AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Hei, Jeg er 36 år gammel, og tenker vel at jeg ikke kommer til å finne noen å dele livet mitt med. Ser iallefall ikke hvordan det skal skje, og årene går. Var i et langt forhold, men pga av økonomisk utroskap gikk det ikke. Valgte å ikke stå i dette, men hvem vet om det var riktig avgjørelse nå som jeg fortsetter å være alene. Jeg har vært på mange dates, og de fleste har jo ville møttes igjen - så føler jeg jo selvfølgelig heldig og lettet over det. (Sjølsagt noen avslag også altså!! ) Jeg har (eller hadde) så troa på at jeg når jeg møtte noen så ville jeg nesten vite det med en gang. At dette var den rette. Og at man blir forelsket, og bare vil være med den personen. (Sånn har jeg jo hatt det før) Men kanskje er man for gammel for dette nå? Kanskje er det ikke slik i det hele tatt? Jeg ser par rundt meg som sliter, men som holder sammen. Min venninne har akkurat flyttet inn til en mann, men har det ikke bra og jeg tror hun angrer seg. (Min største frykt...) Jeg skjønner jo at folk reagerer på at jeg er alene hvis man faktisk skal ta til takke.. og finne en snill mann som gjør at man ikke blir alene livet ut. Vanskelig dette her.. men jeg er vel for kravstor mens åra bare går. Hva tror dere? Anonymkode: 2b957...be0
Heydayotheinterweb Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 At du senker kravene etterhvert som årene går
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Ok, så det er det folk faktisk gjør? Ser jo den - gruer meg til å gå til sengs til en jeg har sånn halvveis følelser for 😅 Anonymkode: 2b957...be0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Men hva er det som er så farlig med å ikke ha en mannz/partner, da? Det er nemlig fullt mulig å være ensom i et forhold også! jeg tror mange - både menn og kvinner - kjenner på en slags desperasjon over nettopp det du sier, at man ikke finner noen å dele livet sitt med. Og det er da mange får det travelt og ender opp med å "ta til takke" og kanskje havner i samme situasjon som venninnen din. Det er bedre å ta seg tid til å treffe menn (esker) på flere arenaer (ikke bare Tinder og andre nettdatingsider) og bruke tid på å bi kjent med dem. Og man trenger ikke ha det så travelt med å flytte sammen. Jeg tror det ofte kan være lurt å ta et steg tilbake og roe ned, spesielt dersom man har et samlivsbrudd bak seg. Jeg tror det er viktig å "nullstille" og finne fotfeste i sin nye hverdag som single, før man begynner å jage etter et nytt forhold. Jeg tror det er sunt å oppleve at man klarer seg fint alene, selv om man har planer om å prøve å finne en ny partner. I den grad man blir mer kravstor etterhvert som man blir eldre, så tror jeg at mye handler om at man har gjort seg noen erfaringer og er mer bevisst på hvilke egenskaper man ser etter i en partner, og det er jo i utgangspunktet en bra ting. Etterhvert som man blir bedre kjent med seg selv, vil man også bli mer bevisst på hva man kan fire litt på, og hva som er definitive dealbreakers, samtidig som det er greit å være noenlunde realistisk. De i min omgangskrets som har funnet en ny partner i voksen alder og har det bra i sine nye forhold, er nettopp de som har turt å ta tiden til hjelp. Anonymkode: 03605...a9d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Det paradoksale er at jo kresnere alle blir, jo færre blir det som lander en av disse mennene. Det er jo ikke sånn at disse mennene selv blir mindre kresne av at enda flere damer vil ha dem 🙂 Kanskje de ikke vil gå inn i et forhold engang, om det er så stor pågang at de heller har et harem Anonymkode: afd39...950 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Du er altfor ung til å tenke som du gjør. Slapp av du finner noen Og nei det er ikke viktigere å ikke være alene. Det viktigste er å trives med å være alene sånn at man kun går i forhold når man har det bra med den andre og ikke havner i dårlige forhold pga ensomhet Anonymkode: 70b27...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Men møter du de du dater igjen. Eller bare kutter du de ut, fordi du ikke får noen følelser første gang? For har du det hyggelig på date, og synes mannen er veldig hyggelig, så hadde jeg gått på flere dater, for å se om jeg fikk noen følelser. Du må jo ikke ha sex med de, bare mer enn en date. Selv er jeg 46 år, og har vært singel nå i 8 år, og ikke datet noe på over 4 år. Jeg troves godt som singel, og synes det er vanskelig å møte noen jeg liker. Og jeg har det mye bedre alene, enn sammen med noen jeg ikke føler det rette for. Anonymkode: 5e1ae...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Jeg var ensom i det forrige forholdet mitt, og jeg har venner og familie som ikke gjør meg ensom, så jeg hadde ingen behov for å finne en ny for å bekjempe ensomhet. Har alltid noen å feire høytider med, etc. Jeg datet ikke etter bruddet. Skulle bli evig singel 😂 I hvertfall ikke ta til takke med dritt for å ikke sitte alene hjemme når jeg var ungefri. Men så falt jeg for én uten å lete. Hadde det vært njaaaaa, så hadde det ikke vart. Det skal være knallbra om jeg skal rydde plass i privatlivet mitt for en kjæreste. Jeg er heller alene med Netflix enn med en som brøler til meg og spør hvorfor han ikke har rene sokker. Jeg kan besøke venner om jeg er ensom. Anonymkode: 18932...dc6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Aldri skjønt dette med at man er «alene» om man ikke har en samlivspartner. Man er jo mer alene og ensom i et forhold enn om man ikke er i et. Livet er fullt av venner, kollegaer, flørter, og andre nye spennende bekjentskaper. Om man er «alene» om man ikke er kjæreste så er jo ikke løsningen å få en kjæreste, men å få seg et sosialt liv. Det er like mye eller bedre godt samvær i en god venn som i en kjæreste. Og sex kan man ha med hvem som helst når man ønsker det. Anonymkode: 84fd0...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Jeg tror mange av de som "tar til takke" ikke har hverken familie eller venner. Så kjæresten og hans omgangskrets blir da hennes sosiale liv. Anonymkode: 18932...dc6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror mange av de som "tar til takke" ikke har hverken familie eller venner. Så kjæresten og hans omgangskrets blir da hennes sosiale liv. Anonymkode: 18932...dc6 Da har man skapt sitt eget problem. Anonymkode: 84fd0...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå