AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Del Skrevet 2. november 2022 Det er jo helt idiotisk. Den burde vært stilt andre veien, slik at vi fikk mere lys om kvelden. Merket at både humøret og energien sank flere hakk etter at klokka ble stilt. Hjelper det med sånn lampe som etterligner sollyset? Anonymkode: 85432...27c 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Del Skrevet 2. november 2022 Helt enig. Det blir nesten mørkt før dagen har begynt! Og når de snakker om å slutte å stille klokka så skal den vel være på vintertid (normaltid)? Sukk.. Anonymkode: 9e7ff...5e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Del Skrevet 2. november 2022 Det er BARE tull den klokkestilling. Hvorfor slutter vi ikke med det? Anonymkode: 8429d...442 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Del Skrevet 2. november 2022 Jeg er helt sikker på at dette påvirker psyken til befolkningen negativt. Anonymkode: 85432...27c 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 2. november 2022 #5 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo helt idiotisk. Den burde vært stilt andre veien, slik at vi fikk mere lys om kvelden. Merket at både humøret og energien sank flere hakk etter at klokka ble stilt. Hjelper det med sånn lampe som etterligner sollyset? Anonymkode: 85432...27c Vi stiller den faktisk RIKTIG vei. For vi stiller den da tilbake til normaltid. 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Del Skrevet 2. november 2022 Vintertid er normaltid og det er best for helsen å få mest mulig lys tidlig på dagen. Anonymkode: 48135...91b 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Del Skrevet 2. november 2022 Vintertid er normaltid. På sommeren er det så lyst at de som begynner dagen kl. 6 tåler at vi stiller klokka for å få lysere kvelder. Midt på dagen er kl. 12. Da står sola høyest på himmelen. 6 er morgen, 18 er kveld. Folk flest har skjøvet på døgnet, kanskje på grunn av temperatur? Det mest lønnsomme for samfunnet er nok at de som trenger dagslys for å gjøre jobben sin får det, ikke at de som har vinterdepresjoner får litt lys etter jobb. Jeg blir bare i godt humør når mørket kommer og jeg kan krype opp i sofaen med teppe og stearinlys, men jeg vet at det ikke gjelder alle. Noen sier at det hjelper med kunstig dagslys. Anonymkode: dc0d1...53e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Del Skrevet 2. november 2022 Det er denne tiden som er den riktige. Når vi begynte å stille klokken var det sommertid vi begynte å "tukle" med. Så jeg tror dere som er motstandere av å skru klokken bare skal være glad for at vi begynte med dette. Jeg synes det er helt fantastisk at vi har en sommertid og en vintertid.. Vi utnytter dagslyset bedre på denne måten. Anonymkode: 26b2a...0a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi utnytter dagslyset bedre på denne måten. Anonymkode: 26b2a...0a9 Vi utnytter det jo dårligere.. Anonymkode: 85432...27c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 2. november 2022 #10 Del Skrevet 2. november 2022 Kjetil E skrev (10 minutter siden): Vi stiller den faktisk RIKTIG vei. For vi stiller den da tilbake til normaltid. Hvem bestemmer hva som er riktig? Er sikker på at det er bedre for folkehelsa med sommertid året rundt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Del Skrevet 2. november 2022 1 minutt siden, velociraptor said: Hvem bestemmer hva som er riktig? Er sikker på at det er bedre for folkehelsa med sommertid året rundt. Riktig er at sola er på sitt høyeste punkt kl 12. Kanskje det er mer riktig at vi vrir døgnet vårt til å passe bedre med lyset med å stå opp og gå til sengs tidligere enn hva vi er vant med. Anonymkode: dd8af...7e1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #12 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi utnytter det jo dårligere.. Anonymkode: 85432...27c Nei. Når det er lite lys ønsker vi mest lys midt på dagen (kl. 12) slik at vi får gjort ting som er viktig å få gjort med dagslys. Når det er mye lys ønsker vi å ha mest mulig av ekstralyset på kvelden i stedet for før vi står opp på morgenen. Anonymkode: dc0d1...53e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #13 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo helt idiotisk. Den burde vært stilt andre veien, slik at vi fikk mere lys om kvelden. Merket at både humøret og energien sank flere hakk etter at klokka ble stilt. Hjelper det med sånn lampe som etterligner sollyset? Anonymkode: 85432...27c Hvis vi hadde stilt klokka den andre veien hadde sola stått opp (i Oslo) kl 11.18 på de mørkeste dagene, og gått ned 17.13. Hadde vi gjort som du foreslår hadde vi fått mørke formiddager, OG mørke kvelder. Er det da ikke bedre at vi med normaltid får litt lysere formiddager? Anonymkode: 37fd8...ee5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er BARE tull den klokkestilling. Hvorfor slutter vi ikke med det? Anonymkode: 8429d...442 Enig. Før hadde vi bare vintertid. Det var mye bedre. Anonymkode: 011a8...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis vi hadde stilt klokka den andre veien hadde sola stått opp (i Oslo) kl 11.18 på de mørkeste dagene, og gått ned 17.13. Hadde vi gjort som du foreslår hadde vi fått mørke formiddager, OG mørke kvelder. Er det da ikke bedre at vi med normaltid får litt lysere formiddager? Anonymkode: 37fd8...ee5 Formiddagen driter jeg i, de fleste er på skole/jobb likevel.... Jeg vil ha det lyst på ettermiddagen. Sånn det er nå, er det mørkt når jeg går til jobb, og mørkt når jeg skal hjem..... Får kun se dagslys lørdag og søndag.... Kunne tenkt meg å gå tur om ettermiddagen uten å måtte gå i mørke. Anonymkode: e4016...2d1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #16 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Formiddagen driter jeg i, de fleste er på skole/jobb likevel.... Jeg vil ha det lyst på ettermiddagen. Sånn det er nå, er det mørkt når jeg går til jobb, og mørkt når jeg skal hjem..... Får kun se dagslys lørdag og søndag.... Kunne tenkt meg å gå tur om ettermiddagen uten å måtte gå i mørke. Anonymkode: e4016...2d1 Du vil ikke få det lyst om ettermiddagen på mørkeste tiden uansett hvordan du ser på det! Vi bor i nord, og slik er det. Du har valget, en lysere formiddag og mørk ettermiddag, eller mørk formiddag og mørk ettermiddag. Hva velger du? Anonymkode: 37fd8...ee5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. november 2022 #17 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Formiddagen driter jeg i, de fleste er på skole/jobb likevel.... Jeg vil ha det lyst på ettermiddagen. Sånn det er nå, er det mørkt når jeg går til jobb, og mørkt når jeg skal hjem..... Får kun se dagslys lørdag og søndag.... Kunne tenkt meg å gå tur om ettermiddagen uten å måtte gå i mørke. Anonymkode: e4016...2d1 Så bruk hodelykt. Ikke noe å gjøre et problem ut av det vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #18 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vil ikke få det lyst om ettermiddagen på mørkeste tiden uansett hvordan du ser på det! Vi bor i nord, og slik er det. Du har valget, en lysere formiddag og mørk ettermiddag, eller mørk formiddag og mørk ettermiddag. Hva velger du? Anonymkode: 37fd8...ee5 Velger jo selvfølgelig lysere om ettermiddagen, slik at jeg kan få D-vitaminer fra sola Anonymkode: 85432...27c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 2. november 2022 #19 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei. Når det er lite lys ønsker vi mest lys midt på dagen (kl. 12) slik at vi får gjort ting som er viktig å få gjort med dagslys. Når det er mye lys ønsker vi å ha mest mulig av ekstralyset på kvelden i stedet for før vi står opp på morgenen. Anonymkode: dc0d1...53e Det der ga mening i gamledager når folk jobbet ute, men nei, i dagens samfunn gir det null mening. Lys på ettermiddagen etter jobb er mye mer verdt. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis vi hadde stilt klokka den andre veien hadde sola stått opp (i Oslo) kl 11.18 på de mørkeste dagene, og gått ned 17.13. Hadde vi gjort som du foreslår hadde vi fått mørke formiddager, OG mørke kvelder. Er det da ikke bedre at vi med normaltid får litt lysere formiddager? Anonymkode: 37fd8...ee5 Nei, for på formiddagen er nesten alle på jobb eller skole, og lyset er helt unyttig. Hadde solen gått ned 17.13 ville de fleste fått en time lys etter jobb, sånn det er nå er det mørkt når man går på jobb, og mørkt når man er ferdig, alt dagslyset foregår mens man er stengt inne på jobb/skole. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 2. november 2022 #20 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du vil ikke få det lyst om ettermiddagen på mørkeste tiden uansett hvordan du ser på det! Vi bor i nord, og slik er det. Du har valget, en lysere formiddag og mørk ettermiddag, eller mørk formiddag og mørk ettermiddag. Hva velger du? Anonymkode: 37fd8...ee5 Så... i følge deg hadde altså ikke solen kommet frem i det hele tatt hvis vi hadde sommertid...? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå