AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg har fått ny lege. En legevikar da min fastlege har sluttet, og de sliter med å finne en ny, fast. Denne nye legen har jobbet ved dette legekontoret i en måned nå. Mandag morgen kl 09.15 ringte jeg og ba om fornyelse av to resepter jeg har fått mange ganger før. De hadde fjernet muligheten for å registrere fornyelse av resepter på HelseNorge, mulig pga legen er ny, så jeg måtte altså ringe. Tidligere, og altså vanligvis, har resepter blitt fornyet på få timer, og senest samme dag. Har skjedd et par ganger at resepten har kommet på kvelden, da har legen åpenbart sittet overtid etter stengetid for å få unna slike henvendelser. Sånn jobber åpenbart ikke denne nye legen. Jeg ringte som sagt mandag morgen, nå er det onsdag midt på dagen og ingen resept er kommet ennå. Jeg ringte dem i går og spurte hvor det ble av resepten, rett før de stengte telefontiden for dagen. Da hadde hun i resepsjonen ikke noe svar. Måtte bare vente og se, liksom.... Det er nå nesten gått tre arbeidsdager. Hva om dette hadde vært livsviktige eller kritiske medisiner jeg var uventet tom for og som hastet? Og legen ikke gadd å se på dem og klikke fornyelse før det hadde gått flere dager? 😬 Hvor lang tid bruker DIN lege på sånt? Altså enkel reseptfornyelse? Anonymkode: ab214...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Del Skrevet 2. november 2022 Kommer inn samme dag iallefall. Anonymkode: a38e0...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg får samme dag eller dagen etter på medisiner jeg går fast på. Min lege er generelt rask på henvendelser via Helse-Norge. Anonymkode: 93b29...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Del Skrevet 2. november 2022 Virker som at legen min samler opp alle sånne fornyelser til slutten av dagen. Så har vel aldri opplevd at den ikke er klar etter kl 17. Anonymkode: 9de0c...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Del Skrevet 2. november 2022 Loven sier at de har 5 dager på seg til å besvare henvendelser via e konsultasjoner, men hos min fastlege har det gått opp mot to uker, og en gang hadde hun ikke registrert at jeg hadde skrevet e konsultasjon i det hele tatt. Skandaløst😦 Anonymkode: 45fa1...28a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Del Skrevet 2. november 2022 Kan hentes senest neste morgen. Anonymkode: 3c285...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karamelis Skrevet 2. november 2022 #7 Del Skrevet 2. november 2022 Er det ikke slik at en ny lege må se deg for at du skal få ny resept. Det måtte jeg da jeg bytta lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg får stort sett samme dag av fastlegen, men vikarer er tregere. En gang tok det så lang tid at jeg måtte dra på legevakten for og få resepter. Håpløst . Anonymkode: 39e4b...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg får det raskt, oftest 1-2 timer. Men enig i den over dom skriver at vikaren kanskje må ha deg inn på time først. Tror de må svare innen 5 arbeidsdager. Anonymkode: 58c7e...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Del Skrevet 2. november 2022 Karamelis skrev (1 minutt siden): Er det ikke slik at en ny lege må se deg for at du skal få ny resept. Det måtte jeg da jeg bytta lege. Kommer vel an på hva det er? En vikar kan jo ikke sette deg av medisiner du har stått på i mange år fordi de ikke har sett deg. Ny fastlege er det selvsagt lurt og treffe, men en skal jo ikke stå uten medisiner i mellomtiden der heller. Mange medisiner blir en jo satt på etter utredning hos spesialist, fastlegens oppgave er og fornye de ikke vurdere og sette ny diagnose . Anonymkode: 39e4b...834 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har fått ny lege. En legevikar da min fastlege har sluttet, og de sliter med å finne en ny, fast. Denne nye legen har jobbet ved dette legekontoret i en måned nå. Mandag morgen kl 09.15 ringte jeg og ba om fornyelse av to resepter jeg har fått mange ganger før. De hadde fjernet muligheten for å registrere fornyelse av resepter på HelseNorge, mulig pga legen er ny, så jeg måtte altså ringe. Tidligere, og altså vanligvis, har resepter blitt fornyet på få timer, og senest samme dag. Har skjedd et par ganger at resepten har kommet på kvelden, da har legen åpenbart sittet overtid etter stengetid for å få unna slike henvendelser. Sånn jobber åpenbart ikke denne nye legen. Jeg ringte som sagt mandag morgen, nå er det onsdag midt på dagen og ingen resept er kommet ennå. Jeg ringte dem i går og spurte hvor det ble av resepten, rett før de stengte telefontiden for dagen. Da hadde hun i resepsjonen ikke noe svar. Måtte bare vente og se, liksom.... Det er nå nesten gått tre arbeidsdager. Hva om dette hadde vært livsviktige eller kritiske medisiner jeg var uventet tom for og som hastet? Og legen ikke gadd å se på dem og klikke fornyelse før det hadde gått flere dager? 