AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Jeg studerer via nett, og jobber deltid på kveldstid. Mannen har en ganske fleksibel jobb. Nå har det seg sånn at vi har 3 barn som er ganske små, minst begynte i barnehage i høst. Det har vært utrolig mye sykdom, og problemet mitt er at mannen tar ikke sykt barn dager. Han tenker visst at jeg kan ta det siden jeg er hjemme uansett. Resultatet blir jo at jeg henger etter i studiene, og er generelt helt utslitt. Jeg må da ta igjen studier på kvelden når jeg ikke jobber, og har i bunn og grunn aldri fri. Er jeg virkelig så urimelig? Midterste var syk og måtte være hjemme i dag, mens minste er frisk. Da spør jeg om han kan levere minste på vei til jobb, for midterste er for liten til å være alene mens jeg leverer. Da sier han plutselig at neida, minste kan være hjemme, kjennes litt varm ut.. også bare drar han. Minste er ikke varm, og er i god form... Jeg blir så oppgitt, for jeg vil virkelig bli ferdig med studiene nå, og det føles som at han saboterer for meg 😕 Anonymkode: aa593...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Det er absolutt ikke greit. Du har jo virkelig full timeplan! Her har vi i alle år delt 50/50 på det, hans jobb er ikke viktigere enn min selv om Han tjener mere. Han kan også ha hjemmekontor,det kan ikke jeg, så etter corona har han hatt et par dager mere hjemme enn meg siden han får Gjort litt selv med syke barn. Anonymkode: 86a7d...b72 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Du er ikke urimelig. Studiene er din jobb og viktig de også. Ta en alvorsprat med han og sett krav. Dårlig gjort av han å bare kjøre avgårde uten minste. Anonymkode: 24beb...4a2 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Ring sjefen hans og be han/hun sende mannen hjem til syke barn. Hans tur! Anonymkode: a1328...6eb 4
Snublefot62 Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Fantastisk partner! Håper har en god ellers? 1
Silla123 Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Han må også ta sin del, du er ikke urimelig. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er absolutt ikke greit. Du har jo virkelig full timeplan! Her har vi i alle år delt 50/50 på det, hans jobb er ikke viktigere enn min selv om Han tjener mere. Han kan også ha hjemmekontor,det kan ikke jeg, så etter corona har han hatt et par dager mere hjemme enn meg siden han får Gjort litt selv med syke barn. Anonymkode: 86a7d...b72 Det er det jeg også mener. Hadde han i det minste spurt om det var ok, så kunne jeg ha vurdert det, men han tar det virkelig bare for gitt. Synes det er respektløst.. Han argumenterer også med at han tjener mest, men det er jo fordi at jeg aldri får bli ferdig med studiene mine. Anonymkode: aa593...a8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Må bare si tusen takk for støtten, man blir usikker etterhvert om man bare gjør seg vanskelig eller om man har rett til å reagere . Siden han tjener mest nå, er det vanskelig fordi at jeg føler jeg ikke har stort å stille opp med. Han offer seg når jeg må jobbe også, fordi at det er upraktisk at jeg jobber kveld og helg, samt at lønna ikke er så bra. Samtidig klager han over at jeg ikke betaler nok.. Det blir liksom aldri bra.. Anonymkode: aa593...a8f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Sånn er det hos oss også... Jeg har kontorjobb med relativt fleksibel arbeidstid, mannen min er lærer på vgs. Han sier det er veldig vanskelig å skulle bli hjemme, for du må få en vikar til å bli satt inn i dagsplanen, og det er veldig mye ekstraarbeid etterpå, og følger for elevene. Visstnok. Men jeg ser jo andre lærere som er hjemme med sykt barn, så det er noen som får det til, tydeligvis... Anonymkode: b8ba5...fe5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Ellers er han en oppegående, raus og forståelsesfull mann som setter familien fremst? Uansett. De gangene jeg har hatt et problem med valg han tar så tar jeg det selvfølgelig opp. Og så deler vi begge hva vi føler om situasjonen, og snakker ut om ting, før vi prøver å gjøre tingene på en annen måte. Og dette med penger har gått litt opp og ned, der begge har bidratt mest. Aldri om det har vært noe argument om hvem som er "viktigst", så lenge vi er en familie, som har ett felles lass å dra. Her er det forsåvidt jeg som er den fleksible, med mulighet for hjemmekontor. Mens han svikter pasienter som har ventet lenge på time om han er hjemme en dag. Så jeg tar mest da vi samlet mener det er best. Samtidig, har jeg et viktig møte, er sliten/syk, eller har mye på meg, så er det han som må kansellere. For som han sier; jeg er uansett viktigere enn jobben hans. Anonymkode: 99558...2b0 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 Si at du får mye mer obligatorisk oppmøte etter jul, så da må han bli hjemme. Hjelper ikke så mye før jul da. Jeg ville også vurdert å reise ut av huset litt for å studere, så når bhg ringer må han reise hjem. Anonymkode: 1d855...0e3 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 Har du mulighet til å bruke et bibliotek eller noe i nærheten? Så du drar ut av huset og han skjønner at du faktisk studerer og ikke bare henger hjemme Anonymkode: 4a19b...edf 4
I Grosny Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det jeg også mener. Hadde han i det minste spurt om det var ok, så kunne jeg ha vurdert det, men han tar det virkelig bare for gitt. Synes det er respektløst.. Han argumenterer også med at han tjener mest, men det er jo fordi at jeg aldri får bli ferdig med studiene mine. Anonymkode: aa593...a8f Det der går ikke. Dersom du skal ha ekstra barneansvar på toppen av 100% studie og f.eks. 50% deltidsjobb så går ikke dagen opp. Du kan fortelle gubben at du iallfall er tvunget til å søke permisjon fra jobben din resten av studietiden. Mange studenter starter med mer deltidsjobb enn det som er greit, og så tar de permisjoner, reduserer stillingen eller sier opp når de kommer litt lenger ut i studiene. Det må de, ellers klarer de ikke å henge med verken i studiene eller sitt eget liv. Tenk over om dere kan selge noe for å komme over kneika når du blir uten inntekt. Eller kan du spørre foreldre om økonomisk hjelp? Endret 2. november 2022 av I Grosny
Crazydoglady Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg studerer via nett, og jobber deltid på kveldstid. Mannen har en ganske fleksibel jobb. Nå har det seg sånn at vi har 3 barn som er ganske små, minst begynte i barnehage i høst. Det har vært utrolig mye sykdom, og problemet mitt er at mannen tar ikke sykt barn dager. Han tenker visst at jeg kan ta det siden jeg er hjemme uansett. Resultatet blir jo at jeg henger etter i studiene, og er generelt helt utslitt. Jeg må da ta igjen studier på kvelden når jeg ikke jobber, og har i bunn og grunn aldri fri. Er jeg virkelig så urimelig? Midterste var syk og måtte være hjemme i dag, mens minste er frisk. Da spør jeg om han kan levere minste på vei til jobb, for midterste er for liten til å være alene mens jeg leverer. Da sier han plutselig at neida, minste kan være hjemme, kjennes litt varm ut.. også bare drar han. Minste er ikke varm, og er i god form... Jeg blir så oppgitt, for jeg vil virkelig bli ferdig med studiene nå, og det føles som at han saboterer for meg 😕 Anonymkode: aa593...a8f Nei, det er ikke greit i det hele tatt. Du både jobber og studerer, så du har vell minst like mye å gjøre som han. Han har sykt barn dager han kan bruke eller tilpasse arbeidstid om det går. Neste gang ville jeg sagt at jeg er ikke hjemme i dag, også dratt på biblioteket eller noe for å jobbe med studiene.
Snublefot62 Skrevet 2. november 2022 #15 Skrevet 2. november 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor lønn har noe med dette å gjøre. Han får vel egenmelding med sykt barn han som alle andre? 2
Anonym6789 Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 Selvom han tjener mest så får han jo lønn for å være hjemme med sykt barn. Om han i tillegg har en fleksibel jobb så er det jo vertfall ingen problem 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #17 Skrevet 2. november 2022 Snublefot62 skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor lønn har noe med dette å gjøre. Han får vel egenmelding med sykt barn han som alle andre? Nei, si det.. er vel at jobben hans er viktigere da. Anonymkode: aa593...a8f
Snublefot62 Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, si det.. er vel at jobben hans er viktigere da. Anonymkode: aa593...a8f Og det godtar du?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #19 Skrevet 2. november 2022 Snublefot62 skrev (39 minutter siden): Og det godtar du? Selvfølgelig ikke, men han drar jo før jeg får gjort noe. Skal jeg bare reise fra ungene da, eller? Anonymkode: aa593...a8f
Snublefot62 Skrevet 2. november 2022 #20 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig ikke, men han drar jo før jeg får gjort noe. Skal jeg bare reise fra ungene da, eller? Anonymkode: aa593...a8f Du godtar det. Det fullt mulig å ta dette opp FØR det vanlige skjer og han stikker. Du må ikke vente til han er gått og så spille offer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå