettleverandør og gjør det samme? Anonymkode: 98571...2ff 6
Crazydoglady Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg leier leilighet som en del av utleiers hus. Jeg har egen strømmåler, men det er ikke mulig her å ordne slik at jeg kan ha eget strømselskap. Jeg leser dermed av strømmåler og sender utleier som beregner pris utifra sin egen strømregning. Han sier at jeg skal betale 1,9 kr per Kwh medberegnet strømstøtte og nettleie. Høres dette riktig ut? Anonymkode: 9ca0e...544 Høres shady ut. Har du prøvd å ringe til nettansvarlig der du bor og spørre de? Utover det så kan du jo finne strømpris inkl nettleie på nett om du googler, og da er det isåfall enkelt å regne ut ca beløp. Hva strømmen koster der du bor er jo vanskelig å si uten å vite hvor du bor Viss du faktisk ikke kan tegne eget ab. Så ville jeg bedt om fastpris som dere begge kan leve med/strøm inkl i leia Endret 2. november 2022 av Crazydoglady 1
altflyter Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 (endret) Når han regner det ut på den måten, så ville jeg bedt om å få se fakturaen i sin helhet. Så kan du regne ut selv. Ta strømregningen, regn ut hvor mange prosent av totalt brukte kWh som faller på deg, for eksempel tilsvarer ditt forbruk 30% av det totale forbruket. Da skal du betale 30% av den totale regningen. Jeg hadde aldri stolt blindt på noen andres utregning uten å se fakturaen selv. Med det sagt, så høres ikke summen absurd ut. Men du må jo få se utregningen. Regnet raskt over min egen faktura og ser at hvis jeg tar summen jeg betalte for strøm og nettleie minus strømstøtte og deler på forbruket mitt i september, så betalte jeg 2,01kr per kWh for strømmen 😊 Endret 2. november 2022 av altflyter 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Kanskje jeg for hasta meg litt med "å bare opprette abonnement" for det er val kanskje ikke lov å si opp eksisterende avtale på andres vegne. Men dette bør du uansett ta tak i. Nå vet jeg ikke hvilken sone du bor i, men de sonene med høyest pris lå etter at strømstøtten er trukket fra på rundt 95,28 øre. Så kommer Nettleie I tillegg, som jevnt over er på rundt 40 øre pluss kapasitetstrinn. Regner med at dere da deler nettleien? Og hvis dere samlet bruker mye strøm samtidig så kommer dere høyere opp på stigen og må betale mer. Hadde du hatt egen Nettleie så har du mulighet til å påvirke det. Så rundt 135 øre er mer sannsynlig. Anonymkode: 98571...2ff
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Om du har egen strømmåler skal det jo være mulig å opprette eget abonnement? Anonymkode: 79d3d...ba0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Om du har egen strømmåler skal det jo være mulig å opprette eget abonnement? Anonymkode: 79d3d...ba0 Ikke hvis det kun er en «slavemåler». Anonymkode: 18442...b68 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Takk for svar alle. Jeg også trodde det skulle være lett å få eget strømselskap når man har egen måler, men det er visst noe ekstra som da måtte blitt installert på eiendommen som koster ekstremt mye, som jeg forstod det 🤷♀️ Utleier nevnte også noe om at det er litt spesielt med strømmen siden han har spesialavtale pga han er bonde og driver gård. 🤷♀️ Jeg synes generelt det er litt stressende å "legge det i hans hender" og skulle stole blindt på at alt blir korrekt. Jeg skal spørre å få se siste faktura og evt spørre om å få til en fastpris. Anonymkode: 9ca0e...544
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje jeg for hasta meg litt med "å bare opprette abonnement" for det er val kanskje ikke lov å si opp eksisterende avtale på andres vegne. Men dette bør du uansett ta tak i. Nå vet jeg ikke hvilken sone du bor i, men de sonene med høyest pris lå etter at strømstøtten er trukket fra på rundt 95,28 øre. Så kommer Nettleie I tillegg, som jevnt over er på rundt 40 øre pluss kapasitetstrinn. Regner med at dere da deler nettleien? Og hvis dere samlet bruker mye strøm samtidig så kommer dere høyere opp på stigen og må betale mer. Hadde du hatt egen Nettleie så har du mulighet til å påvirke det. Så rundt 135 øre er mer sannsynlig. Anonymkode: 98571...2ff Her i midt norge hvor strømmen er rimelig i forhold til mange andre steder regnet jeg forbruket som nevnt tidligere i tråden. Havnet da på 149 øre. Anonymkode: 946a0...061
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 Utleier kan vel i utgangspunktet leie ut leiligheten inkl strøm, og da kan han kalkulere inn den strømprisen han vil. Anonymkode: d9740...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå