Gå til innhold

Pappa sitter på bingo, og bryr seg ikke om barnebarna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min er en klassisk idiot. Han er blodharry og veldig lite utdannet og mangler både manerer og gode holdninger og verdier. Han har behandlet meg og søsken/mamma som dritt hele livet. Han var utro mot mamma i mange år, og har ikke møtt barna mine fordi han bryr seg ikke om å bli kjent med de. Han er en evigvarende skuffelse. Nå har han funnet seg ei dame fra Filippinene og forduftet.

Jeg har vært langt nede og veldig lei meg pga han. For ikke så lenge siden prøvde jeg å gjennoppta kontakten men har responderte ikke. Jeg angrer på at jeg prøvde fordi jeg ble så lei meg når han avviste meg, igjen!!!! Jeg kjørte forbi en bingo i byen og jeg så bilen hans utenfor.. Jeg ble så flau og skamfull! Synes det er så flaut at han sitter på bingo dagen lang og mengder seg med ganske spesielle folk! 

Skammer meg så mye over å ha en slik far, og jeg ønsker å aldri ta kontakt med han igjen. Hvordan unngå han for alltid, samt aldri klare å ta kontakt med han igjen? Han er seriøst en stor taper og han er veldig flau å bli sett på som familie med..

Selv er jeg helt motsatt og trener, te master, røyker ikke, drikker ikke og er veldig opptatt av veldedighet og dyrevelferd. Jeg og han er helt annerledes! 

Han har sykt mye penger men han sitter faktisk på bingo hver dag!!! Mange venner og bekjente påpeker dette hele tiden da de ser faren min på bingo hver dag. Bingoen er på et kjøpesenter i Oslo. Herregud så flaut dette er! Her sitter han i mange mange timer hver dag! 

Anonymkode: 0dc11...3b6

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror bok det er like greit at dere ikke har kontakt siden du ikke synes å ha verken respekt eller kjærlighet for ham.

Nei, du er ikke mer verdt fordi dere har ulike verdier.

Anonymkode: 29ca3...416

• Liker 12
  • Hjerte 4
Skrevet

Jo, men har du ikke svaret det da?

Han bryr seg ikke om noen eller noe. 

Min far er litt i samme gata, bortsett fra at han jo forsåvidt bryr seg - men klarer ikke normale relasjoner eller å opprettholde et helt normalt liv. Der er det nok diagnose(r) involvert som aldri ble utredet. Jeg tror han er på autismespekter, samt kanskje litt småting etter å ha blitt født prematur og aldri fått noen oppfølging. Tror egentlig ikke de hadde den letteste oppveksten heller. 

Noen vil, men får det ikke til. Andre hverken vil eller får til, og din far får jo åpenbart ingenting til.

Ofte faller eplene milelangt fra stammen 🤷‍♀️

Anonymkode: 0c26a...e58

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde bare sluttet å invitere han på ting. Han kommer neppe til å ta initiativ selv. 

Folk man ikke liker bør ikke være i barnas liv heller.

Forhåpentligvis har barnas far fine foreldre som kan være besteforeldrene :)

Anonymkode: ceb02...9bd

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Litt av en far du har! 😮 Det med bingoen er det minste problemet. 

Får meg til å lure på hvilket forhold han har/hadde til sine egne foreldre, og da særlig faren. 

Anonymkode: aef69...669

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Noen som prøver å pynte på grisen og late som de er finere enn de er: "Selv er jeg helt motsatt og trener, te master, røyker ikke, drikker ikke og er veldig opptatt av veldedighet og dyrevelferd."

Altså, du er fra en lavklasse-familie, og virker å være temmelig lavklasse selv, men oppfører deg slik de tror øvre middelklasse+ oppfører seg. 

Anonymkode: a087d...fe9

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror bok det er like greit at dere ikke har kontakt siden du ikke synes å ha verken respekt eller kjærlighet for ham.

Nei, du er ikke mer verdt fordi dere har ulike verdier.

Ts her! Her er det nok mye du ikke vet. Tenker at jeg slapp å skrive dette men jeg kan forklare alt! Han har mishandlet meg som barn, trakassert meg og utsatt meg for ekle seksuelle handlinger! Han nekter for det, men blant annet kommenterte han puppene mine når jeg var tenåring og han sa ofte at jeg var sexy foran kompisene sine.. Han var skikkelig ekkel!!! Han har utsatt meg berøring og ekle ting. Han sa at broren min var en taper og at han var dum hele oppveksten. Han tok ifra broren min all selvtillit! Han kalte moren min for en dum kjærring fordi hun jobbet som renholder. Han mente hun var dum som et brød og gjorde narr av jobben hennes hver dag da hun jobbet og trivdes på jobben sin. Mamma var veldig syk i perioder i deres parforhold. Hun fikk magesår og søet mye med depresjon. Aldri turte hun å gå ifra han. 

Tror du bør ta tilbake det du sa! Jeg har vært veldig lojal og prøvd til tross for alt prøvd å ha  kontakt med han. I tillegg banket han opp søskenet mitt og moren min fikk jeg nok. Har tross alt igjen prøvd å tilgi han.. 

• Hjerte 3
Skrevet

Sorry, men hvorfor kutter du han ikke bare ut?

Virker som du har mange andre fine og positive relasjoner, fokuser på de!?

Jeg blir så oppgitt over folk som nesten skal finne feil i livet og dyrke elendigheten istedenfor å se alt det positive og bruke energien på det. 

Jeg skjønner det er kjipt, men det kunne vært veldig mye verre. Bare glem han, han har glemt deg.

Anonymkode: 74a29...582

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her! Her er det nok mye du ikke vet. Tenker at jeg slapp å skrive dette men jeg kan forklare alt! Han har mishandlet meg som barn, trakassert meg og utsatt meg for ekle seksuelle handlinger! Han nekter for det, men blant annet kommenterte han puppene mine når jeg var tenåring og han sa ofte at jeg var sexy foran kompisene sine.. Han var skikkelig ekkel!!! Han har utsatt meg berøring og ekle ting. Han sa at broren min var en taper og at han var dum hele oppveksten. Han tok ifra broren min all selvtillit! Han kalte moren min for en dum kjærring fordi hun jobbet som renholder. Han mente hun var dum som et brød og gjorde narr av jobben hennes hver dag da hun jobbet og trivdes på jobben sin. Mamma var veldig syk i perioder i deres parforhold. Hun fikk magesår og søet mye med depresjon. Aldri turte hun å gå ifra han. 

Tror du bør ta tilbake det du sa! Jeg har vært veldig lojal og prøvd til tross for alt prøvd å ha  kontakt med han. I tillegg banket han opp søskenet mitt og moren min fikk jeg nok. Har tross alt igjen prøvd å tilgi han.. 

Men TS, hvorfor skader du deg selv slik?

Kanskje du burde få profesjonelle hjelp til å komme deg videre fra han. Det beste er jo åpenbart å ikke ha kontakt med han.

Ønsker du en unnskylding, eller hva er det du løper etter han for?

Du vet egentlig at du aldri kommer til å få den unnskyldningen, slutt å løpe etter den. Du mister deg selv her.

Fokuser på dine positive relasjoner, ikke den negative her. La han seile sin egen sjø.

• Liker 1
Skrevet

Du må få hjelp til å håndtere opplevelsene dine. Kanskje bør du anmelde og? Men hjelp må du uansett ha.

Ut over det så skader du deg selv bare mer med å fortsette å ha kontakt og prøve å få en relasjon. Drit i han. Gå videre.

Enkelt? Nei - men du har ikke så mye valg om du vil ha en bedring.

• Hjerte 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Du må få hjelp til å håndtere opplevelsene dine. Kanskje bør du anmelde og? Men hjelp må du uansett ha.

Ut over det så skader du deg selv bare mer med å fortsette å ha kontakt og prøve å få en relasjon. Drit i han. Gå videre.

Enkelt? Nei - men du har ikke så mye valg om du vil ha en bedring.

Ts her. 

Jeg anmeldte han for noen år siden så jeg har allerede straffet han! Han banket opp moren min å latet som Ingenting!

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sorry, men hvorfor kutter du han ikke bare ut?

Virker som du har mange andre fine og positive relasjoner, fokuser på de!?

Jeg blir så oppgitt over folk som nesten skal finne feil i livet og dyrke elendigheten istedenfor å se alt det positive og bruke energien på det. 

Jeg skjønner det er kjipt, men det kunne vært veldig mye verre. Bare glem han, han har glemt deg.

Jeg har ikke hatt kontakt med faren min på flere år. Han har ikke møtt mine barn. Jeg var dum og svak og tenkte at det var smart å ha kontakt med han igjen, men aldri har jeg angret så mye på et valg! Han er farlig! 

Skulle ønske han flyttet ut av byen. Vi blir ikke å flytte da vi har hus, venner og nettverk her. Han har ingenting! 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg jobber på en bingo på ett kjøpesenter i oslo, bingomiljøet er ganske sammensveiset og alle kjenner alle og alle har sine egne problemer

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. 

Jeg anmeldte han for noen år siden så jeg har allerede straffet han! Han banket opp moren min å latet som Ingenting!

Ja vel.

Så hva gjør du videre?

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber ved siden av en bingo på bygda her jeg bor, vurderer å skifte jobb fordi jeg ikke orker å se alle menneskene som sitter der. Ensomme eldre jeg vet er besteforeldre, de sitter der hele dagen og spiller bort pengene sine. Unge folk med ensomhet og rusproblem, det er forjævlig. Synes de burde stenge ned hele dritten. 

Anonymkode: 2ec9f...388

• Liker 5
Skrevet

Virker ikke som noen jeg ville hatt i nærheten av barna mine.

Anonymkode: 22ff4...144

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen som prøver å pynte på grisen og late som de er finere enn de er: "Selv er jeg helt motsatt og trener, te master, røyker ikke, drikker ikke og er veldig opptatt av veldedighet og dyrevelferd."

Altså, du er fra en lavklasse-familie, og virker å være temmelig lavklasse selv, men oppfører deg slik de tror øvre middelklasse+ oppfører seg. 

Anonymkode: a087d...fe9

Det heter ikke "lavklasse" 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Faren min er en klassisk idiot. Han er blodharry og veldig lite utdannet og mangler både manerer og gode holdninger og verdier. Han har behandlet meg og søsken/mamma som dritt hele livet. Han var utro mot mamma i mange år, og har ikke møtt barna mine fordi han bryr seg ikke om å bli kjent med de. Han er en evigvarende skuffelse. Nå har han funnet seg ei dame fra Filippinene og forduftet.

Jeg har vært langt nede og veldig lei meg pga han. For ikke så lenge siden prøvde jeg å gjennoppta kontakten men har responderte ikke. Jeg angrer på at jeg prøvde fordi jeg ble så lei meg når han avviste meg, igjen!!!! Jeg kjørte forbi en bingo i byen og jeg så bilen hans utenfor.. Jeg ble så flau og skamfull! Synes det er så flaut at han sitter på bingo dagen lang og mengder seg med ganske spesielle folk! 

Skammer meg så mye over å ha en slik far, og jeg ønsker å aldri ta kontakt med han igjen. Hvordan unngå han for alltid, samt aldri klare å ta kontakt med han igjen? Han er seriøst en stor taper og han er veldig flau å bli sett på som familie med..

Selv er jeg helt motsatt og trener, te master, røyker ikke, drikker ikke og er veldig opptatt av veldedighet og dyrevelferd. Jeg og han er helt annerledes! 

Han har sykt mye penger men han sitter faktisk på bingo hver dag!!! Mange venner og bekjente påpeker dette hele tiden da de ser faren min på bingo hver dag. Bingoen er på et kjøpesenter i Oslo. Herregud så flaut dette er! Her sitter han i mange mange timer hver dag! 

Høres i grunnen ut som det er best å ikke ha denne typen i livet sitt. Prøv å gå videre TS, det er nok best for barna å ikke kjenne morfar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men da er jo saken grei. Hvis du mener han har mishandlet deg fysisk og seksuelt, mishandlet resten av familien i tillegg til at du mener han er en stor taper etc etc.

Da er det vel like greit at dere ikke har kontakt? Jeg regner med at du også er såpass redelig at du frasier deg arv etter ham når den tid kommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da er jo saken grei. Hvis du mener han har mishandlet deg fysisk og seksuelt, mishandlet resten av familien i tillegg til at du mener han er en stor taper etc etc.

Da er det vel like greit at dere ikke har kontakt? Jeg regner med at du også er såpass redelig at du frasier deg arv etter ham når den tid kommer. 

TS skal selvfølgelig ikke frasi seg arv!!!!

Arven blir erstatning for det grusomme denne dritten har gjort mot sin egen datter.

Men ellers er det helt tydelig at TS burde legge lokk på relasjonen og kutte ut faren sin ja.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...