AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #21 Skrevet 2. november 2022 Ja til overskriften. Innadvendte selvstendige mennesker blir diskriminert ved at skolen har et ensidig fokus på gruppearbeid, presentasjoner og framføringer. Noe som fyller snart hele skoledagen. Det er absolutt INGEN fokus på selvstendig arbeid og struktur/selvdisiplin. I arbeidslivet etterspørres sosial mennesker, som paradoksalt nok ofte kjennetegnes som tidstyver på de fleste arbeidsplasser. Anonymkode: 52cd9...a22 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #22 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg tror det er et godt poeng. Det er om og gjøre å være så utadvendt og aktiv og sosial at det er til å spy av. Føler ikke det er plass til rolige og innadvendte folk i vårt samfunn. Anonymkode: e4b47...7ef Og det til tross for at vi er de beste folka 😊 Anonymkode: c8dd4...2e4 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #23 Skrevet 2. november 2022 Ja, det blir vi. Er best å velge et yrke som passer deg enn at verden skal tilpasse seg deg, for det vil ikke verden.. Anonymkode: 09f2c...454
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #24 Skrevet 3. november 2022 Jeg elsker å være alene, hater masse meningsløs skravling, og er ganske sjenert. Men i jobb så må jeg smile, prate og yte litt ekstra. Jeg kan ikke bare sitte i et hjørne og glo liksom. Det har kommet med trening. Anonymkode: a84ac...9fc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #25 Skrevet 3. november 2022 Tabris skrev (19 timer siden): Jeg er introvert og har derfor valgt en kontorjobb hvor 95% av jobben gjøres av meg alene foran PCen. Jeg mener alle har et eget ansvar for å finne en jobb som passer med ens personlighet. Hei, hvordan fikk du jobben om jeg kan spørre og har du utdannelse? Jeg ser etter en jobb mye stor fleksibilitet og mulighet til å jobbe mye alene selv. Men ikke lett å finne seg en kontorjobb i disse dager med all slags mulige krav av utdannelse og erfaring.. Anonymkode: c76ef...3be
Tabris Skrevet 3. november 2022 #26 Skrevet 3. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, hvordan fikk du jobben om jeg kan spørre og har du utdannelse? Jeg ser etter en jobb mye stor fleksibilitet og mulighet til å jobbe mye alene selv. Men ikke lett å finne seg en kontorjobb i disse dager med all slags mulige krav av utdannelse og erfaring.. Anonymkode: c76ef...3be Jeg tok VGS innenfor kontor & admin (før reform '94) og kom meg derfor inn som kontormedarbeider. Jobbet meg derfra over til regnskap og så over til innkjøp. Både regnskap og innkjøp har stillinger som innebærer mye arbeid som gjøres alene foran PC.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #27 Skrevet 3. november 2022 Jeg jobber på et kontor, men har også mye klientkontakt. Har heldigvis en leder som er ganske lik meg selv, så han ser at vi introverte og litt sjenerte også kan gjøre en god jobb. Jeg blir veldig sliten av å være på kontoret med stadig skravling og sosial kontakt. Elsker hjemmekontor hvor jeg faktisk får gjort det jeg skal og slipper masse sosial kontakt. Hyggelig i små mengder, veldig slitsomt over en hel dag. Anonymkode: 7ffe7...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #28 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber på et kontor, men har også mye klientkontakt. Har heldigvis en leder som er ganske lik meg selv, så han ser at vi introverte og litt sjenerte også kan gjøre en god jobb. Jeg blir veldig sliten av å være på kontoret med stadig skravling og sosial kontakt. Elsker hjemmekontor hvor jeg faktisk får gjort det jeg skal og slipper masse sosial kontakt. Hyggelig i små mengder, veldig slitsomt over en hel dag. Anonymkode: 7ffe7...a6c Nettopp dette! Man gjør jo ikke en dårligere jobb bare fordi man blir sliten av mye sosial kontakt! Jeg har det akkurat på samme måte som deg! Anonymkode: 834b7...5d4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #29 Skrevet 3. november 2022 Jeg er både introvert og sjenert, og har ikke opplevd det. Det vil si, jeg har til tider har kjent meg demotivert av at det står "utadvent", "fremoverlent" osv i så mange stillingsannonser. Som yngre tenkte jeg ofte at jeg hadde "feil personlighet". Jeg er utdannet og har jobbet innenfor helse- og omsorg og jobber i barnehage nå, og har ikke opplevd å bli valgt bort på bakgrunn av personligheten min. Jeg har til og med fått en jobb på grunn av den, da på en arbeidsplass hvor mange ansatte var utadvendte og veldig pratsomme, og de mente beboerne vi jobbet med trengte å ha noen av oss mer rolige og introverte rundt seg også. Jeg er veldig glad i mennesker selv om jeg trenger alenetid for å lade opp, og har vært oppriktig faglig interessert og engasjert i de jobbene jeg har hatt, og det opplever jeg teller mest når man kommer til intervju i de typene stillinger jeg har hatt. Anonymkode: 24841...96b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #30 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 16.22): Ja til overskriften. Innadvendte selvstendige mennesker blir diskriminert ved at skolen har et ensidig fokus på gruppearbeid, presentasjoner og framføringer. Noe som fyller snart hele skoledagen. Det er absolutt INGEN fokus på selvstendig arbeid og struktur/selvdisiplin. I arbeidslivet etterspørres sosial mennesker, som paradoksalt nok ofte kjennetegnes som tidstyver på de fleste arbeidsplasser. Anonymkode: 52cd9...a22 Dakkar, kan ikke du lage enda en tråd der du klager over at du må fremføre foran klassen, holde presentasjon, osv 😂 Jada, selvstendig, bla bla. Man må samarbeide mye, sånn er det bare. Da må man kunne være sosial i veldig mange tilfeller. Anonymkode: 43d36...947 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #31 Skrevet 3. november 2022 Tabris skrev (10 timer siden): Jeg tok VGS innenfor kontor & admin (før reform '94) og kom meg derfor inn som kontormedarbeider. Jobbet meg derfra over til regnskap og så over til innkjøp. Både regnskap og innkjøp har stillinger som innebærer mye arbeid som gjøres alene foran PC. Så med andre ord, fullstendig irrelevant for dagens situasjon i år 2022, og snart 2023. Før reform 94, sier du. Ja, good times er 1990-tallet. Men det har ikke vært mye good times de siste årene. Regnskap i dag, krever helst bachelor, og det er det bedrifter helst vil ha, hvis man skal nyansette noen. Finnes sikkert unntak, men igjen, jeg snakker på et generelt grunnlag. Innkjøp? Snakker vi logistikk? Vel, igjen, bachelor eller til og med mastergrad innenfor logistikk. Nytter ikke å komme med pysete fagbrev fra VGS på slutten av året 2022. Logistikk er i dag blir i stor grad en "High Level" område, der det kreves høyere utdanning. Anonymkode: 43d36...947 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #32 Skrevet 3. november 2022 Jeg jobber som IT utvikler i en bedrift hvor ekstrovasjon er selve livsblodet utad. I alle festsammenhenger, teambuildinger blir "front deg selv, bygg team med kollegaene dine, vær en aktiv framoverlent deltaker internt og eksternt" fremmet. Sannheten er at vi er en gjeng med introverte nerder som skaper verdi med å sitte og jobbe i fred mens mellomlederne flyr rundt og tvangssosialiserer uten at de egentlig gjør noe. Det er vi som er maskineriet. Alle vet dette hos oss. Vi "bygger team" på en rolig og mindre manisk måte. Alt det andre er bare noe kosmetiske greier. Anonymkode: 85c20...643 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #33 Skrevet 3. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber som IT utvikler i en bedrift hvor ekstrovasjon er selve livsblodet utad. I alle festsammenhenger, teambuildinger blir "front deg selv, bygg team med kollegaene dine, vær en aktiv framoverlent deltaker internt og eksternt" fremmet. Sannheten er at vi er en gjeng med introverte nerder som skaper verdi med å sitte og jobbe i fred mens mellomlederne flyr rundt og tvangssosialiserer uten at de egentlig gjør noe. Det er vi som er maskineriet. Alle vet dette hos oss. Vi "bygger team" på en rolig og mindre manisk måte. Alt det andre er bare noe kosmetiske greier. Anonymkode: 85c20...643 Er utvikler selv og jobber egentlig best alene, med unntak av få ganger jeg trenger å samarbeide med klassekompiser. Tanken om å jobbe i en norsk bedrift skremmer dritten ut av meg. Nei, jeg er ikke interessert i å sosialisere. Jeg er der for å kode og gjøre jobben min. Kan kode alt fra lav nivå til høynivå, både hardware og software, frontend og backend. Kan jo ikke alle språkene som finnes, men C, C++, Java, Javascript++. Men har ikke orket å søke jobber i Norge fordi jeg ikke passer den sosiale profilen sjefene ser etter. Koden min er alltid solid og jeg får alltid levert det jeg skal gjøre. Men å få jobb? Nei det tror jeg at jeg aldri får uansett hva. Anonymkode: fe6ac...21c 1
AnonymBruker 42 Skrevet 3. november 2022 #36 Skrevet 3. november 2022 Ja... Alle blir "diskriminert" på en eller annen måte (med tØsen faktorer i bildet), og spesielt mtp. hvor fintfølende man er... Det beste hadde vært om ikke folk var så opptatt av å være føle på å bli "diskriminert" hele tiden, og heller fokusere på noe nyttig...
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #37 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er utvikler selv og jobber egentlig best alene, med unntak av få ganger jeg trenger å samarbeide med klassekompiser. Tanken om å jobbe i en norsk bedrift skremmer dritten ut av meg. Nei, jeg er ikke interessert i å sosialisere. Jeg er der for å kode og gjøre jobben min. Kan kode alt fra lav nivå til høynivå, både hardware og software, frontend og backend. Kan jo ikke alle språkene som finnes, men C, C++, Java, Javascript++. Men har ikke orket å søke jobber i Norge fordi jeg ikke passer den sosiale profilen sjefene ser etter. Koden min er alltid solid og jeg får alltid levert det jeg skal gjøre. Men å få jobb? Nei det tror jeg at jeg aldri får uansett hva. Anonymkode: fe6ac...21c Det positive er at bedriften dekker alle sertifiseringer. Og for at kodingen vår skal bli analysert og faktisk implementert så trenger vi et økonomisk støtteapparat. Du får jobb gjennom kompetansen din. Trenger de dine skills så tar de deg som den du er. Flere av kollegaene mine har hjemmekontor mesteparten av tiden. Arbeidsgiver aksepterer det motvillig. Men de drar inn økonomisk, så da lar de det gå. Anonymkode: 85c20...643 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #38 Skrevet 3. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det positive er at bedriften dekker alle sertifiseringer. Og for at kodingen vår skal bli analysert og faktisk implementert så trenger vi et økonomisk støtteapparat. Du får jobb gjennom kompetansen din. Trenger de dine skills så tar de deg som den du er. Flere av kollegaene mine har hjemmekontor mesteparten av tiden. Arbeidsgiver aksepterer det motvillig. Men de drar inn økonomisk, så da lar de det gå. Anonymkode: 85c20...643 Høres veldig bra ut. Ønsker deg det beste ❤️ Anonymkode: fe6ac...21c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #39 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres veldig bra ut. Ønsker deg det beste ❤️ Anonymkode: fe6ac...21c Samme til deg 🙂 Anonymkode: 85c20...643
Tabris Skrevet 4. november 2022 #40 Skrevet 4. november 2022 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Så med andre ord, fullstendig irrelevant for dagens situasjon i år 2022, og snart 2023. Før reform 94, sier du. Ja, good times er 1990-tallet. Men det har ikke vært mye good times de siste årene. Regnskap i dag, krever helst bachelor, og det er det bedrifter helst vil ha, hvis man skal nyansette noen. Finnes sikkert unntak, men igjen, jeg snakker på et generelt grunnlag. Innkjøp? Snakker vi logistikk? Vel, igjen, bachelor eller til og med mastergrad innenfor logistikk. Nytter ikke å komme med pysete fagbrev fra VGS på slutten av året 2022. Logistikk er i dag blir i stor grad en "High Level" område, der det kreves høyere utdanning. Anonymkode: 43d36...947 Nei, ikke logistikk - innkjøp. Men har merket at de krever mer utdannelse, noe jeg noen ganger synes er i overkant. Den første regnskapsstillingen jeg hadde var helt uten erfaring innen regnskap. Ti år senere så jeg at tilsvarende stillinger nå krevde bachelor for å få. Noe jeg synes er helt unødvendig, man trenger virkelig ikke bachelor i regnskap for å forstå og gjennomføre de grunnleggende regnskapsstillingene. Det skal sies at jeg har mastergrad, men ikke innenfor noe som er relevant for de stillinger jeg har hatt. Men det har likevel vært med på å gi meg jobber - en gang sto det mellom meg og en til kandidat og jeg fikk jobben fordi jeg hadde mastergrad. Det var irrelevant hva den var innen, det at jeg hadde en viste for dem at jeg kunne ta til meg kunnskap. Endret 4. november 2022 av Tabris
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå