Gå til innhold

Advarsel før epilepsi anfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som kan få en advarsel før et anfall? Aura/anfall i våken tilstand? Det beste jeg klarer og beskrive er Motoriske følelser, som påvirker din evne til å kontrollere musklene dine, som rykninger eller manglende evne til å bevege visse muskler Sensoriske følelser, som involverer smak, berøring, fantomlukt, syn og hørsel, som å smake, lukte ting som ikke er der og  høre stemmer bli forvenget , ikke kunne bevege på deg  uten og føle ubehag. Følelse av undergang, panikk eller løsrivelse. Følelse av og gjort noe galt. Skyld og skam , bobler varme bobler i helle kroppen.(får alt i et)

Anonymkode: 1873f...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 11.25):

Er det noen andre her som kan få en advarsel før et anfall? Aura/anfall i våken tilstand? Det beste jeg klarer og beskrive er Motoriske følelser, som påvirker din evne til å kontrollere musklene dine, som rykninger eller manglende evne til å bevege visse muskler Sensoriske følelser, som involverer smak, berøring, fantomlukt, syn og hørsel, som å smake, lukte ting som ikke er der og  høre stemmer bli forvenget , ikke kunne bevege på deg  uten og føle ubehag. Følelse av undergang, panikk eller løsrivelse. Følelse av og gjort noe galt. Skyld og skam , bobler varme bobler i helle kroppen.(får alt i et)

Anonymkode: 1873f...84d

Hei, jeg hadde epilepsi som barn. 
jeg husker jeg fikk en helt ubeskrivelig smak i munnen. Jeg har aldri kjent en sånn smak i senere tid uansett hvilken sammenheng. Har heller aldri hørt om noen andre som hadde det sånn

Anonymkode: 821ba...c43

Skrevet

Vi har et barn med epilepsi, og barnet sier selv at anfallene starter med litt dirring i munnen- og rekker ofte derfor å rope på oss før anfallene kommer

Anonymkode: 8afd0...2e1

Skrevet

Dette var interessant. Har en ungdom med epilepsi GTK. Sier han ikke merker noe, men så vet han ikke helt hva han kan merke heller. Litt rart de ikke nevnte dette på SSE🤔

Anonymkode: af9ae...cc4

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har pleid å være sliten i kroppen og fått en ukontrollert blunking med øynene. 

Skrevet

Nei, ingen forvarsel. Men aura er mer vanlig ved andre type anfall enn de jeg får. 

Anonymkode: 39b32...54a

Skrevet

Ei jeg kjenner sa hun ble veldig varm, som det steg oppover rett før anfallene kom. 

Nå er hun anfall og medisinfri.

Anonymkode: 41655...91e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 22.43):

Dette var interessant. Har en ungdom med epilepsi GTK. Sier han ikke merker noe, men så vet han ikke helt hva han kan merke heller. Litt rart de ikke nevnte dette på SSE🤔

Anonymkode: af9ae...cc4

Aura er ikke så vanlig ved GTK. 

Anonymkode: 39b32...54a

• Liker 1
Skrevet

Hadde epilepsi som yngre og har vokst det av meg. Husker ikke navnet på typen anfall jeg hadde, men jeg ble fjern og kroppen stoppet opp i bevegelsen den holdt på med, før jeg fortsatte setningen/bevegelsen jeg hadde begynt på når det var over.

Jeg kan ikke huske at jeg kunne kjenne noen forvarsler når jeg var opplagt. Mamma mener at jeg fikk "krøll på tunga" rett før et anfall kom (hvis jeg pratet rett før, så klart), men det registrerte jeg ikke selv. Når jeg var veldig sliten kunne jeg få en slags lyning i hodet. Merket ikke anfallene selv, så vet ikke om jeg fikk den lyn-følelsen rett før eller om anfallet startet med det. Hadde lengre anfall når jeg var sliten, så kan kan kanskje være derfor jeg kun kjente lyning kun da?

Anonymkode: e5eff...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...