😬 Hvor lang tid bruker DIN lege på sånt? Altså enkel reseptfornyelse? Anonymkode: ab214...bd0 Samme dag på faste medisiner eller annet utstyr på resept. Anonymkode: 2c3a1...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 2. november 2022 #12 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg får ny resept i løpet av et par timer vanligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karamelis Skrevet 2. november 2022 #13 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer vel an på hva det er? En vikar kan jo ikke sette deg av medisiner du har stått på i mange år fordi de ikke har sett deg. Ny fastlege er det selvsagt lurt og treffe, men en skal jo ikke stå uten medisiner i mellomtiden der heller. Mange medisiner blir en jo satt på etter utredning hos spesialist, fastlegens oppgave er og fornye de ikke vurdere og sette ny diagnose . Anonymkode: 39e4b...834 Kanskje? Eller så var det min leges egen greie. Men iaf, han bruker 2 timer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Del Skrevet 2. november 2022 E-resepten er tilgjengelig så snart jeg har betalt for timen/e-konsultasjon. Slik var det både med min forrige fastlege og den jeg har nå. Anonymkode: cdefb...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Del Skrevet 2. november 2022 Maks et par timer, men har valgt å ha fastlege ved et legekontor der jeg ikke trenger å ringe. Skriver en kjapp melding og det er det. Samme om jeg trenger fysisk legetime eller sykemelding. Anbefaler folk å bytte lege om de ikke har slike løsninger. Vi lever i 2022, ingen grunn til å skulle være nødt til å ringe et legekontor for å komme i kontakt med legen. Anonymkode: 0c051...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #16 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): E-resepten er tilgjengelig så snart jeg har betalt for timen/e-konsultasjon. Slik var det både med min forrige fastlege og den jeg har nå. Anonymkode: cdefb...479 Hæ? Man må jo ikke betale for timen før man får resepten. Virker veldig gammeldags. Anonymkode: 0c051...97d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #17 Del Skrevet 2. november 2022 Stort sett innen et par timer, men alltid i løpet av den dagen. Har også sendt en forespørsel om fornyelse av resept på kvelden ( som jeg regnet med ville komme i løpet av dagen etterpå) også har den kommet inn senere på kvelden. Han sitter tydeligvis å jobber til langt utpå kvelden. Sender alltid forespørsel om fornyelse av resept på helsenorge. Har også tatt e- konsultasjoner som han svarer på i løpet av 1-2 timer. Skjønner ikke at han klarer det. Anonymkode: 312fa...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #18 Del Skrevet 2. november 2022 Karamelis skrev (11 minutter siden): Er det ikke slik at en ny lege må se deg for at du skal få ny resept. Det måtte jeg da jeg bytta lege. Dette er da i så fall den FJERDE legen de har der som "skal se meg for å fornye".... Det har vært andre vikarer. Først hadde jeg fastlege i fem år, så en vikar en måned, så en ny vikar noen få måneder, og så denne nyeste vikaren som har vært der en måned nå... Kan de ikke lese journalen? Jeg klikker hvis jeg må inn igjen! ts Anonymkode: ab214...bd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #19 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er da i så fall den FJERDE legen de har der som "skal se meg for å fornye".... Det har vært andre vikarer. Først hadde jeg fastlege i fem år, så en vikar en måned, så en ny vikar noen få måneder, og så denne nyeste vikaren som har vært der en måned nå... Kan de ikke lese journalen? Jeg klikker hvis jeg må inn igjen! ts Anonymkode: ab214...bd0 Er det snakk om A- eller B-preparater kan jeg forstå at de må vurdere. Anonymkode: 0c051...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 2. november 2022 #20 Del Skrevet 2. november 2022 Hos min fastlege skjer det alltid på samme dag, og som oftest før det har gått en time. Jeg står på noen faste medisiner og har vært hos denne legen jevnlig i mange år, så jeg er en kjent pasient for vedkommende. Mulig det går ekstra kjapt i slike tilfeller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå