Gå til innhold

"Innpåsliten" venninne av kjæresten. Hva hadde dere tenkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboer i to-tre år.
Vi har mange ting felles, og blant annet en interesse vi dyrker sammen - noe kulturelt vi snakker og leser om - og som vi prøver å få gått på hver gang vi har tid og anledning. Dette gjorde han tidligere iblant med en gruppe kolleger, da han var singel. Men da flere av de andre etter hvert fikk småbarn osv og koronaen kom, så dabbet det av og de sluttet.
For en stund siden begynte en av damene (hun er gift og mye yngre enn ham) i denne gruppen, hun er ikke lenger kollega, men har byttet jobb,  å mase på ham for at de skulle starte opp igjen. Han responderte ikke spesielt på dette, og hun har tydeligvis bare mast på ham for at det skulle skje.
Så inviterte hun ham til å treffes, for hun trengte noen å snakke med om et problem. Han gikk med på en spasertur.
Så forsøkte hun igjen å få til gjenopptakelse av denne aktiviteten og sendte ham noen meldinger om ting hun hadde lest, og så dabbet det av.
For en tid siden, så jeg ved en tilfeldighet at hun hadde sent ham en melding igjen, fordi meldings-loggen kom opp på bilens display når vi satt sammen i bilen.
Og i helgen inviterte hun ham på et arrangement, bare hun og ham. Han hadde (heldigvis) takket nei.

Jeg syns det er litt merkelig at hun driver og kontakter ham så mye. Han ER en veldig sympatisk og tiltrekkende mann, men hva er greia? kan hun ikke snakke med og gå på arrangementer med sin egen mann eller en venninne?

Hadde dere kjent på sjalusi?
Jeg er egentlig ikke sjalu men kjenner hun irriterer meg.

Anonymkode: bdeb5...e70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg hadde blitt sjalu om jeg stolte på typen og visste at det var sant at de kun hadde vært venner. Er lov å mase på venner 

Anonymkode: daa02...50c

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tror ikke jeg hadde blitt sjalu om jeg stolte på typen og visste at det var sant at de kun hadde vært venner. Er lov å mase på venner 

Anonymkode: daa02...50c

Jeg tror det som irriterer meg er at de jo ikke egentlig er venner, men kun har deltatt i disse felles treffene tidligere. Han og hun har aldri gjort ting alene sammen før, de har bare truffet hverandre via jobb og sammen med en liten gruppe andre kolleger noen kvelder i året.

ts

• Liker 1
Skrevet

Hadde uansett syntes at det var ubehagelig at hun maser på han og det at hun inviterer han på noe med bare de to hadde gitt meg en dårlig følelse. 

Anonymkode: d53fd...b47

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det hun gjør er ikke innafor. De er ikke kollegaer, det dreier seg ikke om arbeid, og hun vil ikke treffe deg. Godt han er avvisende, men han må nok være tydeligere på at han er opptatt med deg og deres liv. Faktisk ikke normalt av en gift dame ( eller singel, for den saks skyld) å mase på en opptatt mann på den måten. 

Anonymkode: b710b...636

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hun gjør er ikke innafor. De er ikke kollegaer, det dreier seg ikke om arbeid, og hun vil ikke treffe deg. Godt han er avvisende, men han må nok være tydeligere på at han er opptatt med deg og deres liv. Faktisk ikke normalt av en gift dame ( eller singel, for den saks skyld) å mase på en opptatt mann på den måten. 

Anonymkode: b710b...636

Bra dere også ser problemet. 
Jeg har ikke kommentert til ham at jeg syns dette er merkelig, men kommer nok til å gjøre det neste gang hun inviterer ham på noe. Men han er nok også klar over at dette er litt ugreit, for en gang hun hadde sendt melding til ham om ett eller annet som angår denne felles interessen (et tips som han ville dele med meg og derfor måtte si hvem han hadde fått tipset av), latet han som om han først ikke helt husket hva hun het. DET husker han jo, så dette var jo helt klart en manøver for å demonstrere for meg hvor uviktig hun var for ham.

ts

Skrevet

Kanskje det er den felles interessen som er grunnen til at hun maser på han. Kanskje hun ikke kjenner andre som har den interessen, og da de hadde denne aktiviteten så fikk hun motivasjon til å drive med hobbyen sin. Men når de ikke har det, så blir det bare nedprioritert?

Jeg er med i en klubb i forbindelse med en hobby. Møtene der er det eneste som får meg til å drive med hobbyen. Når det er sommerferie, så blir utstyret bare liggende. Mannen har null interesse for denne hobbyen. Hvis jeg treffer noen fra klubben på kjøpesenteret f.eks, så kan vi bli stående og tyte om hobbyen lenge. Ikke fordi jeg er interessert i vedkommede, men fordi vi har felles interesser, og det er kjekt å ha noen å snakke med det om.

Anonymkode: 50abc...c3d

• Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. 

Han er jo tydeligvis ikke særlig interessert i å drive med denne hobbyen sammen med henne.

Skrevet

Jeg ville ikke kjent på sjalusi i det hele tatt, men ville kjent på irritasjon. Hun høres ut som en plageånd. 

Anonymkode: 0b426...8db

Skrevet

Jeg ville kjent litt på sjalusi, men mest av alt irritasjon. Hun høres utrolig slitsom ut, og gir seg tydeligvis ikke uten videre.  

Anonymkode: 9b6d1...f2a

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (12 minutter siden):

Han er jo tydeligvis ikke særlig interessert i å drive med denne hobbyen sammen med henne.

Men hvorfor maser hun fortsatt? Da har han ikke sagt klart fra at han ikke er interessert. Hadde en mann mast og mast på meg selv om jeg uttrykkelig sa nei, ville jeg ha kuttet ham ut fra vennekretsen.

Anonymkode: 8c74e...ab0

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor maser hun fortsatt? Da har han ikke sagt klart fra at han ikke er interessert. Hadde en mann mast og mast på meg selv om jeg uttrykkelig sa nei, ville jeg ha kuttet ham ut fra vennekretsen.

Anonymkode: 8c74e...ab0

Det vet bare hun, men det er mulig hun har veldig lyst til å ha noen å drive denne hobbyen sammen med.

Skrevet

Gjennom 20 år med mannen har det vært de som har lagt seg etter han på ulike måter, ja. Sikkert med ulike formål. 

Jeg har aldri blandet meg, eller kjent på sjalusi. Jeg har vært en sparringspartner om han ønsker det, om situasjonen blir slitsom. 

Han er en oppegående voksen mann, og har aldri gitt meg grunn til å ikke stole fullt og helt på han. Så ser ikke hvorfor jeg skal blande meg, eller i det hele tatt ofre det en irriterende tanke. 

Anonymkode: 3db75...0bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
27 minutter siden, Anonym Brukar0 said:

Det vet bare hun, men det er mulig hun har veldig lyst til å ha noen å drive denne hobbyen sammen med.

De er jo flere i den gruppen. Kan hun ikke mase på, gå tur med, snakke om sine personlige problemer med og på andre arrangementer (som ikke har noe med den felles interessen å gjøre) med en av dem?

Jeg kjenner som sagt mest av alt irritasjon, er ikke sjalu.

ts

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De er jo flere i den gruppen. Kan hun ikke mase på, gå tur med, snakke om sine personlige problemer med og på andre arrangementer (som ikke har noe med den felles interessen å gjøre) med en av dem?

Jeg kjenner som sagt mest av alt irritasjon, er ikke sjalu.

ts

....og gruppen er oppløst uansett.

Skrevet

Han er nå en voksen mann, så jeg regner med at han greier å si fra selv om han ikke er interessert?

Jeg hadde som hun over her overlatt dette til min mann, og ikke brydd meg noe mer om det.

Skrevet

TS,

Det du tenker er selvfølgelig en meget rimelig hypotese. Snakke om et problem og spasertur. Kan ikke bli gjentatt så ofte, så neste plan som er å bruke den tidligere "klubben" som inngang til å etablere kontakt.

Din samboer ser vel det samme, men kanskje med litt andre briller.

Syns det er fornuftig at dere snakker om dette, vanskelig å se at det vil være noe problem hvis du ikke er uheldig slik at din samboer opplever at du mangler tillit til han. Han og dere trenger ikke denne kvinnen inn i livene deres, da det er en rimelig hypotese å tro at hun har en form av besettelse vedrørende han.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Anonym Brukar0 said:

Neida, men det kunne jo tenkes at han ga etter og gikk med henne på noe sånt. DA hadde jeg kanskje blitt litt sjalu, for dette har også være litt VÅR greie og noe vi prøver å få gjort sammen når vi kan. Dette er noe vi prøver å få tid til når vi kan, men det  er ikke veldig ofte.
Så hvis han plutselig skulle gå med HENNE (eller med gruppen etter hennes masing) en gang når han nå har meg han kan dele dette med og heller kunne ha gått med meg, hadde jeg blitt litt skuffet i hvert fall, og ikke bare lett irritert, slik jeg er nå.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Neida, men det kunne jo tenkes at han ga etter og gikk med henne på noe sånt. DA hadde jeg kanskje blitt litt sjalu, for dette har også være litt VÅR greie og noe vi prøver å få gjort sammen når vi kan. Dette er noe vi prøver å få tid til når vi kan, men det  er ikke veldig ofte.
Så hvis han plutselig skulle gå med HENNE (eller med gruppen etter hennes masing) en gang når han nå har meg han kan dele dette med og heller kunne ha gått med meg, hadde jeg blitt litt skuffet i hvert fall, og ikke bare lett irritert, slik jeg er nå.

Jeg tror du må jobbe med egen usikkerhet. Og stole på at mannen tar egne, og riktige, valg. Dette fremstår noe manisk. 

Anonymkode: 3db75...0bf

• Liker 2
Skrevet

Er det HAN som irriterer seg over kontakten hennes, eller du? Hvis HAN irriterer seg, så gir han vel beskjed selv, eller er han konfliktsky, så får han bare ha det irriterende. Eller om han synes det er greit, så er det vel derfor han ikke gir beskjed. Hvis du er sjalu og vil hun skal slutte pga det, så kan du jo be han om å si at hun skal slutte å kontakte han pga sjalusiproblemene dine.

Anonymkode: 50abc...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...