Gå til innhold

Er det noen her som seriøst ikke synes spillet «Geni» er vanskelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt Geni - Tør du vedde på at du vet det? - utgaven. Og herregud så vanskelige spørsmål. Til og med han i familien som er over gjennomsnittet smartere enn resten av oss sliter..😅 

Anonymkode: ea23a...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spilte det hjemme i jula i fjor, men vi spilte en mye eldre utgave av spillet. Alle vi som er født etter 1995 ble knust av den eldre garde. Flaut, men sant. 

Anonymkode: 1c86f...64c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

Spørsmålspill? Slike spill handler mest om interesser, ikke hvor smart man er. Å huske mange tilfeldige fakta betyr ikke at du er smart.

Jeg kan for eks pugge alle hovedstadene i europa om jeg kjeder meg, men det betyr ikke at jeg blir smartere, eller trenger være smart for å klare det. 90% av mennesker klarer det enten med eller uten husketeknikk

Men, skal sies at mange smarte folk har en tendens til å like lese om mange forskjellige ting, og derfor har en tendens til å kunne tilfeldige fakta.

Personlig kan jeg kun mye innen for de områdene jeg interesserer meg for. Alt av film, sport, underholdning osv kan jeg ingenting om, og spørsmålspill/ quiz er bruker ikke ha veldig mange av mine interesseområder. Det betyr at jeg hadde nok klart få spørsmål, antar eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (13 minutter siden):

Syns det er forbanna kjedelig og tar alt for lang tid, men ikke særlig vanskelig.

Da er du flink!😊👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (19 minutter siden):

Spørsmålspill? Slike spill handler mest om interesser, ikke hvor smart man er. Å huske mange tilfeldige fakta betyr ikke at du er smart.

Jeg kan for eks pugge alle hovedstadene i europa om jeg kjeder meg, men det betyr ikke at jeg blir smartere, eller trenger være smart for å klare det. 90% av mennesker klarer det enten med eller uten husketeknikk

Men, skal sies at mange smarte folk har en tendens til å like lese om mange forskjellige ting, og derfor har en tendens til å kunne tilfeldige fakta.

Personlig kan jeg kun mye innen for de områdene jeg interesserer meg for. Alt av film, sport, underholdning osv kan jeg ingenting om, og spørsmålspill/ quiz er bruker ikke ha veldig mange av mine interesseområder. Det betyr at jeg hadde nok klart få spørsmål, antar eg.

Dette hjalp litt på selvtilliten, takk👍🏻🙋🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er du flink!😊👍🏻 

Takk!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/2/2022 at 8:40 AM, AnonymBruker said:

Vi spilte det hjemme i jula i fjor, men vi spilte en mye eldre utgave av spillet. Alle vi som er født etter 1995 ble knust av den eldre garde. Flaut, men sant. 

Anonymkode: 1c86f...64c

Sånne spill eldes fort, spesielt når det er mye spørsmål angående popmusikk og sport. 

Anonymkode: b5eab...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (På 2.11.2022 den 8.46):

Nå har ikke jeg spilt Geni på noen år, men det pleide da å handle om allmennkunnskap?

De aller fleste av oss kjenner vel til de fleste hovedstedene i Europa uten å måtte pugge dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke synes Geni har pleid å være vanskelig, men Trivial Pursuit derimot 🙈 Hva tunneler i Nederland heter osv ligger langt utenfor det som kan kalles allmennkunnskap, etter min mening.

Anonymkode: 718fc...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...