AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Har vokst opp et sted i Oslo uten noe særlig status (Furuset). Merker at det gjør litt vondt og fortelle hvor jeg er fra, når jeg treffer nye mennesker. Flere som er det slik, eller er det bare meg? Anonymkode: 67876...5e3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vokst opp et sted i Oslo uten noe særlig status (Furuset). Merker at det gjør litt vondt og fortelle hvor jeg er fra, når jeg treffer nye mennesker. Flere som er det slik, eller er det bare meg? Anonymkode: 67876...5e3 Jeg vokste opp i ghettoen og driter i hva folk mener om det. Kan ikke velge hvor du skal bosette deg når du blir født eller er liten. Sånn er det bare! Men må si jeg er veldig glad jeg slapp å bo i sossesområder! Anonymkode: b8ae2...c33 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Er det stedet du har vokst opp som definerer deg som person eller er det din personlighet og integritet ? Anonymkode: fd196...c7b 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Ikke flau, men ville ALDRI flyttet tilbake. Altfor få utdannede folk og for langt fra en by. Småsteder har altfor lite tilbud. Anonymkode: 3fe08...9fb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Samme her. Vil helst ikke si annet enn at jeg er fra Oslo. Vokste også opp på østkanten, et belastet sted. Flere av de jeg gikk på skole med, ble narkovrak. Noen har klart å komme seg ut av det (ser det ut til på Facebook) mens andre er forsvunnet fra jordas overflate. Når har jo ikke absolutt alle sosiale medier, så kan hende de lever likevel, men... Anonymkode: 1d5da...433
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Tja. Kanskje ikke flau, men ikke stolt heller. Kommer fra en drittplass med mye mobbing og baksnakking. Anonymkode: 32ee5...d82
AprilLudgate Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 (endret) Vokste opp tilsvarende sted i annen by. Som barn/ungdom fikk jeg jo høre at det var feil, særlig at jeg vokste opp i blokk. I voksen alder har det særlig i jobbsammenheng vært veldig nyttig å ha innsikt i det praktiske rundt sosioøkonomiske forskjeller. Jeg trenger ikke få forklart ting av andre eller lese Tante Ulrikkes vei for å skjønne hverdagseksempler - jeg har vokst opp sånn selv. Så i jobben har det da vært en naturlig fokus for meg - hvordan påvirker det vi gjør i den aktuelle jobben alle grupper og oppvekstvilkår. Ikke bare de privilegerte/snittet. Men ja, enkelte kan avogtil fremheve sånn «dyrt å bo i Oslo, flytt tilbake til den nøyaktige blokka i den bydelen hvor prisen er en tiendedel». Jeg tenker bare «aldri i verden om jeg ikke MÅ». Men det handler jo om min assosiasjon slik oppveksten var. Teit, men når man har høy utdanning og virker akademisk oppegående (ingen klarer gjette at jeg har vokst opp slik jeg har) så gir det en slags «kred»? Jeg tror ikke det er sånn om man jobber innen yrkesfaglige greier og alltid har bodd i området - da er det mer fordommer. Endret 2. november 2022 av DundreMilfin 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 En venninne er oppvokst på et sted utenfor Drammen som heter Fjell, som visstnok skal være litt av et høl. Hun har fortalt at når hun var på byen i Drammen og snakka med gutter, så fant hun heller på et annet sted som hin kom fra. Anonymkode: 67876...5e3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Jeg tror dette bare er et problem for dere som er indoktrinert til å tro at plassen dere kommer fra definerer dere som person. Jeg kommer fra Finnmark og får stadig vekk kastet negative stereotyper mot meg fra folk fra andre fylker. Jeg er fra Finnmark, og jeg er jævlig stolt av det. Anonymkode: 63f95...dda 3
origin Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Ikke i det hele tatt. Er fra et tettsted i Innlandet fylket:)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 Jeg vokste opp et sted som ble trendy etter at jeg flyttet derfra 😛 forhåpentligvis ingen sammenheng. Men ville ikke flyttet tilbake, ikke ville jeg hatt råd til det lenger heller. Anonymkode: 54cdf...644
Daisy_B Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 Hæ? Hvem skulle jeg være flau for? Det er jo ikke jeg som har skapt stedet. Jeg tror vel heller ikke folk går rundt og reflekterer så mye rundt hvor akkurat jeg kommer fra, de har nok viktigere ting å holde på med.
Snok1 Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 Jeg er ikke flau over stedet jeg vokste opp, men stedet jeg vokste opp er flau over meg. Jeg vet godt hvem jeg er og legger ikke skjul på det.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 Er ikke flau over det, eller stolt. Det er bare en helt vanlig, normal bygd. Anonymkode: 24e50...fcc
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Skrevet 2. november 2022 Ja. Sier aldri hvor jeg kommer fra. Anonymkode: 6c352...f30
17.11 Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 Nei, jeg er ganske nøytral til hjemplassen min sånn sett. Den er ikke noe spesielt i noen retninger. Da jeg var yngre syns jeg det var flaut å være fra bygda og innflytter til nærmeste by, men nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva folk mener om hvor jeg er fra.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #17 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En venninne er oppvokst på et sted utenfor Drammen som heter Fjell, som visstnok skal være litt av et høl. Hun har fortalt at når hun var på byen i Drammen og snakka med gutter, så fant hun heller på et annet sted som hin kom fra. Anonymkode: 67876...5e3 Når i alle dager ble Fjell UTENFOR Drammen😂😂 Er fra Hallingdal, og det er jeg stolt over👌🏻♥️ Høres generelt merkelig ut å være flau over et sted man kommer fra? Anonymkode: 33308...18d
Kågebruker Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 (endret) Jeg er stolt. Oslo er en fin by. Og området jeg vokste opp var fint, men jeg må innrømme at jeg kanskje hadde svart noe annet på spørsmålet for 15-år siden. Man får et litt annet perspektiv med alderen. Endret 2. november 2022 av Kågebruker
Embla Othea Skrevet 2. november 2022 #19 Skrevet 2. november 2022 (endret) Endring. Endret 2. november 2022 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #20 Skrevet 2. november 2022 Embla Othea skrev (15 minutter siden): Nope. Det er dessuten ikke mange som vet hvor Kåfjord er. Takk, da vet jeg hvem du er. Hadde mine anelser ut i fra det du har skrevet tidligere. Anonymkode: fa44f...11a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå