AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg trenger å gå ned noen kilo, men opplever det som forferdelig å gjøre det som må til. Med en gang jeg kutter kalorinivået begynner jeg å fryse, kjenner på sultfølelsen store deler av døgnet og kjenner at mat er det som i hovedsak opptar tankene mine gjennom dagen. Vi snakker ikke om et massivt kaloriunderskudd heller, men nok til å gå ned sakte men sikkert. Jeg ble anbefalt å ta fibertilskudd, både fordi jeg kunne trengt mer fiber i kosten, og fordi dette skulle ha gunstig effekt på regulering av blodsukker og sultfølelse. Jeg ble anbefalt å velge en type tilskudd som er mest mulig mangfoldig, siden det er så mange gunstige bakteriestammer i tarmen og alle bakterietypene ikke spiser det samme. Hvilke erfaringer har du med bruk av fibertilskudd, og hvilke typer vil du anbefale? Av de jeg finner her i norge er det stort sett tilskudd med fiber fra 1-5 forskjellige kilder. Jeg har funnet noen på nett med hele 18 forskjellige fiberkilder i samme pulver, men disse koster rundt 1500 kr for 30 dagers forbruk og blir derfor uaktuelle. Anonymkode: ce8ff...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Del Skrevet 2. november 2022 Du skal ikke heller prøve å spise mat som har høyt innhold av fiber? Tenker at du ikke trenger fibertilskudd hvis du spiser rene råvarer og variert. Grønnsaker og veldig høy grovhetsskala på brødet kan være en start. Da trenger du ikke tilskudd. Anonymkode: e3b1d...8e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #3 Del Skrevet 4. november 2022 Spis hempfrø, det er det masse fiber. På mega har de poser med vanilje og kanelsmak, superdigge! Anonymkode: 687fc...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 10. november 2022 #4 Del Skrevet 10. november 2022 Rotfrukter og belgfrukter er generelt bra. Gulrot, kålrot, sellerirot, erter, bønner, linser, persillerot, poteter. Kål i forskjellige former inneholder mye fiber, men krever litt tilvenning. Hodekål, spisskål, grønnkål og spinat har høyt fiberinnhold. Loppefrø (psyllium husk) kan fungere hvis du absolutt må ha noe fra helsekostbutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå