Gå til innhold

Kan jeg ta med brus hjem? Dilemma på jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du stjeler. Uåpnet brus og enkeltpakket lefse/sjokolade o.l. tar du selvfølgelig ikke uten å ha spurt, et tørt rundstykke som uansett kastes er  mer akseptabelt. Og som andre sier pleier man å betale for åpende brusflasker, så når du tar med de som ikke er åpnet stjeler du fra kantina.

Anonymkode: ece2f...2b7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Crazydoglady skrev (37 minutter siden):

Vil du være på den sikre siden så kan du jo heller gå til sjefen å spørre om det er greit å forsyne seg av noe av det som står igjen på tralla, også godta svaret du får. Kan jo hende de sier ja, eller kanskje de sier nei. 🤷

Er jo ikke vanlig å gå og tømme slike traller etter arbeidstid. Det er tyveri.

Jobbet en kort periode i kantine og ja, det som er åpnet og som uansett kastes hender det man spiser eller tar med hjem. Altså ikke noe problem å spise opp rundstykker o.l.

Uåpnet brus, lefser og sjokolade tilhører aldri denne kategorien. Som regel godskrives antall brus fakturabeløpet i ettertid. 

Anonymkode: f495e...5f3

• Liker 2
Skrevet

Nei, med mindre det er avklart med leder kan du ikke ta dette med deg.

Du risikerer å bli tatt for tyveri og det er jo litt kjedelig.

Men det er jo bare å spørre, er det greit at jeg tar med meg det som er til overs?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er jo ikke vanlig å gå og tømme slike traller etter arbeidstid. Det er tyveri.

Jobbet en kort periode i kantine og ja, det som er åpnet og som uansett kastes hender det man spiser eller tar med hjem. Altså ikke noe problem å spise opp rundstykker o.l.

Uåpnet brus, lefser og sjokolade tilhører aldri denne kategorien. Som regel godskrives antall brus fakturabeløpet i ettertid. 

Anonymkode: f495e...5f3

Er jo det jeg sier. Det er uansett tyveri, og kan få følger for jobben til vedkommende i verste fall, så spørsmålet bør uansett ikke handle om Hvorvist fet er moralsk rett eller galt, men heller om hvorvidt man er villig til å risikere å bli tatt for stjeling, helt uavhengig av moral.  Men man kan jo alltids spørre om det er greit. Men da må man jo selvsagt godta svaret man får å holde seg unna om svaret er nei. 

Skrevet

Om jeg hadde jobbet ekstra lenge en dag, eller det var noe annet spesielt en dag, så kunne jeg fint funnet på å spørre lederen min om jeg kunne tatt den påsmurte maten som skulle i retur. Men hadde aldri, aldri funnet på å ta av det uåpnede. Selv om leder godkjente at jeg kunne ta av den påsmurte maten hadde virkelig ikke gjort det til en vane. Bedriften bestiller ikke ekstra påsmurt for at alle ansatte på avdelingen skal få ettermiddagsmat. 

Anonymkode: b83f9...ebc

• Liker 1
Skrevet

Så du fyller veska med uåpna varer med lang holdbarhet.... Og du ser ikke hvor feil det er selv....? Fy flate så pinlig det blir når du blir tatt.

Hva annet stjeler du fra bedriften?

Anonymkode: d8499...935

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...