AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Jeg møter en britisk elitesoldat fra Royal Marienes nå. Pågått siden i mai. Han har deltatt i militæroperasjoner over hele verden. Finner ingen tegn på aggressivitet, men han er dominerende og bestemt. Lytter likevel. Er dette noe jeg bør være forsiktig med, og hvorfor? Noen med erfaring? Anonymkode: 4c6f4...fa7
Heydayotheinterweb Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg møter en britisk elitesoldat fra Royal Marienes nå. Pågått siden i mai. Han har deltatt i militæroperasjoner over hele verden. Finner ingen tegn på aggressivitet, men han er dominerende og bestemt. Lytter likevel. Er dette noe jeg bør være forsiktig med, og hvorfor? Noen med erfaring? Anonymkode: 4c6f4...fa7 Jobben er å drepe 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (23 minutter siden): Jobben er å drepe Vi har norske soldater som også har som jobb å drepe når de er ute på oppdrag. Skarpskyttere blant annet. Jeg bor med en tidligere jeger og skarpskytter, vi har barn og vi har fått til et normalt familieliv. Når jeg sier fått til så mener jeg at det har krevd av oss begge, da han har en ptsd diagnose som har kommet de siste årene. Bevissthet og åpenhet er alfa og omega. Anonymkode: 160e6...bdd 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Nåtiden viser vel at vi trenger militære som har kompetanse og vilje til å forsvare oss. Han har en jobb hvor det er risiko for hans eget liv, fysisk og psykisk helse. Det kan gå ut over deg og familieliv. Har han voldsinteresser, og jobben er en måte å leve det ut på, ville jeg gjort det slutt. Dominant og bestemt er utfordringer ifht at dere må finne en balanse i maktforholdet hvor han aksepterer at han ikke har myndighet over deg. Anonymkode: 427f5...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Ikke send noe penger! Han har ikke mistet passet og det hjelper ikke med dine penger for å komme seg ut av knipa! Anonymkode: 5c530...2c1 13 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke send noe penger! Han har ikke mistet passet og det hjelper ikke med dine penger for å komme seg ut av knipa! Anonymkode: 5c530...2c1 Hva mener du? Det er han som bruker penger på meg ikke omvendt.🤭 Anonymkode: 4c6f4...fa7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Leo skrev (Akkurat nå): Truffet som i "truffet" på nettet? Vi møttes i London i mai, og han har hatt anledning til å være mye i Norge i friperioder. Anonymkode: 4c6f4...fa7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Det er han som bruker penger på meg ikke omvendt.🤭 Anonymkode: 4c6f4...fa7 Dette er et klassisk yrke som brukes til å lure damer til å sende masse penger. Kjekk soldat som plutselig havner i en knipe. Anonymkode: 5c530...2c1 4 3
Gjest vilkåret Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 Har du bevis for at det er det han jobber med? Det høres veldig suspekt ut. Uansett ville jeg aldri vært sammen med noen som jobbet med å drepe andre mennesker, nei. Om det er norske soldater eller andre. Jeg tror ikke det gir en bra psyke uansett, og jeg er heller ikke tilhenger av dreping med mindre det er selvforsvar, det må jeg innrømme. Når norske soldater dreper mennesker i Afghanistan eller andre steder, så er ikke det selvforsvar.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 Jeg er "offisersfrue". De fleste høyere offiserer er ganske bestemte, og har mye selvtillit, tror jeg. Det er også ganske innebygd i dem at de vil ta vare på deg,være gentlemen osv. Så om du ikke liker det, så styr unna. Samtidig har de ofte lite til overs for svakhet og syting. De er ofte svært løsningsorienterte. Har du et problem, så ta deg sammen og løs det, er deres holdning. Vi har vært sammen i 25 år. Jeg vet om en del kollegaer av mannen min som har fått PTSD etter utenlandsoppdrag. Selv om norske styrker ikke deltar i krigshandlinger på samme måte som mange utenlandske. Følger gjerne skilsmisser i kjølvannet av det. Hvis dere blir sammen og stifter familie, så må du være forberedt på å være lange perioder alene om alt hjemme. Samtidig som du bekymrer deg for ham. Takler du det? Regelen er at man ikke skal bekymre en på utenlandstjeneste med med problemer hjemme, så du må ordne opp. Beklager for langt svar 🙂 Anonymkode: 33fcc...6f9 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg møter en britisk elitesoldat fra Royal Marienes nå. Pågått siden i mai. Han har deltatt i militæroperasjoner over hele verden. Finner ingen tegn på aggressivitet, men han er dominerende og bestemt. Lytter likevel. Er dette noe jeg bør være forsiktig med, og hvorfor? Noen med erfaring? Anonymkode: 4c6f4...fa7 Digger min fwb som også er veteran fra er annet lands «Marines». Spennende saker vært det ja. Kjør på. Mannfolk i militær uniform er min fetisj helt klart😋. Anonymkode: def14...07c 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette er et klassisk yrke som brukes til å lure damer til å sende masse penger. Kjekk soldat som plutselig havner i en knipe. Anonymkode: 5c530...2c1 Virker ikke som dette er noen stor fare her. Sånt gjelder stort sett godt voksne damer som treffer sine "offiserer" på nett. Anonymkode: 324d6...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg møter en britisk elitesoldat fra Royal Marienes nå. Pågått siden i mai. Han har deltatt i militæroperasjoner over hele verden. Finner ingen tegn på aggressivitet, men han er dominerende og bestemt. Lytter likevel. Er dette noe jeg bør være forsiktig med, og hvorfor? Noen med erfaring? Anonymkode: 4c6f4...fa7 Jobber i det norske forsvaret og har jobbet med de fleste NATO land inkl. engelskmenn i Afghanistan. Og si at noen er sånn og sånn er umulig. Selv i Royal marines finnes det folk innen regnskap og logistikk og det finnes de som hopper ut av fly til daglig. Sannsynligvis har han lav toleranse mot syting og klaging. Løsningsorientert er han sikkert og. Tipper litt over middels rastløs. Engelsmenn deployerer ofte mye. Dvs Syria, Irak, Jordan, Afghanistan med jevne mellomrom. Det blir en livstil. Samtid "pensjoneres" de tidlig. Ikke som i Norge hvor man er statsansatt og forventes å jobbe i uniform til 60år. Når han vervet seg som 19 åring og har kjempet i 4-5 kampområder og vært i gatekamper i Belfast noen år. Da er det ikke bare å tilpasse seg 07:30 til 15:30 på et kontor på Kongsvinger. Typisk at de verver seg til Ukrainia internasjonale legion. Det er der de trives, føler seg hjemme og kan drive med det de kan. Disse rævkjøres i noen hektiske år og logger av ved 40 og blir enten pub kunder eller pub eiere. Samtid har jeg to engelske kolleger som har giftet seg med norske damer og de har smeltet fint inn Anonymkode: 580cd...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 Er gift med en mann med spesialistutdanning som har vært operativ i både Afghanistan og Mali. Verdens snilleste mann. Anonymkode: 11155...3c8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #17 Skrevet 2. november 2022 Det er jo en risiko, hjemvendte soldater er statitisk sett høy risiko for partnervold/drap, dette gjelder generelt, men blir forsterket i land med dårlig sikkerhetsnett for veteraner, så USA har en ganske dårlig statistikk der. Jeg har vært sammen med en spesielsoldat fra et annet land, og selv om han ikke var fysisk voldelig viste det seg etterhvert at han var mer skada enn han fremsto, og jeg gikk ut av det forholdet med ganske store psykiske sår, så jeg hadde ikke gjort det igjen. Jeg er heller ikke motstander av militæret, og er helt på det rene med at noen må gjøre slike jobber, men jeg heller mer og mer mot at det å velge en slik karrierevei kanskje må bety at man velger bort en del ting, som feks tradisjonelt familieliv og partnerskap. Anonymkode: 86eb6...feb 2
Snublefot62 Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 Har denne noen knytning mot det som ruller i media for tiden om Royal Marines og seksuell trakasering?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #19 Skrevet 2. november 2022 Tja.. Riskoen er vel størst rundt PTSD, depresjon, angst og selvmord. Jeg skjønner ikke hvorfor han nødvendigvis skulle være aggressiv mot deg/utsette deg for vold, for han klarer jo å fungere rundt mennesker, kollegaer og familien sin, vil jeg tro? Anonymkode: dee6e...c14
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #20 Skrevet 2. november 2022 Jeg hadde ikke turt Anonymkode: 84416...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå