Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte børster/kjemmer dere håret og hvor langt er det? 

Jeg kan begynne: jeg sluttet å bruke børste for mange år siden og nå bruker jeg en kam med vide tenner ca en gang hver 10. dag i gjennomsnitt.

Anonymkode: 3b60c...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^og håret mitt når ned til kragebeina. Tykt og tungt hår.

Skrevet

Børster sjelden håret når det er tørt. 

Grer det med en grovtannet kam med balsam i når jeg vasker det. Så hender det jeg brush-styler det, og da grer jeg det da altså når det er kliss vått med leave-in-balsam eller gel e.l. 

Men ellers grer jeg bare gjennom det med fingrene om morgenen når jeg står opp, og om kvelden. 

Har bølgete hår, veldig tykt, og ned til baken omtrent, så ser ut som et lykketroll om jeg børster det tørt. 

Anonymkode: 8f8ad...e64

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte børster/kjemmer dere håret og hvor langt er det? 

Jeg kan begynne: jeg sluttet å bruke børste for mange år siden og nå bruker jeg en kam med vide tenner ca en gang hver 10. dag i gjennomsnitt.

Jeg børster håret mitt hver dag.

Etter jeg har dusjet og vasket håret.

Liker best å gre det nyvasket og handdukstørket. Bruker myegjørende produkter i håret,som løser opp floker. Så floker har jeg ikke lenger🤗

Det hender en ytterst sjelden gang at jeg børster håret en gang i løpet av dagen,men trenger det egentlig ikke 🙈

Edit: håret mitt rekker meg nesten ned til brystene.

Endret av flusa
Skrevet

Har langt hår til midt på ryggen. 
børster hver morgen både vått og tørt. 

Anonymkode: 4bff1...41c

Skrevet

Hver morgen. Har langt, tykt hår, som ikke floker. Men det ligger jo mye penere gjennom dagen om jeg først børster det, får inn litt volum, og så bruker litt hårspray. 

Men er avhengig av å børste det tørt med rundbørste for å få greit volum, glatt hår, og hindre små flygehår. Gjør jeg ikke dette krever det litt mer mellom hver vask. 

Anonymkode: 0a1c5...b30

Skrevet

Grer det kun når det er vått etter vask, så tredje hver dag. Og da med en grovtannet kam. Har tykt, krøllete hår. Om jeg grer det når det er tørt så ser jeg ut som Ronja Røverdatter på en dårlig hårdag. 

Anonymkode: a39e6...12a

Skrevet

Grer det med fingrene når jeg har i leave in etter dusj, så grer jeg håret kanskje på dag to eller tre, dagen før det er på tide å vaske det igjen. Det er som regel det, men hender ungene grer det når de leker frisør.. har hår til midt på ryggen, mye tykkere i bunnen da jeg har mistet mye hår pga svangerskap som nå er på vei tilbake, det håret når meg nå til skuldrene.

Anonymkode: 11300...2d5

Skrevet

Børster det hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Håret mitt er  veldig fint og nordisk, men jeg har fryktelig mye av det. Hvis jeg ikke børster det, tvinner det seg og blir nesten som rastafletter. Umulig å gre ut igjen. Og det tover seg lett. Har hår til rett nedenfor skuldrene.

Anonymkode: c5bbb...45e

• Liker 1
Skrevet

Spørs om jeg har det oppsatt eller ikke.

Oppsatt, kan gå noen dager mellom hver gjennombørsting.

Løst - flere ganger hver dag.

Skrevet

Når jeg står opp. Og når jeg skal ut. Og når jeg skal fikse håret (typ bølge eller rette det) 

Har hverken tynt eller tykt hår, har fall ned til kragebeinet. 

• Liker 1
Skrevet

Børster håret flere ganger til dagen. Har tykt halvlangt år. Håret mitt skinner så fint når jeg har fått børstet litt igjennom håret. 
Har en god børste som gir massasje i hodebunnen. Er ikke børsting bra for blodsirkulasjonen da i hodebunnen?

Anonymkode: 7b43b...e26

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tynt hår, og børster det en gang eller to daglig. Børster det når jeg har vasket det og håndkletørket det, for da ser jeg ut som et troll med hår til alle kanter etterpå. Grer igjennom en gang etter at det er tørket med føner også. 

De dagene jeg ikke vasker håret, grer jeg det som nevnt en til to ganger. Bruker som regel å ha håret i hestehale bestandig.

• Liker 1
Skrevet

Tre ganger om dagen, minst.

Anonymkode: d3fdb...570

Skrevet

Halvlangt hår, børster det hver morgen. Sjelden ellers. 

Skrevet

Hver morgen.

Skrevet

Er vel nesten 40 år siden sist jeg gjorde det 🤔

Anonymkode: 9d75e...fd6

• Hjerte 1
Skrevet

Bare før og etter dusjing 3 ganger i uka. Burde børste hver morgen og kveld egentlig for å få sunnere hår men glemmer det..

Anonymkode: 6087a...5d3

Skrevet

Kanskje 2 ganger i uken? Børster det gjerne dagen før og samme dag som jeg vasker håret. Har tykt hår, men veldig fine hårstrå. Har også krøller så om jeg børster det blir det veldig stort og luftig-som noen så fint sa lenger opp her blir jeg seende ut som et lykketroll 🤣 Føler også at det får nesten en litt annen tekstur og er vanskeligere å jobbe med etter jeg har børstet det. Akkurat nå har jeg rettet håret (som jeg nesten aldri gjør) og da kan jeg børste det nesten så mye jeg vil uten at jeg ser helt tullete ut. 

Anonymkode: 62c18...6ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare før og etter dusjing 3 ganger i uka. Burde børste hver morgen og kveld egentlig for å få sunnere hår men glemmer det..

Anonymkode: 6087a...5d3

Hvorfor får man sunnere hår av å børste det ofte? Har hørt det stimulerer blodsirkulasjonen i hodebunnen og fører til raskere vekst, men børsting sliter jo på håret også så jeg har vurdert det til at det er ett fett ;) 

Anonymkode: 62c18...6ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...