AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Hei, håper noen har noen erfaringer de vil dele. Baby på 4,5 mnd har fått bittelitt grøt. Har til nå sovet 19-7 med én oppvåkning for mat. I natt våknet hun plutselig hver time. Det har hun ikke gjort siden fødsel. Kan dette skyldes grøten? Virker generelt litt mer urolig også. Jeg vil ta en pause fra grøt nå, men kan jeg da forvente at søvn går tilbake som før relativt raskt gitt at det er dette som er årsaken? Håper noen har noen erfaringer de vil dele. Hilsen trøtt mamma som kanskje var blitt litt for godt vant… Anonymkode: 3bf91...0bf
Heydayotheinterweb Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 (endret) Har ikke spist grøt siden de tvingte oss til det på barneskolen på 80-tallet fordi alt SKULLE vært ÅH SÅ KOSELIG. Åh faen... nå innså jeg hvilken tråd dette er. Hahaha! Altså jeg blokkerte EN anonym bruker en gang fordi h*n var så kranglevoren og troll og nå ser jeg ikke hva anonyme skriver lengre med mindre jeg klikker på "vis melding". Sorry, jeg bare svarer på headlines for min egen underholdning. Endret 2. november 2022 av Heydayotheinterweb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (12 minutter siden): Har ikke spist grøt siden de tvingte oss til det på barneskolen på 80-tallet fordi alt SKULLE vært ÅH SÅ KOSELIG. Åh faen... nå innså jeg hvilken tråd dette er. Hahaha! Altså jeg blokkerte EN anonym bruker en gang fordi h*n var så kranglevoren og troll og nå ser jeg ikke hva anonyme skriver lengre med mindre jeg klikker på "vis melding". Sorry, jeg bare svarer på headlines for min egen underholdning. Haha jeg lo, og det trengte jeg i dag. Takk! Men tar gjerne i mot erfaringer fra andre knyttet til problemstillingen beskrevet i selve innlegget også! Anonymkode: 3bf91...0bf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Det kan være magevondt fra grøten, men det kan også være 4-måneders søvnregresjon. Ikke fortvil, det også går over etterhvert 😅 Anonymkode: 632be...3de
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det kan være magevondt fra grøten, men det kan også være 4-måneders søvnregresjon. Ikke fortvil, det også går over etterhvert 😅 Anonymkode: 632be...3de Trodde faktisk vi hadde sluppet unna den🤯 hvor lang tid varer det da evt… Anonymkode: 3bf91...0bf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Ikke grøt spesielt men min er 7,5 mnd og synes generelt hun har vært mer urolig om natten om hun har spist flere måltider eller sent på dagen vs dager hun har spist mindre fast føde.. Men hun våkner generelt mye da og har gjort det siden rett før 4 mnd. Anonymkode: 5db01...9f4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Kan være 4 mnd søvnregresjon ja. Det varte ikke så lenge her, men så kom 8 mnd søvnregresjon og tenner og nå har det vart en stund! (Ungen er snart 12 mnd) Det har vært en overgang med et barn ssom har vært lett å legge og som sov gjennom natten, og jeg merker at det fortsatt er det jeg forventer. Prøver nå å ta det litt mer dag for dag og ikke stresse så mye med det. Det kan jo sikkert være grøten også for all del. Kanskje så enkelt som at barnet begynner å bli mer sultent fordi det fikk annen mat? Anonymkode: 9705e...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Trodde utviklingstrinn var tilbakevist, at de ikke kunne etterprøves eller noe..? Uansett, det første barnet mitt hadde problemer med søvn akkurat rundt 4-5 mnd, samt rundt 10 mnd. Med nr 2 har det ikke vært noe tull med søvnen. Men begge har reagert på fast føde, magevondt. Kan være lurt å ta det litt forsiktig i starten, eller ta en pause på noen dager. Er jo et helt tarmsystem som skal opp og kjøre, det krever sitt. Anonymkode: 9d35b...b39
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde utviklingstrinn var tilbakevist, at de ikke kunne etterprøves eller noe..? Uansett, det første barnet mitt hadde problemer med søvn akkurat rundt 4-5 mnd, samt rundt 10 mnd. Med nr 2 har det ikke vært noe tull med søvnen. Men begge har reagert på fast føde, magevondt. Kan være lurt å ta det litt forsiktig i starten, eller ta en pause på noen dager. Er jo et helt tarmsystem som skal opp og kjøre, det krever sitt. Anonymkode: 9d35b...b39 Hvordan var reaksjonen for dere? Gikk det utover søvn? Føler vi har vært sååå forsiktig med små og tyntflytende skjeer, samt gjort det på formiddag. Gikk det over da dere tok en pause? Takk for svar. Jeg har heller aldri hatt så veldig troen på disse utviklingstrinnene, men skjønner jo at folk skriver det når timingen er som den er. Zzz🥱 Anonymkode: 3bf91...0bf
Jegvetik Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Utviklingstrinn / growth spurts / leaps / Wonder Weeks er horoskop for babyer. De er lagt opp slik at du på en eller annen måte får det til å treffe uansett. Det finnes omtrent null evidensbasert forskning på det (Plooji, som mange henviser til, hadde et utvalg på under 10 barn tror jeg. Var det hans egne og? Vet ikke, men grunnlaget er SVAKT). Det som dog er sant er at babyer har gode og dårlige dager - akkurat som oss. Noen ganger har de flere dårlige dager på rad, da kan vi gjerne kalle det en fase 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå