Gå til innhold

Hvor lang tid bruker din lege på å fornye en resept?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt fra en time etter jeg har spurt om ny og innen ett døgn. Jeg har fått resepter utskrivet kl 2 om natta

Anonymkode: 90043...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg fornyet en resept så sendte jeg det inn via Helsenorge en lørdag ca 0930. Fikk svar før kl 11 samme dag om at det var ordnet. Da ble jeg litt overrasket.

Anonymkode: ff4e3...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er da i så fall den FJERDE legen de har der som "skal se meg for å fornye".... Det har vært andre vikarer. Først hadde jeg fastlege i fem år, så en vikar en måned, så en ny vikar noen få måneder, og så denne nyeste vikaren som har vært der en måned nå... 

Kan de ikke lese journalen? Jeg klikker hvis jeg må inn igjen! 

ts

Anonymkode: ab214...bd0

Hos oss er det helt normalt at vi må inn for å fornye resept.

Anonymkode: 9354f...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (52 minutter siden):

Er det ikke slik at en ny lege må se deg for at du skal få ny resept. Det måtte jeg da jeg bytta lege. 

Jeg må ikke inn for reseptbelagt medisin jeg bruker daglig og fast 

Anonymkode: 9de0c...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Maks et par timer, men har valgt å ha fastlege ved et legekontor der jeg ikke trenger å ringe.

Skriver en kjapp melding og det er det. Samme om jeg trenger fysisk legetime eller sykemelding.

Anbefaler folk å bytte lege om de ikke har slike løsninger. Vi lever i 2022, ingen grunn til å skulle være nødt til å ringe et legekontor for å komme i kontakt med legen.

Anonymkode: 0c051...97d

Nå er det ikke alle som har flust med legekontor å velge mellom. Vi har ett, med mindre vi vil kjøre i en time én vei da. #bygda❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det ikke alle som har flust med legekontor å velge mellom. Vi har ett, med mindre vi vil kjøre i en time én vei da. #bygda❤️

Men samme om du må kjøre en time for fysisk time om du kun trenger å fornye resepten din med et tastetrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker opptil 3 arbeidsdager på å fornye. Hvis man MÅ ha resept med en gang så må man bestille legetime. 

Anonymkode: 976ba...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få resept samme dag, eller senest dagen etterpå. legen er rask på helsenorge.

Anonymkode: b1f6c...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

E-resepten er tilgjengelig så snart jeg har betalt for timen/e-konsultasjon. Slik var det både med min forrige fastlege og den jeg har nå.

Anonymkode: cdefb...479

Betaler ikke for og fornye resept? 

Anonymkode: 39e4b...834

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bruker opptil 3 arbeidsdager på å fornye. Hvis man MÅ ha resept med en gang så må man bestille legetime. 

Tull.

Det er bare å sende en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Betaler ikke for og fornye resept? 

Nei, man gjør ikke det. Tror den som svarer har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du har ledige timer, men ikke tid til og klikke på forny resept? Nå er det vel uansett innen 5 virkedager som er regelen, så en kjenner vel legen sin etterhvert og vet om det er viktig og logge inn ( evt ringe) noen dager i forveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull.

Det er bare å sende en melding.

Ikke tull. Jeg har masse å foreta meg i løpet av dagen, og kan ikke slippe alt pga e-resepter. Jeg gjør det når jeg har anledning, og innen 3 arbeidsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke tull. Jeg har masse å foreta meg i løpet av dagen, og kan ikke slippe alt pga e-resepter. Jeg gjør det når jeg har anledning, og innen 3 arbeidsdager.

Det tar jo mye mer tid for deg om pasienten skal komme på time for å be om en ny resept. Resept tar deg kanskje et par minutter å fornye. Men klart, da får du ikke penger for å gjøre det. 

Kanskje på tide å bli mer strukturert? Vi er mange som har mye å gjøre, men også må ta akutte ting når det ramler inn døra.

Anonymkode: 312fa...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tar jo mye mer tid for deg om pasienten skal komme på time for å be om en ny resept. Resept tar deg kanskje et par minutter å fornye. Men klart, da får du ikke penger for å gjøre det. 

Kanskje på tide å bli mer strukturert? Vi er mange som har mye å gjøre, men også må ta akutte ting når det ramler inn døra.

Anonymkode: 312fa...4a9

Som sagt, folk må bestille i god tid FØR resepten går tom. MÅ de ha resept NÅ, så er eneste garanti om de kommer på time. Hvis ikke er det ventetid opptil 3 arbeidsdager. Hvis du tror resepter er det eneste akutte som dukker opp i løpet av dagen så må du tro om igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritiske medisiner blir fornyet så raskt som mulig og senest klokka 15. Enten av fastlegen selv eller av en annen lege på legekontoret (den som har tid først fikser det). Medisiner som kan vente litt blir stort sett fornyet samme ettermiddag/kveld, og i verste fall ettermiddagen etter, men det er veldig sjeldent.

Anonymkode: 23b37...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1-3 dager. Så fort hun kan. Hun har også svart på henvendelser på en lørdag og sent på kveld. Hun er ung og jeg tror at hvis hun fortsetter sånn så vil hun bli utbrent raskt :( 

Anonymkode: e8906...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt legekontor pleier det enten å ordnes i lunsjpausen eller når legen er ferdig med alle pasienter for dagen. Kommer an på om jeg ringer før eller etter lunsjpausen.

Anonymkode: f5a77...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege er sykt effektiv. Skriver på data mens han ser og følger med på meg mens jeg prater. Litt creepy. Hendene der går nok på touch metode. 

Sendte mld om noe, på lørdag kveld. Søndag kveld fikk jeg svar. Resepter kommer ganske fort, ellers så fornyer han når jeg er der pga faste medisiner. 

Somler gjør han ikke 😬😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...